Test comparativ Mercedes-Benz GLC vs Audi Q5, BMW X3, Volvo XC60

,
4.37K 0

Primul test comparativ care aduce Mercedes GLC față în față cu cei mai de seamă rivali ai săi – Audi Q5, BMW X3, Volvo XC60 – totul se întâmplă în testul realizat de Auto Bild. Iar învingătorul este…

Mercedes-GLC-comparison-test-40Mercedes-Benz este pe drumul cel bun cu noile sale produse. Iar noul Mercedes-Benz GLC este unul dintre cele mai bune SUV-uri de clasă medie construite vreodată.

Este confortabil, este luxos, este bine făcut, extrem de sigur, meținînd în același timp abilitățile de off-road, chiar dacă designul metropolitan este complet diferit de liniile drepte ale fostului GLK.

Noul Mercedes GLC primește platforma ultra-performantă MRA de la C-Class, care include noua punte față cu patru brațe și suspensia pneumatică, aceasta avîndu-și rostul ei într-un SUV. GLC este singurul SUV de clasă medie care oferă opțiunea unei suspensii pneumatice.

Revista Auto Bild a pus față în față noul Mercedes-Benz GLC 250 d 4Matic (204 CP) cu Audi Q5 2.0 TDI (190 CP) Quattro, BMW X3 xDrive 20d (190 CP) și Volvo XC60 D4 AWD (190 CP).

Mercedes-GLC-comparison-test-36

Mercedes s-a impus categoric cu 581 de puncte

Bordul este preluat neschimbat de la limuzina C-Class, fiind însă montat un pic mai sus, în timp ce poziția de condus este joasă pentru un SUV. În trecut, poziția joasă era specialitatea casei la BMW. Motorul revizuit de 2,1 litri și 204 CP pornește puțin mai zgomotos și devine silențios pe măsură ce viteza crește. Motorul este foarte vioi și funcționează perfect în tandem cu noua cutie automată cu 9 trepte, în timp ce direcția este una foarte precisă și agilă.

Cu suspensia Airmatic (2.261 euro), GLC oferă confort de top, spațiul interior este foarte generos, iar pachetul care include sistemele de asistență este cel mai complet din clasa sa. Concluzia: noul Mercedes-Benz GLC reprezintă un punct de referință în acest segment.

Mercedes-GLC-comparison-test-23

BMW X3 xDrive 20d rămâne regele dinamicii în clasa sa. Niciun alt rival, nici chiar noul GLC, nu se conduce atât de agil și de dinamic. Suspensia fermă și direcția exactă fac casă bună cu noul motor diesel de 2 litri, care dezvoltă 190 CP și cu excelenta transmisie automată ZF cu 8 trepte.

În ciuda dinamicii bune, BMW X3 prinde abia locul al doilea cu 573 de puncte. De ce? Calitatea nu se ridică la nivelul celei garantate de GLC și de Q5, iar poziția de ședere în spate este prea joasă. Pasagerii din spate stau cu genunchii în aer, exact ca în cazul BMW-ului X4, o poziție nu foarte confortabilă pe distanțe lungi.

Mercedes-GLC-comparison-test-18

Audi Q5 2.0 TDI Quattro nu este o mașină rea și nu are puncte slabe evidente, dar, pur și simplu, GLC și X3 sunt un pic mai bune. Audi punctează prin calitatea excelentă, prin spațiul generos din față, dar și datorită banchetei culisante. Motorul TDI de 2,0 litri cu 190 CP se turează foarte ușor, în timp ce cutia cu dublu ambreiaj și cu 7 trepte schimbă armonios.

Dar cu jantele de 20 de inch, confortul este afectat în mod serios, iar direcția este artificială. Lipsa sistemelor moderne de asistență (asistență la parcare, head-up display, lumini adaptive) îl fac să piardă puncte. Noua generație își va face apariția în 2016.

Mercedes-GLC-comparison-test-6

Volvo XC60 D4 AWD vine cu un motor nobil cu 5 cilindri. Are multă putere și un sunet aparte, dar consumul de combustibil de 7,4 l/100 km este cu aproape 1 l/100 km peste cel al motoarelor rivale de 4 cilindri. Cutia are doar 6 trepte, iar schimbările nu se realizează prea rapid. Direcția este  imprecisă și artificială, iar jantele de 20 de inch au o influență negativă asupra confortului la rulare.

Dar pe de altă parte, Volvo oferă mult spațiu, o sarcină utilă maximă de 575 kg și o ergonomie plăcută în purul stil scandinav.

Sursă: Auto Bild

 

Comentati?

Your email address will not be published.