BMW M3, “strivit” de atotputernicul Mercedes-AMG C 63

,
1.94K 0

Revista Car pune atotputernicul Mercedes-AMG C 63 faţă în faţă cu cel mai fioros rival al său, M3 de la BMW. Mercedes are, însă, un atu, un V8 twin-turbo. Este Mercedes noul rege al super limuzinelor cu patru uși?

În comparație cu M3, Mercedes-AMG C 63 are avantajul unui arbore genealogic liniar.

Cele mai multe dintre generațiile M3 au avut tendința de a fi mașini de curse aprobate și pentru șosele – gândiți-vă la Sport Evo, GT, CSL, GTR și GTS – în timp ce, în cazul lui C 63 AMG, a fost taman pe dos, ca și modelele similare C32, C43, C55 și, în ultimă instanță, C63.

mercedes-amg-c63-1

Pe circuit, ambele mașini te cuceresc cu un echilibru subtil al manevrabilității. Dacă ne grăbim puțin, BMW este primul care își suflecă mânecile. Până la urmă, M3 nu este doar un as al virajelor, dar și un virtuos al gesturilor grandioase – zgomot sublim, prezență extrovertită. În schimb, C 63 este întruchiparea absolută a stăpânirii de sine și a comportamentului civilizat.

Din punct de vedere al puterii, cele două super limuzine celebrează arta luptei cu timpul. Accelerația? 0-62 mph (0-100 km/h) în 4.1sec. Viteza maximă? Limitată la 156mph (250 km/h); sau 175mph (280 km/h) (M3) și 181 mph (290 km/h) (C63) dacă bifăm căsuța pentru Driver’s Package. Consumul? Pe hârtie, BMW, cu 34mpg (8.3 l/100 km), este foarte aproape de cifra de consum de 33.6mpg (8.6 l/100 km) a Mercedes-ului. În realitate, diferența se mărește de la 17mpg (16.6 l/100 km) la 14.8 (19.1 l/100 km).

mercedes-amg-c63-6

Pentru un singur ciclu de viață, BMW a înlocuit motorul cu șase cilindri în linie cu un V8, dar pentru această a treia generație M3, bavarezii s-au întors cu nostalgie la formula clasică L6. Noul motor de 3.0 litri dezvoltă 431 bhp de la 5500 la 7300 rpm. Unitatea de 4.0 litri de la Mercedes dezvoltă 476 bhp între 5500 și 6250 rpm. Bătînd în roșu la 7000rpm, motorul cu 32 de valve nu e pe măsura celui care atinge 7600rpm, o valoare care anunță limita de „Stop joc” a M3-ului.

mercedes-amg-c63-9

De ce Mercedes-ul mult mai puternic nu aleargă mai repede ca BMW-ul? Pentru că la 1640 kg, este cu 45 kg mai greu. Și pentru că transmisia sa – un amestec de ambreiaj umed la pornire și o transmisie automată cu șapte trepte – nu este la fel de rapidă ca DCT-ul cu șapte trepte de la M3.

mercedes-amg-c63-8

V8-ul câștigă duelul cuplului, reușind o tranziție cursivă de la cuplul maxim la puterea maximă, cele două fuzionînd la 5500rpm. În acest punct, încă ai 1800rpm cu care să te joci, ceea ce menține adrenalina la nivel înalt și oferă timpanelor o gălăgie plăcută.

mercedes-amg-c63

Dar cum e cu manevrabilitatea? Britanicii de la Car spun că Mercedes este aproape invincibil din două puncte de vedere: tracțiune și decelerare. Chiar și când controlul stabilității se află în modul Sport, poți duce pedala la podea ridicol de prematur, deseori mult înainte de apogeu. Deși ESP-ul va interveni în cele din urmă și va regla traiectoria, diferenţialul blocabil spate face miracole, alimentînd roțile cu cantitatea potrivită de cuplu la momentul potrivit. M3 este, prin contrast, neglijent și barbar, dar este, în același timp, sensibil mai distractiv sau, dacă vreţi, mai jucăuş.

Verdict

C63 AMG îl strivește pe M3. Conform revistei Car, rareori a fost mai greu de atât să încoronezi învingătorul. C63 AMG este un vehicul versatile mai complet, cu un consum mai mare, dar la fel de grozav în privința dinamicii, un echipament de calitate. În cazul în care cauți să combini cele mai bune lumi, Mercedes este mașina la care să aspiri.

SursăCAR Magazine

 

Comentati?

Your email address will not be published.