Mult-așteptatul Mercedes-AMG GT Roadster este aici în toată splendoarea. Și nu într-una, ci în două variante. Modelul surpriză se numește Mercedes-AMG GT C și reprezintă puntea de legătură dintre GT S și GT R, la pachet cu 557 CP, direcția integrală și diferențialul autoblocant electronic pe puntea din spate.
Ca și predecesorul Mercedes SLS Roadster, AMG GT Roadster vine cu un acoperiș electric din pânză, care se deschide sau se închide în 11 secunde, la viteze de până la 50 km/h. Acesta prezintă o structură în trei straturi, alcătuită din magneziu/oțel/aluminiu. Acoperișul textil poate fi comandat în trei nuanțe: negru, roșu și bej. Unic la Mercedes-AMG GT Roadster este noul sistem de protecție anti-răsturnare: o bară transversală realizată din aluminium, însoțită de o pereche de roll-baruri active. Atunci când este închis, acoperișul imită cu grație linia coupe-ului Mercedes-AMG GT. Doar luneta este mai abruptă, având drept consecință un capac mai lung al portbagajului.
Pentru a compensa eventualele deficiențe în privința rigidtății torsionale tipice mașinilor decapotabile, șasiul noului Mercedes-AMG GT Roadster a fost special ranforsat. Pragurile laterale benficiază de o grosime mai mare și prezintă mai multe camere. Cadrul bordului face corp comun cu rama parbrizului, iar un lonjeron vertical amplasat între acoperișul din pânză și rezervor aduce un plus de rezistență axei spate. O bară transversală aflată în spatele scaunelor sprijină sistemul fix de protecție la răsturnare.
Încă o noutate este capacul portbagajului construit din plastic ranforsat cu fibră de carbon, denumit SMC, dar și sistemul activ de control al fluxului de aer din partea inferioară frontală și grila de tip Panamericana cu 15 bare verticale cromate. Ceea ce nu poate lipsi de la un Mercedes decapotabil este celebrul sistem de încălzire la nivelul gâtului, Airscarf, disponibil, de asemenea, și la GT Roadster. În plus, sistemul audio de înaltă tehnologie, Burmester, a fost adaptat pentru mașina decapotabilă cu două locuri.
GT C cu ADN de GT R
În versiunea de bază, Mercedes-AMG GT Roadster este propulsat de deja familiarul motor V8 twin-turbo de patru litri, care dezvoltă 476 CP și 630 Nm. Astfel, Roadster-ul are nevoie de 4 secunde pentru a ajunge la 100 km/h și atinge o viteză maximă de 302 km/h. Cine vrea mai mult, poate alege modelul GT C – care va fi disponibil și în versiune coupe din 2017. La 410 kW (557 CP), puterea maximă este cu 35 kW (47 CP) peste cea a modelului AMG GT S și cu 20 kW (28 CP) sub ceea ce oferă Mercedes-AMG GT R. Cuplul maxim de 680 newton metri este disponibil de la 1900 la 5750 rpm. Sprintul de la 0 la 100 km/h este parcurs în 3,7 secunde, iar viteza maximă este de 316 km/h.
În plus față de suplimentul de putere, GT C-ul beneficiază și de o serie de soluții tehnice împrumutate de la AMG GT R. Șasiul primește sistemul AMG RIDE CONTROL, sistemul adaptiv de amortizare și jante de 19 sau de 20 de inchi (doar jante de 19 inchi pentru GT). GT C vine și cu roți spate directoare. Până la viteze de 100 km/h, roțile din spate virează în direcția opusă roților din față, Mercedes-AMG GT C Roadster atacând astfel curbele cu o agilitate sporită. La peste 100 km/h, sistemul virează roțile din spate în direcția aleasă de roțile din față. Această funcție sporește stabilitatea în mod semnificativ. În același timp, forța laterală imprimată roților din spate crește considerabil mai rapid la schimbarea direcției, ceea ce face mai rapid și răspunsul direcției. În versiune standard, AMG GT C Roadster vine dotat cu un diferențial autoblocant electronic pe puntea din spate (diferențial autoblocant mecanic la Mercedes-AMG GT Roadster).
Chiar și înfățișarea noului Mercedes-AMG GT C Roadster o imită îndeaproape pe aceea a GT R-ului. Aripi spate noi cu 57 mm mai late fac loc unui ecartament mai mare și unor jante mai mari pe puntea din spate, toate utile pentru viteze mai mari în viraje și o tracțiune superioară. Transmisia cu șapte trepte și dublu ambreiaj AMG SPEEDSHIFT DCT primește rapoarte mai generoase, cu excepția treptei cu numărul șase. Acest lucru echivalează cu accelerații mai bune, dar și o rulare mai facilă. În plus, AMG GT Roadster C are baterie litiu-in, piele Nappa, volan AMG Performance, un mod de transmisie în plus, RACE, și un sistem de evacuare performant cu sistem de control al valvelor.
Modul “RACE” reglează în mod optim strategia de schimbare a treptelor transmisiei cu dublu ambreiaj la nivelul de performanță al mașinilor de curse – schimbări rapide și o coloană sonoră emoționantă a motorului sunt incluse. Prin apăsarea butonului “M” din consola centrală, șoferul poate activa transmisia mauală în orice mod de rulare. Versiunea de bază Mercedes-AMG GT oferă (prin intermediul controller-ului AMG DYNAMIC SELECT) trei moduri de transmisie, “C” (Comfort), “S” (Sport), “S+” (Sport Plus), dar și programul de setări personalizate “I” (Individual).
Sistemul de evacuarea AMG se laudă cu flapsuri reglabile care se pot deschide și se pot închide pentru a modula sunetul motorului în funcție de modul selectat din sistemul AMG DRIVE SELECT. Odată activate setările “Comfort” și “Sport”, sunetul cu frecvențe joase tipic unității V8 este adaptat pentru confort sporit. Pe modurile “Sport Plus” și “RACE”, coloana sonoră este mult mai intensă.
Mercedes-AMG GT Roadster va ajunge pe piață în primăvara lui 2017. Prețurile nu au fost încă anunțate.