Mercedes a deschis cel mai modern centru pentru testele de impact din lume la Sindelfingen: noul centru tehnologic pentru siguranța vehiculelor. Într-o sală mai mare ca un teren de fotbal, se vor derula anual 900 de teste de impact.
Cu o sumă investită de ordinul sutelor de milioane de euro, Daimler se poziționează în elita tehnologiei siguranței în viitor. Noul centru tehnologic pentru siguranța vehiculelor de la Sindelfingen ar trebui să fie cel mai modern centru pentru teste de impact din întreaga lume. Deși sistemele moderne de asistență vor continua să joace un rol major în prevenirea accidentelor, atât timp cât un număr de vehicule de diverse generații se va afla încă pe șosele, tema siguranței pasive prezintă încă relevanță sporită și, așadar, joacă un rol important în dezvoltarea vehiculelor.
Noul centru de la Sindelfingen este pregătit pentru a se conforma tuturor cerințelor. Conceptul platformei flexibile și eficiente pentru testele de impact nu numai că oferă posibilitatea unor teste clasice, ci și creează premizele pentru noi configurații de teste: coliziuni mașină-mașină (Car2Car) din toate unghiurile, evaluarea manevrelor automate de preîntâmpinare cu impactul ulterior, teste de impact cu camioane. Un număr total de 70 de configurații diferite de teste este posibil. În plus, există și o suprafață cu șină pentru a testa componentele montate și noile metode de măsurare a vehiculelor înainte și după impact.
Cea mai lungă pistă de impact măsoară 200 de metri. Un număr total de cinci blocuri de impact este disponibil, dintre care una poate fi mutată flexibil în spațiu, iar alta se poate roti în jurul propriei axe. Alături de un sistem un sistem mobil de partiție, sistemul permite operarea simultană și independentă a până la patru demonstrații de impact. Grație noului concept operațional și a configurației flexibile a sistemului, aproximativ 900 de teste de impact se vor derula acolo anual. În plus, vor avea loc aproximativ 1.700 de teste tip “sanie”.
Provocările au constat, printre altele, în faptul că nu există stâlpi de susținere în sala mare de teste de impact, iar suprafața pentru teste ar trebui să fie perfect plană. Una dintre caracteristicile speciale ale clădirii este și controlul temperaturii cu ajutorul căldurii produse de conductele de climatizare existente în zonă.
Peste 200 de metri măsoară cea mai lungă pistă de la un bloc de impact la altul. O suprafață perfect plană este necesară pentru executarea exactă a testelor. Pe un podium de 4 metri în jurul unei suprafețe de impact, eroarea este de 2 mm/m și de 5 mm/100 m, lungimea totală a pistei. Podeaua este sprijinită pe aproximativ 500 de coloane din beton, care ajung la o adâncinme de până la 18 metri. Aceasta este construită asemănător unui sistem de încălzire în podea pentru a asigura constanța temperaturii în sală.
Planurile preliminare au început cu mai bine de 10 ani în urmă, construcția a început în 2013, deschiderea a avut loc pe 12 mai 2015, iar primul test de impact s-a derulat pe 30 septembrie 2016.