Mercedes devine eco, folosind aer condiționat bazat pe CO2

,
1.8K 0

Mercedes a decis să devină o companie eco, folosind un sistem de aer condiționat bazat pe CO2, în locul celui care folosește tetrafluoretanul sintetic (R123a) ca agent frigorific pentru toate modelele.

Această mișcare aliniază brand-ul german la legile UE, în contextul unui lung război dus în privința legitimității directivei europene, care interzice R123a pentru toate vehiculele construite după 2013.

Sistemele de aer condiționat bazate pe CO2 își vor face apariția odată cu viitoarea generație a Clasei E și cu actuala generație a Clasei S, începînd cu 2016. Ulterior, sistemele de climatizare cu CO2 vor fi implementate în cadrul întregii game pe parcursul anilor următori, începînd cu A-Class, B-Class, C-Class și așa mai departe.

A fost nevoie ca toate piesele să fie reconfigurate pentru a fi compatibile cu noul refrigerant. Acest lucru este echivalent cu apariția unor noi furtunuri și garnituri. Principalul motiv este presiunea ridicată de operare de peste 100 de bari la care funcționează sistemele de aer condiționat cu dioxid de carbon, în comparație cu sistemele convenționale care au nevoie de o presiune de 10 bari.

În ultimii 25 de ani, terafluoretanul (R123a) a fost refrigerantul preferat de cei mai mulți dintre producătorii auto, nu doar de Mercedes. Potențialul său alarmant de a afecta clima la nivel global sau indexul potențialului de încălzire globală GWP care atinge 1300 a declanșat furia activiștilor de mediu din întreaga lume, Europa fiind primul continent care a interzis folosirea R123a în mod oficial. Legile actuale solicită un index maxim de încălzire globală GWP de 150. Punctajul dioxidului de carbon este 1 și nu este inflamabil.

Oficialii UE au propus și înlocuirea refrigerantului actual cu tetrafluorpropen (R-1234yf). Deși este considerată mai puțin poluantă, noua substanță a fost respinsă categoric de Mercedes. Producătorul auto german a condus teste la nivel intern, care au demonstrat un risc ridicat de inflamabilitate apărut în cazul unor eventuale coliziuni frontale. VW și BMW au confirmat rezultatele, alăturîndu-se celor de la Mercedes în tabăra anti-R-1234yf.

Până la implementarea completă a noilor sisteme de aer condiționat bazate pe CO2, sistemele actuale vor folosi controversatul tetrafluorpropen (R-1234yf). Din motive de siguranță, modelele Mercedes pe benzină au fost dotate cu un generator suplimentar de gaz. Scopul acestuia este să mențină agentul frigorific la temperaturi scăzute, eliberînd gazul inert argon la cele mai ridicate temperaturi, pentru a evita declanșarea unui incendiu.

Pe de altă parte, vehiculele Mercedes cu motorizare diesel nu au fost echipate astfel. Temperaturile mai scăzute de operare fac inutilă prezența argonului pentru a menține tetrafluorpropenul (R-1234yf) rece în caz de accident. Același agent frigorific va fi folosit și pentru actualele modele hibrid din gamele E-Class și S-Class.

Comentati?

Your email address will not be published.