Mercedes-Maybach E-Class ia cu asalt segmentul de super lux, ducînd excelenta măiestrie și dotările exclusiviste o clasă mai jos în oglindă cu limuzina înfrățită bazată pe Clasa S.
Acest lucru este, într-adevăr, nemaiauzit. Cei de la Mercedes au de gând să transforme noul subbrand recent inaugurat într-una dintre cele mai diversificate și, oricât de straniu ar putea să pară, într-una dintre cele mai accesibile game de autovehicule de super lux din industrie.
Atunci, dați câte un Maybach pentru fiecare fan Mercedes, ca să ajungă la toată lumea. Succesul surprinzător de care s-a bucurat Mercedes-Maybach S-Class a aprins imaginația șefilor de la Daimler, care plănuiesc acum o versiune branduită Maybach pentru fiecare linie mare de modele, inclusiv pentru Clasa E, pentru GLS și, deși este o informație neconfirmată deocamdată, pentru GLE.
Ceea ce până acum am considerat a fi doar zvonuri, s-au dovedit a fi reale odată cu apariția primei serii de fotografii spion care ilustrează primul prototip Mercedes-Maybach E-Class. Camuflajul masiv nu poate ascunde elementele familiare de design, comune cu viitoarea limzuină E-Class, programată să-și facă debutul anul viitor. Urmînd linia S-Class Maybach, super limuzina derivată din E-Class primește un ampatament mai lung și încă un geam lateral decupat în montantul posterior.
Imitînd versiunea mai mare S-Class Maybach și respectînd decizia celor de la Mercedes de a-și limita gama doar la motoarele de top pe benzină, este prudent să presupunem că și viitorul E-Class Maybach va fi oferit exclusiv în versiunile E 500/E 550. Motorul biturbo de 4 litri al celebrului Mercedes-AMG GT va fi utilizat în forma sa aspirată pentru a înlocui vechiul motor de 4,7 litri folosit pentru E500/550. Și asta nu e tot, pentru că, potrivit zvonurilor, Mercedes revine la rădăcinile sale L6, dezvoltînd un nou motor twin-turbo de 2,9 litri cu 6 cilindri în linie.
Aceasta nu este prima dată când Mercedes oferă un E-Class cu ampatament lung, actuala generație bucurîndu-se și ea de o versiune lungă rezervată pieții chineze. Diferențele de stil au fost însă, minime. De această dată, viitorul Mercedes-Maybach E-Class se va distanța și mai mult de fratele aflat în partea inferioară a gamei grație unei lungi liste de elemente și funcții de confort unice, cum ar fi scaune Executive cu funcție de masaj și suport pentru picioare integrat.
Strategia își are rostul, din moment ce prima progenitură S-Class a subbrand-ului Maybach de la Mercedes a dat o lovitură discret, cifrele sale de vânzări depășind chiar și cele mai optimiste previziuni. Totul se reduce la schema convenabilă de preț adoptată de filiala de super-lux reinventată, suma în plus plătită pentru un S-Class branduit de Maybach urcînd până la aproximativ 23.000 de dolari, în ciuda dotărilor extra cu care exclusivista limuzină a fost binecuvîntată.
În cazul Clasei E, rămâne spațiu suficient pentru prețuri între această limuzină și mașina mai mare S-Class pentru a transforma introducerea unui model Maybach într-o perspectivă plauzibilă. Cu versiunea de top E-Class, fără a fi AMG, cu prețuri începînd de la 62.350 de dolari și modelul de bază S-Class Clasa S de bază făcîndu-te cu 94.400 de dolari mai sărac, încă mai există spațiu, chiar dacă luăm în considerare plusul de 23 000 de dolari de care este nevoie pentru a transforma un S-Class într-un Maybach.
Sursă foto: AUTOMEDIA