Revista britanică Autocar a realizat o comparație între Mercedes-Benz A 45 AMG și Renault Megane RS 275 Trophy-R.
Versiunea R a Megane-ului RS 275 Trophy costă cu 7.500 lire sterline mai mult decât versiunea normală fără sufixul R, dar a reușit un timp excelent pe bucla lungă a circuitului de la Nurburgring, de 7 min 54.36 sec, ceea ce înseamnă cu 4 secunde mai puțin ca recordul precedent din același segment deținut de Seat Leon Cupra 280. Cu acest rezultat fantastic, Renault încearcă să justifice creșterea formidabilă de preț,dar pe de altă parte, aceasta include și amortizoare reglabile Ohlins.
Vechiul R26.R se temea doar de Ford Focus RS, dar acum există și alți rivali din clasa premium, care se concentrează pe putere, dar nu și pe o construcție ușoară, avînd în general peste 300 CP. Calitățile acestor hot hatch-uri premium sunt puterea, utilitatea practică, viteza și luxul.
Unul dintre aceste hot hatch-uri este Mercedes-Benz A 45 AMG, cel mai scumpă din acest segment, dar, totuși diferența de preț față de Megane Trophy R este de numai 1.765 lire sterline. Cu tracțiune integrală și cutie automată cu dublu ambreiaj, A 45 AMG este o mică rachetă. Poate Trophy-R cu 271 CP să învingă A 45 AMG-ul de 355 CP?
Cu șofer și ceva bagaje, A 45 AMG cântărește aproape 1800 kg, dar cuplul uriaș de 322 lb ft disponibil sub 3000 rpm compensează cu ușurință surplusul de greutate.
A 45 AMG nu are suspensii reglabile și acesta este motivul pentru care nu se așează niciodată la fel de eficient pe șosea ca un VW Golf R, dar scaunele sunt excelente, volanul și bordul arată luxos și elegant și, înapoi pe asfalt, se repede ca un tăvălug spre nord cu liniștea și certitudinea unui melc care se simte torpilă.
Megane-ul RS Trophy-R este cu 258 kg mai ușor și, din acest motiv, în realitate, la condus, R-ul abia dacă se simte mai lent ca A45 deși are mult mai puțini cai-putere.
Și asta este și datorită zgomotului de evacuare incredibil, de navetă spațială, și datorită schimbărilor scurte și hârșâite ale treptelor, care fac mașina considerabil mai viscerală, dar și pentru că Mercedes nici măcar nu se apropie de timpul oficial anunțat pentru sprintul 0 la 62 mph dacă nu activezi modul Race Start – echivalentul procedural al setării unui video player pentru a înregistra emisiunea Top of the Pops în 1991. Dar și grație raportului putere/greutate, care plasează R-ul la o diferență modestă în urma rivalului său.
A 45 AMG este mai plăcut la condus pe distanțe lungi, pentru că Renault este oferit standard fără aer condiționat și fără sistem multimedia. Dar este mai convenabil să pierzi 10 kg din masa proprie și să le comanzi pe ambele, chiar dacă Renault cere o “amendă” de 1000 lire sterline pentru asta.
Pe pistă, Renault a avut noroc de vreme frumoasă și, după câteva ture, a reușit un timp de 1 min și 14.9 sec. Surprinzător, cel mai bun timp pe tură obținut de Mercedes a fost de 1 min 16 sec, ceea ce înseamnă cu o secundă mai mult.
Pe pistă, Megane-ul RS Trophy-R dă maximum pentru un hot hatch cu tracțiune față, iar absența echipamentelor de confort are sens, dar creează o limitare din orice punct de vedere.
A 45 AMG este orientat mai mult pentru șosea, dar devine mai puțin convingător când vine vorba decondus la limită. Pe de altă parte, A 45 AMG convinge cu un interior agreabil și bine izolat și cu un motor finisat manual. Este puțin mai lent pe pistă, dar, cu siguranță, este mai rapid pe drumuri normale virajate.