Marele Premiu al Mexicului a fost unul pe placul fanilor Mercedes-AMG. Lewis Hamilton a câștigat cursa, urmat de colegul Nico Rosberg. A fost însă în dubii locul 3, pentru că, deși Max Verstappen a trecut linia de sosire în urma lor, olandezul a fost penalizat cu 5 secunde. Așa că pe podium, în locul lui, a urcat neamțul Sebastian Vettel de la Ferrari.
A fost o nebunie de start în Mexic. Lewis Hamilton ieșit de pe pistă, dar a reușit miraculous să revină. Nico Rosberg a fost împins de pe trasa firească de Max Verstappen de la Red Bull. După ce stewarzii au investigat incidentul, băiatul rău din Marele Circ a scăpat încă o data de penalizare.
Daniel Ricciardo a fost primul care a intrat să schimbe gumele soft cu cele medii, odată cu apariția Safety Car-ului, imediat după coliziunea lui Pascal Wehrelin cu Markus Eriksson. Australianul a revenit pe pistă pe poziția a 17-a.
În urma incursiunii în iarbă, Hamilton s-a plans de frâne, în timp ce rula în spatele Mercedes-ului AMG GT S cu 510 cai putere. Mai puțin norocosul Vettel ajunsese pe 7, în spatele lui Massa.
Safety Car-ul a ieșit și cursa s-a reluat. Rosberg a pornit în urmărirea lui Hamilton, dar cu DRS-ul activat, Verstappen, din spate, ar fi fost cel care ar fi avut avantaj asupra germanului.
Verstappen a trecut de pe soft-uri pe medii în turul 13. Hamilton a mai rămas 5 tururi pe circuit și a revenit, cu gume medii, pe poziția a patra. Rosberg a continuat să ruleze până în turul cu numărul 21 și a revenit la 6 secunde în spatele colegului britanic.
Liderul provizoriu al cursei, Sebastian Vettel, a intrat, în sfârșit la boxe în turul 33, după ce fusese chemat să schimbe iar și iar. Ferrari visa la o cursă în care aceea să fie ultima oprire pentru pilotul german al Scuderiei.
La mai puțin de o secundă în spatele lui Rosberg, Max Verstappen a primit indicații de la boxe să ruleze curat, fără să riște. Dar Max și-a pierdut răbdarea în turul 50. A frânat târziu în virajul cu numărul 4 și a încercat să-l depășească pe Rosberg, dar nu a făcut decât să iasă temporar de pe circuit.
Olandezul a pierdut teren și trebuia acum să-și facă griji în privința lui Vettel, a cărui răsuflare începuse să o simtă în ceafă. “Îl văd venind”, le-a spus Max inginerilor săi. Max a greșit decisiv atunci când pilotul de la Ferrari s-a apropiat de el și a tăiat virajul. Conform regulamentului, pentru că a avut avantaj în urma ieșirii în décor, Max ar fi trebuit să-i cedeze poziția sa lui Vettel. Dar nu a făcut-o, așa că neamțul a folosit cuvinte care nu pot fi redate. Și Ricciardo i-a dat motive să se enerveze. Cei doi piloți au rulat bară la bară, iar monoposturile lor chiar s-au atins într-un duel încins, dar plin de îndemânare.
Lewis Hamilton a trecut primul linia de sosire, urmat de Nico Rosberg. Dar stewarzii au decis abia după cursă în privința lui Verstappen, care se pregătea să urce pe podium.
“M-am bucurat să vă văd, la revedere!”, le-a spus Max lui Nico și Lewis, când a aflat că a fost penalizat cu 5 secunde.
Nico Rosberg rămâne lider în clasamentul general, cu două curse înainte de finalul sezonului. Urmează Marele Premiu al Braziliei, peste două săptămâni.
Pos | Driver | Nationality | Car | Pts |
---|---|---|---|---|
1 | GER | Mercedes | 349 | |
2 | GBR | Mercedes | 330 | |
3 | AUS | Red Bull Racing TAG Heuer | 239 | |
4 | GER | Ferrari | 192 | |
5 | FIN | Ferrari | 178 | |
6 | NED | Red Bull Racing TAG Heuer | 175 | |
7 | MEX | Force India Mercedes | 85 | |
8 | FIN | Williams Mercedes | 85 | |
9 | GER | Force India Mercedes | 60 | |
10 | ESP | McLaren Honda | 52 | |
11 | BRA | Williams Mercedes | 51 | |
12 | ESP | Toro Rosso Ferrari | 38 | |
13 | FRA | Haas Ferrari | 29 | |
14 | RUS | Toro Rosso Ferrari | 25 | |
15 | GBR | McLaren Honda | 21 | |
16 | DEN | Renault | 7 | |
17 | GBR | Renault | 1 | |
18 | GER | MRT Mercedes | 1 | |
19 | BEL | McLaren Honda | 1 | |
20 | MEX | Haas Ferrari | 0 | |
21 | SWE | Sauber Ferrari | 0 | |
22 | BRA | Sauber Ferrari | 0 | |
23 | INA | MRT Mercedes | 0 | |
24 | FRA | MRT Mercedes | 0 |