În sfârșit, Mercedes se alătură clubului break-urilor cu gardă la sol înaltă, odată cu lansarea noului E-Class All-Terrain. Până la primul test, vă oferim prima comparație statică cu principalii săi rivali, Audi A6 Allroad și Volvo V90 Cross Country.
Mercedes a lansat primul său break înălțat, în încercarea de a învinge Audi și gama sa Allroad cu propriile arme. Umplând spațiul rămas liber între break-ul T-Modell clasic și SUV-ul GLE, noul E-Class All Terrain calcă pe urmele lui Audi A6 Allroad și ale lui Volvo V90 Cross Country, fiind practic un T-Modell cu veleități off-road.
Garda la sol mărită este cea mai importantă modificare. Nu există alte diferențe semnificative, toate cele trei modele prezentând caracteristici similare în ceea ce privește înfățișarea specifică acestei nișe: elemente de protecție sub caroserie, extensii pentru arcadele roților, bare față/spate și praguri toate din plastic nevopsit. Aceste trucuri vizuale au fost lansate în arena mașinilor premium de Volvo, în 1997, în timp ce, în clasa mașinilor de rând, Subaru scotea pe bandă rulantă break-uri cu gardă la sol înalțată și cu protecții din plastic încă de la începutul anilor ’80. Audi s-a alăturat acestui segment cu prima generație A6 Allroad în 1999.
E-Class All-Terrain vine standard cu suspensia pneumatică multicamerală Air Body Control. Și ambii rivali oferă suspensii pneumatice ca dotare standard, deci nu este nici pe departe o dotare unică, ci mai degrabă o regulă în acest segment. Însă suspensia pneumatică este o noutate la Volvo și la al său V90 Cross Country, care nu a avut ceva similar până la actuala generație, lansată practic simultan cu mașina de la Mercedes.
Suspensia pneumatică sofisticată de la Mercedes poate fi setată în trei trepte de înălțime. În condiții normale, All-Terrain este cu 29 mm mai înalt ca un break normal, în timp ce o creștere de 35 mm este maximum posibil, doar la viteze de până la 35 km/h. Garda la sol a noului Mercedes E-Class All-Terrain variază între 121-156 mm. Audi A6 Allroad echipat standard cu suspensia pneumatică poate ajunge la o gardă la sol cu 45 mm mai ridicată față de A6, atingând 185 mm. Volvo, pe de altă parte, stă și mai sus, la 210 mm, cu o diferență impresionantă, de 60 mm, față de V90-ul normal.
Încă o dotare obligatorie este tracțiunea integrală, prezentă atât la Audi A6 Allroad, cât și la Volvo V90 Cross Country. Așadar, sistemul 4Matic este oferit standard în cadrul întregii game E-Class All-Terrain, la fel ca și transmisia automată de ultimă oră, 9G-Tronic.
E-Class oferă un program de rulare special, All-Terrain (derivate de la GLE), în cadrul sistemului Dynamic Select. Acesta poate optimiza tracțiunea și confortul pe drumuri grele. Reglează ESP, Active Yaw Control și ASC și ridică suspensia până la înățimea maximă de 156 mm. Și Volvo V90 Cross Country prezintă un mod de rulare în off-road, în care pedala de accelerație reacționează mai ușor, iar sistemul Hill Descent Control este activat.
O singură motorizare este disponibilă în momentul lansării noului E-Class All-Terrain, unitatea diesel de 2 litri, E 220 d 4Matic, cu 194 CP. În această versiune, E-Class All-Terrain poate sprinta de la 0 la 100 km/h în 8 secunde, poate atinge o viteză maximă de 232 km/h și consumă în medie doar 5.1 l/100 km. E 350 d cu șase cilindri și 258 CP se va alătura gamei în 2017. În colțul opus, cel în care se află Audi, Allroad este disponibil doar cu motoare diesel cu șase cilindri (218, 272 și 320 CP) și cu un motor V6 de 3 litri, pe benzină, cu 333 CP. Toate modelele vin cu transmisii S tronic cu dublu ambreiaj, cu excepția 3.0 Bi TDI (320 CP), care este oferit cu o cutie Tiptronic cu 8 trepte. Gama de motorizare disponibilă pentru noul Volvo V90 Cross Country este alcătuită din două motoare diesel și două pe benzină, cu patru cilindri și puteri de 190 CP (D4), 235 CP (D5), 254 CP (T5) și 320 CP (T6). Toate modelele sunt dotate standard cu transmisia automată cu opt trepte.
Finisajele de la interior sunt și ele de elită. Lista de gadget-uri este, de asemenea, foarte generoasă în toate cele trei cazuri. Mercedes este lider în acest sens, grație layout-ului futurist cu ecrane duale TFT de 12,3 inchi și a comenzilor touch amplasate pe volan. Audi vine cu un display TFT central de 8 inch, în timp ce Volvo se laudă cu un ecran tactil format portret de 9,7 inchi cu un design impresionant. Din punct de vedere al spațiului interior, Mercedes E-Class All-Terrain câștigă această comparație fără drept de apel, depășindu-și rivalii cu al său spațiu pentru bagaje cuprins între 640 și 1.820 l față de cei 560-1.526 l de la Volvo și 565-1.680 pentru Audi.