Primul test drive Mercedes Clasa B Electric Drive

Mercedes-Benz Clasa B Electric Drive
,
3.51K 0

Mercedes atacă BMW i3 cu un model convențional care oferă mai mult spațiu și o autonomie și performanțe comparabile. Primul test drive cu Mercedes Clasa B Electric Drive.  

Spre deosebire de BMW, Mercedes-Benz a ales altă soluție pentru a produce un model compact full electric. Dacă BMW a decis să riște și să cheltuie o sumă fabuloasă, care după unele surse a ajuns la 6 miliarde de euro pentru industrializarea unei familii de modele complet separate (i3, i8), Mercedes a dezvoltat un model complet electric pe baza Clasei B, care arată foarte convențional. Astfel, acest Clasa B electric se produce pe aceeași linie de producție ca și celelalte modele Clasa B cu propulsie convențională iar în funcție de cerere, Mercedes poate ajusta foarte flexibil producția.

“Nimeni să nu rămână acasă” este sloganul cu care Mercedes trimite săgeți spre rivalul bavarez BMW i3, aluzie la spațiul interior mai mic și la cele două uși din spate, mai înguste decât cele convenționale ale lui B-Class.

Pressefahrveranstaltung Mercedes Benz, B-Klasse, Mallorca Oktob

Și în continuare, cei de la Mercedes compară B-Class Electric Drive cu BMW i3 fără să îl numească clar. B-Class Electric Drive oferă cinci locuri full size și un portbagaj foarte mare, care este chiar mai mare decât la versiunile convenționale. De obicei, se întâmplă invers, un model electric aducând restricții de spațiu. Și în cazul actualei Clase B există o podea dublă chiar dacă nu după aceeași rețetă ca la structura sandwich a fostei generații.

La fosta generație, caroseria body-in-white avea podea dublă din față până în spate. Atât scaunele față cât și cele din spate erau plasate mai sus, iar cutia de viteze și motorul erau amplasate culcat.

La noua generație, caroseria body-in-white are doar podeaua clasică și ulterior doar în dreptul banchetei spate se montează o podea suplimentară, sub care se creează spațiu funcție de propulsie pentru baterii, rezervoarele de gaz sau rezervoarele de hidrogen de la viitoarea generație Fuel-Cell. Mercedes îi spune la acest spațiu ”energy space”. În cazul lui B-Class Electric Drive, aici se află bateriile Li-Ion cu o capacitate de 28 kwh. Acestea se pot încărca de la o priză normală (230 V, curent monofazat) în 9,1 ore sau de la un wallbox (400 V, curent trifazat) în doar 3 ore.

  • Autonomie reală competitivă
  • Rafinamentul sistemului de propulsie
  • Spațiu interior generos
  • Se poate alege gradul de recuperare a energiei

MAX vs MIN

  • Arată ca o Clasa B convențională
  • Masă mare

Versiunea electrică B-Class Electric Drive a fost dezvoltată în cooperare cu Tesla Motors, cu care Mercedes are de mult timp o cooperare în domeniul mobilității electrice. Motorul electric furnizează o putere de 180 CP și un cuplu maxim de 340 Nm, comparabil cu al unui motor turbo pe benzină de 2 litri. Experiența lui Tesla este vizibilă încă de la pornire. Ca și în cazul lui Tesla Model S, motorul accelerează liniar și viguros ca un TGV și este extrem de silențios. Doar 7,9 secunde sunt necesare pentru accelerația de la 0 la 100 km/h și apoi B-Class Electric Drive continuă să accelereze la fel de liniar până la atingerea vitezei maxime de 160 km/h. Niciun motor pe benzină din lume nu accelerează atât de liniar și nicio cutie de viteze automată cu convertizor de cuplu sau dublu ambreiaj oricât de sofisticată ar fi ea nu transmite atât de liniar fluxul de putere. B-Class Electric Drive are o cutie de viteze cu o singură treaptă, iar padelele din spatele volanului care la alte modele Mercedes sunt utilizate pentru schimbarea treptelor, sunt folosite aici pentru recuperarea energiei. Utilizând cele două padele cu + și -, se trece prin modurile D+, D, D- și D Auto.

Pe modul D+, nu se recuperează deloc energie, mașina fiind în modul sailing. Adică, dacă se ia piciorul din accelerație, mașina nu frânează și nu se recuperează energie la frânare. În modul D, nivelul de recuperare este moderat, iar în modul D- recuperarea energiei este cea mai eficientă. În modul D Auto, recuperarea se face în funcție de situațiile de trafic. Opțional, Modul D Auto funcționează ca și la S 500 Plug-In Hybrid pe bază de radar. Dacă mașina din față frânează, B-Class Electric Drive frânează la rândul său și se recuperează energie. Dacă cel din față nu frânează, atunci Electric Drive intră în mod sailing fără recuperare. Sistemul de modificare a gradului de recuperare este preluat de la Tesla și oferă ori posibilitatea economisirii prin recuperarea energiei, ori un pilotaj plăcut, fără efectul de frânare criticat de unii când iei piciorul din accelerație.

În plus, față de modurile de condus Efficiency (E), Comfort (C) și Sport (S) de la modelele convenționale, la Mercedes Clasa B Electric Drive avem de ales între modurile E+ (Economy Plus), E (Economy) și S (Sport). În modul E+ puterea este redusă la circa 65 kw, iar viteza maximă este de 110 km/h. Însă pe modul kickdown puterea maximă este disponibilă imediat. Pe modul E, puterea este restricționată la 98 kw, dar de asemenea, se poate apela la puterea maximă dacă se apasă kickdown-ul. În modul Sport, B-Class nu este cu nimic inferior unui motor turbo pe benzină de 2 litri.

B Class electric drive mercedesblog 33

În test am avut un Mercedes Clasa B Electric Drive cu bateria încărcată 100%. La pornire, autonomia arăta 240 km, iar după 45 km de test în modul E și E+ cu recuperarea pe modurile D și D- , computerul de bord mai indica încă o autonomie de 175 km. Așadar, o autonomie reală de 200 km este foarte probabilă, iar această valoare reprezintă mai mult decât media zilnică a majorității utilizatorilor. Există și un range extender care mai adaugă teoretic 30 km la autonomia de 200 km. Această opțiune se activează de la un buton de pe bord și încarcă bateria la capacitatea maximă, însă nu e recomandată să fie utilizată frecvent deoarece încărcarea la capacitate maximă a bateriei reduce durata ei de viață pentru care Mercedes oferă o garanție de 8 ani sau 100.000 km.

La drum întins, B-Class Electric Drive se conduce foarte plăcut și este extrem de silențios. În liniștea totală se aude doar un ușor zgomot la vânt și de la pneuri pe drumuri mai proaste. Opțional, pentru a nu surprinde pietonii și bicicliștii, Mercedes oferă opțional o generare de sunet care funcționează până la 30 km/h.

B-Class Electric Drive cântărește 1725 kg, cu 220 kg mai mult decât B 220 CDI și cu 535 kg mai mult decât BMW i3. Însă datorită amplasării bateriilor sub bancheta spate între cele două punți, ținuta de drum nu este afectată. Practic, B-Class Electric Drive se simte la condus ca un B-Class pe benzină, fiind mai puțin subvirator decât versiunea diesel cu motor de 2,1 litri.

B Class electric drive mercedesblog 41

Iar în cazul versiunii electrice, volumul portbagajului este chiar mai mare decât la versiunile convenționale: 501 față de 488 de litri. Explicația este următoarea. La versiunea electrică bancheta spate este mai ridicată cu câțiva centimetri față de cea convențională iar volumul portbagajului se măsoară până la limita superioară a banchetei. Datorită faptului că podeaua portbagajului este la același nivel în cazul ambelor versiuni, volumul versiunii electrice este mai mare cu 13 litri.

Ca și la Clasa B cu motoare diesel sau pe benzină, se poate opta pentru echipările Urban și Style sau pentru o echipare specială numită Electric Art care include două nuanțe speciale de vopsea, alb cirrus și albastru south sea, jante de aliaj de 18 inci, barele orizontale din grila radiatorului vopsite în alb/albastru, scaunele și partea superioară a bordului îmbrăcate în piele Artico și emblema Electric Drive amplasată în exterior pe laterale. Mașina poate fi personalizată suplimentar cu pachetul Exclusive. Climatizarea automată Thermotronic este standard și utilizând sistemul ”Mercedes connect me” se poate preîncălzi sau pre răci mașina și se poate afla și gradul de încărcare al bateriei.

Verdict

Din punct de vedere practic, Mercedes Clasa B Electric Drive este o alternativă mai bună decât BMW i3. De asemenea, autonomia și performanțele sunt comparabile cu i3. Nu are însă un design special comparativ cu modelul convențional și nu utilizează materiale ușoare ca i3, ceea ce a ridicat destul de mult masa. Dar masa mai mare nu împietează nici asupra ”consumului” și nici asupra ținutei de drum

ModelClasa B Electric Drive
Motor electric
Putere maximă (CP)180
Cuplu maxim (Nm)340
L/l/h (mm)4358/1812/1599
Ampatament (mm)2699
Volum portbagaj (l)501
Masă la gol (kg)1725
Accelerație 0-100 km/h (s)7,9
Viteză maximă (km/h)160
Consum mediu (kWh)16,6
Emisii CO2 (g/km)0

Comentati?

Your email address will not be published.