Audi pregătește o nouă platformă, o gamă mai largă de motorizări pentru următoarea generație A4 B9, surprins în timpul testelor pe zăpadă, înaintea lansării planificate pentru toamna acestui an.
Platforma noului model, cunoscută intern sub numele de cod MLB Evo, a fost concepută pentru a susține modelele exclusiviste Audi, inclusiv viitoarele modele Audi A6 și A7. Audi folosește un mix de oțel cu rezistență mare și aluminiu în încercarea de a reduce greutatea totală a mașinii cu 100 kg.
Structura noii platforme a fost concepută pentru a susține o gamă largă de ampatamente și ecartamente, totul pentru a spori flexibilitatea producției. Audi pregătește variantele sedan și Avant – cea de-a doua va păstra designul dinamic și aspectul exclusivist, în loc să păstreze trăsăturile clasice ale unui break obișnuit.
Vârful de gamă va fi succesorul lui RS4. Acesta va pune la dispoziția clientului, așa cum cere tradiția, tracțiune integrală standard, în 2016 sau în 2017, atunci când este aşteptat pe piaţă.
Noul Audi A4 va oferi, încă de la lansare, o gamă largă de motorizări în patru și în șase cilindri (1.4, 1.8 și 2.0 litri TFSI turbo pe benzină și 1.6, 2.0 litri turbo diesel) inclusiv o versiune plug-in-hybrid. Grupul motopropulsor pentru A4 PHEV va include cel mai probabil un motor pe benzină de 2 litri în patru cilindri ce va propulsa roțile din față. Va fi cuplat la un singur motor electric ce antreanează puntea spate pentru a mima tracțiunea integrală.
Printre inovaţiile disponibile pe noul Audi A4 se numără luminile Matrix LED, un panou de instrumente digital preluat de la noul TT, un nou ecran tactil pentru sistemul de infotainment MMI bazat pe Google CarPlay și grupul motopropulsor e-quattro plug-in hybrid, deja menționat.
Imagini: Automedia