Thomas Weber: “Nu motoarelor cu 3 cilindri.”
, / 1069 0
Interviu Thomas Weber

Thomas Weber: “Nu motoarelor cu 3 cilindri.”

SHARE
Home Stiri auto Industrie Thomas Weber: “Nu motoarelor cu 3 cilindri.”

Prof. dr. Thomas Weber, 61 de ani, șef al Departamentului de Dezvoltare de la Daimler, a confirmat într-un interviu pentru revista germană Auto Motor und Sport că Mercedes nu va construi un motor cu trei cilindri.

Subiectul ecologic este unul aprins zilele acestea. BMW a lansat o gamă de motoare pe benzină și pe motorină cu trei cilindri pentru noua sa platformă cu tracțiune față (Mini, BMW Active Tourer, noul X1) și pentru versiunea revizuită a lui BMW Seria 1. Dar Mercedes nu va urma același drum.

Thomas Weber consideră că “acordăm atenție specială confortului în ceea ce privește sunetul și vibrațiile. Ceea ce economisim prin reducerea masei unui cilindru, ar trebui reinvestit complet în construirea unor arbori de echilibrare care să contracareze vibrațiile.” Un motor cu trei cilindri nu este la fel de bine echilibrat ca un motor cu patru cilindri.

Din acest motiv, “folosim două game de motoare cu 4 cilindri, una cu cilindree redusă şi una cu cilindree mai mare cu distanțe reduse între cilindri. Considerăm că aceasta este cea mai bună alegere.”

Întrebat dacă Mercedes are de gând să lucreze la un rival pentru Tesla Model S, Thomas Weber a răspuns: “Lucrăm la un concept inteligent al unui vehicul complet electric cu o autonomie între 400 și 500 km. Iar acest concept nu va fi folosit pentru un singur vehicul, ci pentru diverse segmente.”

Întrebat care este scopul suprem în ceea ce privește modul autonom de condus, Thomas Weber este de părere că acest lucru va ridica nivelul siguranței și al confortului, iar noul E-Class va aduce o serie amplă de inovații în acest domeniu. Modul autonom de condus îi va ajuta pe șoferi să folosească timpul într-un nou fel, în timpul “condusului” automobilului. Pe de altă parte, Weber a menționat că nici plăcerea de a conduce nu va fi neglijată și nici nu este pe cale de dispariție. Un șofer poate folosi sistemele de asistență în fiecare dimineață într-un blocaj rutier când merge la birou, dar se poate bucura de plăcerea oferită de condus în weekend, pe un drum frumos.

Iar plăcerea de a conduce trebuie menținută și în cazul vehiculelor cu propulsie alternativă. “Nu le putem cere clienților să cumpere mașini electrice sau cu tehnologia Plug-In Hybrid doar de dragul nivelului scăzut al emisiilor CO2. Trebuie să-i convingem, mai presus de orice alte motive, cu plăcerea și fascinația oferite de condus.”

Comentati?

Your email address will not be published.