Noul Jaguar XF pune presiune pe Mercedes E-Class

Jaguar XF
,
1.99K 0

Jaguar a prezentat noul Jaguar XF în cadrul unui eveniment special care a avut loc la Londra. Mașina va fi lansată oficial la Salonul Auto de la New York, pe 1 aprilie 2015.

Noul Jaguar XF a fost prezentat în timpul unui eveniment care a inclus traversarea Tamisei pe o sârmă suspendată la înălțime, în inima cartierului de afaceri din Londra. Mașina va fi lansată la Salonul Auto de la New York, pe 1 aprilie, iar vânzările vor începe în toamna anului 2015.

Inspirat de designul lui XE, Jaguar că noul Jaguar XF este mai ușor, mai eficient și cnu are rival din punct de vedere al rafinamentului, dinamicii și designului. La prima apariție, cei de la Jaguar nu au oferit prea multe detalii tehnice.

Jaguar susține că noul XF are o structură realizată în proporție de 75% din aluminiu, ceea ce ajută la reducerea greutății cu 190 kg, în comparație cu predecesorul său, iar caroseria beneficiază de o creștere de 28% a rigidității la torsiune.

Jaguar XF se bazează pe noua platformă modulară din aluminiu folosită pentru noul XE și pentru viitorul F-Pace.

Gama de motorizare vine de la XE și F-Type: noul motor turbodiesel Ingenium de 2 litri cu 163 CP, motorul turbo de 2 litri pe benzină cu 240 CP și două motoare V6 supraalimentate cu compresor mecanic de 340 CP și 380 CP.

Cu excepția motorului diesel Ingenium de 2 litri, care poate fi combinat cu o cutie manuală cu șase trepte, toate celelalte motoare sunt cuplate exclusiv cu o cutie automată cu opt trepte.

Chiar și cu celelalte motoare pe care le are în plan (un motor Ingenium de 2 litri,  mai puternic, cu 180 CP și un diesel V6 biturbo de 3.0 litri cu 300 CP), Jaguar nu poate rivaliza cu gama E-Class, care vine cu cinci versiuni diesel și patru pe benzină, plus o versiune AMG. Dar pe viitor, așteptăm și versunea XF R cu motorul V8 de 5.0 litri supraalimentat cu compresor mecanic.

Se pare că motorul XF Ingenium de 2 litri are un avantaj în fața lui E 200 Bluetec în ceea ce privește consumul și emisiile. Cei de la Jaguar anunță emisii de doar 104 g/km pentru motorul Ingenium de 2 litri cu 163 CP și cutie manuală cu șase trepte, ceea ce reprezintă cu 15 g/km mai puțin ca E 200 BlueTec cu motorul de 2.2 litri, 136 CP și cutie manuală.

Jaguar promite că noua structură ușoară și rigidă a caroseriei, alături de suspensia față cu două brațe, de puntea spate multilink și de o distribuție a greutății în jurul valorii de 50/50%, va oferi un echilibru perfect între agilitate, confort și rafinament.

XF va beneficia și de trenul de rulare Adaptive Dynamics lansat odată cu F-Type, care va permite șoferului să regleze individual setările amortizoarelor, ale direcției, ale motorului și ale transmisiei.

Un nou sistem de tracțiune integrală va fi disponibil pentru câteva piețe, dar Jaguar nu comunică încă pentru ce motoare. Mercedes are acum cinci motorizări cu sistem 4Matic (E 220 BlueTec, E 250 BlueTec, E 350 BlueTec, E 400, E 500 plus E 63 AMG).

Primul comunicat de presă pentru XF nu menționează nimic despre o versiune hibrid. Generația actuală E-Class are un mild hibrid E 400 Hybrid, iar noua generație plănuită pentru 2016 va primi o versiune Plug-In Hybrid.

În ciuda faptului că lungimea de 4,954 este cu 7 mm mai scurtă decât cea a vechii generații, ampatamentul de 2,960 mm al Jaguar-ului este cu 51 mm mai lung, dînd ocazia celor de la Jaguar să promită că modelul va fi “lider în clasa sa în ceea ce privește spațiul pentru pasagerii din spate.” Aceste valori trebuie însă confirmate de primul test comparativ cu Mercedes E-Class, BMW Seria 5 și Audi A6.

Dar cum rămâne cu interiorul? Aici, Jaguar pare să aducă noutăți în plus față de Mercedes. Un nou display touchscreen de 10.2 inci încorporat în noul sistem multimedia InControl Touch pro poate fi regăsit în centrul bordului, în timp ce tabloul de bord digital de 12,3 inch poate fi reconfigurat ca la XJ.

În același timp, XF va fi primul Jaguar care va oferi faruri full LED.

Noul XF va fi construit la uzina Jaguar Land Rover din Castle Bromwich, alături de modelele cu caroserie integral din aluminiu F-Type și XJ, dar și de viitorul F-Pace.

Comentati?

Your email address will not be published.