Mercedes-Benz, Audi și BMW își dau mâinile chiar HERE (AICI)

,
1.26K 0

Cei trei producători auto premium din Germania sunt printre finaliști în cursa pentru achiziționarea afacerii HERE de la Nokia. Dar de parcă a avea acești mari rivali de notorietate în aceeași tabără nu ar fi suficient, ei nu sunt singuri în încercarea lor de a cumpăra produsul companiei finlandeze.

Se pare că negocierile au ajuns într-un punct mort, pentru că toți cei trei producători auto sunt din ce în ce mai ezitanți în a plăti un preț mare pentru afacerea HERE, pe fundalul veștilor conform cărora alte mari companii au încetat a mai fi interesate, cum este cazul celebrului sistem de taximetrie Uber.

Valoarea estimativă pentru HERE se află undeva între două și patru miliarde de euro, sumă care – deși nu sunt nici pe departe un expert financiar – mi pare că se situează într-un interval destul de larg.

Conform autonews.com, care citează surse secrete, negocierile nu au suferit un colaps, ci doar au atins o fază critică, în care lucrurile nu avansează atât de repede pe cât și-ar dori părțile implicate. Până la urmă, acesta este momentul în care se pun la punct toate detaliile complicate, cum ar fi prețul final sau viitoarea ierarhie a companiei, așa că graba strică treaba.

Dacă vă întrebați de ce serviciull HERE primește toată această atenție, este pentru acesta că s-ar putea dovedi decisiv în dezvoltarea mașinilor autonome cu hărțile sale HD, toate cele trei companii fiind deja clienți HERE. Ca să încheie afacerea, producătorii auto germani au promis să cotinue să investească în acest program și să distribuie informațiile colectate de către senzorii montați pe mașinile lor.

În afară de această alianță neobișnuită a celor trei brand-uri germane, alte două consorții și-au manifestat interesul față de programul HERE de la Nokia, ambele avînd resurse financiare semnificative: primul este alcătuit din Baidu din China și Uber (care se pare că recent, a ieșit din cursă, dar a fost înlocuit de Apax, o firmă privată de avocatură), în timp ce al doilea este condus de rețeaua socială chineză și de compania media online Tencent.

În orice direcție se îndreaptă, această tranzacție va avea un impact uriaș asupra viitorului mod de transport autonom, așa că vă vom ține la curent cu desfășurarea evenimentelor.

 

Comentati?

Your email address will not be published.