Mercedes-Benz este pe cale de a-și reconfigura rețeaua de furnizori în încercarea de a reduce costurile de logistică cu un uluitor procent de 20% per vehicul.
Primul exponent al noii strategii este centrul de consolidare Mercedes-Benz în valoare de 90 de milioane de la Speyer, Germania, acolo unde piesele care vin de la furnizorii europeni ai companiei sunt resigilate pentru o re-expediţie mai eficientă către uzinele din China, Statele Unite și Africa de Sud.
Iar acesta este doar începutul, pentru că Daimler a anunțat că se gândește la modernizarea întregului lanț de furnizori, deschizînd alte centre similare în cadrul piețelor active cum ar fi Asia sau America de Nord.
Mercedes își construiește mașinile, inclusiv modele brand-ului Smart, alături de motoare și piese, în 26 de uzine diferite din întreaga lume. Această rețea include parteneriate cum sunt deja cele consacrate cu Renault, Magna Steyr și Valmet.
O altă arie de interes este rețeaua producției de mașini. În ultimele 12 luni, Mercedes și-a remaniat operațiunile, eliminînd rolul directorului de uzină în favoarea unui manager global, responsabil cu anumite game de modele, pe criterii legate de structură – cum ar fi mașinile compacte de la Mercedes-Benz construite în Germania, Ungaria și China și care au la bază structura MFA.
Cei de la Mercedes spun că aceste grupuri bazate pe structură ar trebui nu numai să sporească flexibilitatea și să asigure un control al calității mai strict, dar și să ajute compania să administreze noi creșteri de producție – 11 dintre ele, aflate în șase locații diferite, sunt așteptate să se concretizeze numai anul acesta.