Legendarul Mercedes-Benz 500 E își sărbătorește cea de-a 25-a aniversare

,
2.07K 0

Mercedes-Benz 500 E, așa-zis “lupul deghizat în mielușel”, și-a zdrobit omologul bavarez în anii ’90. Construit într-un volum relativ limitat între 1994 și 1995, vârful de gamă al modelului 124 a oferit abilități de mașină sport sub forma unei limuzine.

Este adevărat, nu e o limuzină de rând, ci o creatură cu o înfățișare de-a dreptul draconică. Elementele tipice designului lui 500 E erau pasajele evazate ale roților din față și din spate, cu bara față mai mare și cu un sistem dublu de evacuare. Completat cu jante mari din aliaj și decorat cu un la fel de monstrous motor V8 de 5,0 litri, Mercedes-Benz 500 E oferea 326 CP și putea ajunge de la 0-100 km/h în 6,1 secunde. Viteza maximă era limitată electronic la 250 km/h. 25 de ani mai târziu, actualul E 500 oferă 408 PS și este cu numai puțin peste o secundă mai rapid decât versiunea W124 500 E.

Atât motorul, cât și transmisia sa automată cu patru trepte erau preluate direct de la 500 SL. Dar nu fără îmbunătățiri semnificative.

O altă noutate la acea vreme era sistemul de injecție Bosch LH-Jetronic, controlat electronic și cu senzor pentru masa de aer. Începînd cu octombrie 1992, puterea motorului a fost ușor redusă până la 320 CP (235 kW), pentru a micșora și cifrele consumului de combustibil, dar și emisiile poluante.

mercedes-benz-500e-6

Print-un bizar concurs de împrejurări, 500 E a fost, de fapt, construit de către Porsche. Producătorul de mașini sport a fost cooptat de către Mercedes-Benz într-o fază incipientă pentru a suplimenta propria capacitate de dezvoltare.  Caroseria a fost vopsită la uzina Mercedes-Benz din Sindelfingen, în timp ce asamblarea componentelor furnizate de Sindelfingen și de Untertürkheim era preluată de către Porsche la uzina din Zuffenhausen.

Producția a fost una limitată, 500 E  fiind una dintre cele mai dorite limuzine rapide din istoria Mercedes. Numai 10.479 de unități au văzut lumina zilei până în 1995, o cifră mică ce include și versiunea E 60 AMG  supranumită The hammer. Prețul era oarecum excentric. În mometul lansării, 500 E costa 134.520 de mărci germane sau dublu față de 300 E. Așa că poate nu este deloc surprinzător faptul că youngtimerele clasice 500 E/E 500 sunt îngrijite cu mare atenție de cei câțiva proprietari norocoși.

În muzeul Țiriac Collection de la București există un exemplar E 60 AMG într-o stare excelentă.

Comentati?

Your email address will not be published.