Gigantul american Cadillac vrea să rivalizeze cu germanul Mercedes-Benz CLA. Deja au creat un rival pentru BMW Seria 5, pentru Mercedes-Benz Clasa E și pentru Audi A 6 cu al lor CTS și încă unul pentru Seria 3, Clasa C și Audi A 4 cu ATS-ul, dar și pentru Seria 7, Clasa S și A8, au rival, trimițînd pe piață modelul numit CT6. Dar Cadillac țintește și mai sus.
Modelul, mai mic ca ATS-ul, care va rivaliza cu CLA, va costa mai puțin de 30 000 de dolari, ca și mașina germane în Statele Unite, cel puțin pentru modelul de bază. Și va fi integrat într-o strategie globală, din moment ce compania americană plănuiește să trimită și în Europa noul model. Strategia General Motors include mutarea sediului de la Detroit la New York și redenumirea liniei de vehicule. Noul CEO de la Cadillac, Johan de Nysschen, spune că mutarea îi va acorda companiei cea mai bună poziție de atac împotriva vânzărilor rivale. Asta sună ca o declarație de război pentru Mercedes-Benz.
Modelul Cadillac care va concura modelul CLA Mercedes-Benz va fi mai mic decât Cadillac ATS
Aceasta este strategia companiei premium americane pentru a concura Mercedes-ul. Dar stai, mai este ceva! Cadillac plănuiește să lanseze primul model cu tehnologie Super Drive în 2017. Este vorba despre un sistem care reprezintă controlul vehiculului fără a folosi mâinile, pe autostradă. Americanii spear că asta va însemna renaștea companiei și intenționează să se concentreze și pe Europa. În Asia, Cadillac forțează deja piața chineză.
Compania germană plănuiește lansarea a 12 modele nou-nouțe până în 2020, dar gândul de a rămâne în urmă este departe de ceea ce Cadillac își dorește acum. De Nyscchen anunță un portofoliu lărgit care va include trei noi SUV-uri, mai multe coupe-uri, decapotabile și mașini puternice, undele dintre ele fiind chiar modele de nișă, așa-zisul “spațiu alb”, acolo unde Cadillac nu are încă un reprezentant de tradiție. “Un vehicul de lux entry level care să concureze CLA-ul este ceva ce trebuie să avem și sigur vom avea”, spune CEO-ul născut în Africa de Sud, DE Nysschen, care refuză însă să dea mai multe detalii despre viitorul rival al CLA-ului.