Întoarcerea aripilor de pescăruș: Conceptul Mercedes-Benz C 112

Conceptul Mercedes-Benz C 112
,
1.45K 0

Modelul C 111, dezvoltat de Mercedes-Benz împreună cu echipa elvețiană Sauber, a asigurat un sezon de succes în Grupa C, ceea ce a determinat inginerii Mercedes-Benz să creeze prototipul C 112, din dorința de a-și depăși limitele.

În încercarea de a găsi diferite metode de a testa sistemele dinamice de manevrare pentru mașinile producție de serie, inginerii Mercedes-Benz au conceput modelul C 112 ca o mașină sport de performanță. Care era de fapt provocarea? Să-și depășească limitele, să facă performanța accesibilă și să întrunească cele mai înalte nivele de siguranță activă.

Pentru a face acest lucru, C 112 era propulsat de un motor V12 de șase litri, care genera 408 CP și un cuplu maxim de 580 Nm, trimis către puntea spate prin intermediul unei transmisii manuale în șase trepte.

mercedes_benz_c112_mercedesblog_043

Mai mult decât atât, C 112 beneficia de sistem de direcție activ pentru puntea spate și de sistemul Active Body Control, sistem care a intrat în producție o dată cu modelul Mercedes-Benz CL 1999 (C 215)

Aerodinamica a jucat un rol important în designul conceptului, așa cum est cazul spoilerul față reglabil, dar și aripa spate, perfect adaptate condițiillor de trafic pentru a asigura, pe de o parte compromisul perfect între rezistența scăzută la aer și aderența mare pe de altă parte.

1991 Mercedes-Benz C112 Concept

Deoarece am menționat designul, trebuie să știți că modelul Mercedes-Benz C 112 este considerat ca întorcerea ușilor sub forma aripilor de pescăruș (gullwing door). C 112 a fost primul vehicul dotat cu uși sub forma aripilor de pescăruș, un simbol al mașinilor sport Mercedes-Benz. În caz că nu știați, modelul 300 SL coupe (W 194/198 din 1952 și respectiv 1954) a fost primul vehicul cu uși de tip gullwing.

 

 

Comentati?

Your email address will not be published.