Nico Rosberg obține victoria în Principat, după ce o decizie eronată a echipei l-a aruncat pe Hamilton pe locul 3. Sebastian Vettel profită și el de eroarea comisă și termină pe 2.
Turul 64 din 78. Totul decurgea normal pentru Hamilton. Start din pole, distanță mare față de Rosberg pe 2, câteva tururi până la final, victorie în Monte Carlo, mulțumiri fanilor și echipei, câteva tweet-uri despre cât de bine a fost, planul era perfect. Asta până când un incident din pluton avea să schimbe definitiv clasamentul. Tânărul Max Verstappen încerca de câteva tururi să treacă de un Romain Grosjean lent ce abia se târa pe softurile sale degradate. Olandezul își dă seama că singura șansă a lui este să treacă în Saint Devote. Pregătește mișcarea decisivă încă din Rascasse, se plasează la interior, dar francezul frânează mult prea devreme. Atât de devreme, încât orice scuză a anvelopelor uzate ar face un copil de grădiniță să radă. Cu gura până la urechi. Naivul Max îl lovește pe pilotul de la Lotus și este proiectat brutal în barierele de protecție din Saint Devote. Game Over. Max iese pe picioarele lui din ce a mai rămas din monopostul său și se alege cu o poveste bună pe care să o spună la final de sezon, când se va uita în urma sa în clasament.
Desigur, resturile lăsate de incidentul din primul viraj au dus la apariția mașinii de siguranță. O mare parte din pluton intră la boxe pentru a termina cursă pe gume proaspete. Numai că acei piloți care au intrat se bazau pe faptul că nu vor pierde nici o poziție în clasament, grație diferențelor mari. Asta gândea în mod evident și Hamilton. Echipa l-a chemat la boxe, mecanicii au montat 4 supersofturi și i-au dat drumul. Șocul a venit în momentul ieșirii pe pistă. Rosberg era deja în spatele mașinii de siguranță, în timp ce Vettel tocmai trecuse pe doi. “S-a terminat totul, nu? Tocmai am pierdut cursa” s-a auzit din casca lui Hamilton. Ei bine, da. Dar stai liniștit, Rosberg se va bucura ca și cum ar fi dominat de la un capăt la altul. Urmează nenumărate încercări de a trece de Vettel, dar circuitul monegasc nu îți lasă nici o portiță dacă nu îți împingi adversarul în Mirabeu sau ai șansa să rateze vreun punct de frânare. Și această șansă nu a mai venit pentru Hamilton, lăsând tweet-urile #blessed pentru o altă seară.
În urma lui Hamilton a terminat Daniil Kvyat și Daniel Ricciardo, într-o telenovela regizată de Red Bull. Ricciardo îl atinge Raikkonen în Mirabeu și îi fură poziția, după care este lăsat de Kvyat să treacă pentru a se lupta cu Hamilton. Cum australianul nu reușește să atace poziția lui Lewis, se oprește pe linia de finish pentru a ceda poziția colegului său. Todt și Brawn ar fi fost mândri.
Pe 6 termină Kimi, frustrat de atacul lui Ricciardo pe care l-a categorizat că fiind”not nice” prin intermediul radioului, în timp ce Sergio Perez încheie cursa pe 7. Button reușește performanța sezonului până în acest moment pentru Mclaren și se clasează pe 8, în fața lui Nasr. Carlos Sainz face o nouă cursă foarte bună și obține ultimul punct pus în joc, după ce a luat startul de pe linia boxelor. Hulkenberg ratează punctele, în timp ce Grosjean, termină pe 12, după ce se face remarcat prin aciditatea cu care l-a criticat pe Verstappen prin radio. În urmă cu ceva timp, Romain însuși era ținta acestui tip de replici.
La coada clasamentului regăsim un duo neobișnuit Williams – Marussia. Weekendul monegasc a fost o adevărată dezamăgire pentru Bottas și Massa, aceștia terminând pe 14 și 15, în vreme ce Merhi și Stevens încheie clasamentul.
Pos | Driver | Car | Laps | Gap |
---|---|---|---|---|
1 | Nico Rosberg | Mercedes | 78 | 1h49m18.420s |
2 | Sebastian Vettel | Ferrari | 78 | 4.486s |
3 | Lewis Hamilton | Mercedes | 78 | 6.053s |
4 | Daniil Kvyat | Red Bull/Renault | 78 | 11.965s |
5 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 78 | 13.608s |
6 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 78 | 14.345s |
7 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 78 | 15.013s |
8 | Jenson Button | McLaren/Honda | 78 | 16.063s |
9 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | 78 | 23.626s |
10 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Renault | 78 | 25.056s |
11 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 78 | 26.232s |
12 | Romain Grosjean | Lotus/Mercedes | 78 | 28.415s |
13 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 78 | 31.159s |
14 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 78 | 45.789s |
15 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 77 | 1 Lap |
16 | Roberto Merhi | Marussia/Ferrari | 76 | 2 Laps |
17 | Will Stevens | Marussia/Ferrari | 76 | 2 Laps |
- | Max Verstappen | Toro Rosso/Renault | 62 | Collision |
- | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 41 | Gearbox |
- | Pastor Maldonado | Lotus/Mercedes | 5 | Brakes |
Pos | Driver | Points |
---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | 126 |
2 | Nico Rosberg | 116 |
3 | Sebastian Vettel | 98 |
4 | Kimi Raikkonen | 60 |
5 | Valtteri Bottas | 42 |
6 | Felipe Massa | 39 |
7 | Daniel Ricciardo | 35 |
8 | Daniil Kvyat | 17 |
9 | Felipe Nasr | 16 |
10 | Romain Grosjean | 16 |
11 | Sergio Perez | 11 |
12 | Carlos Sainz | 9 |
13 | Nico Hulkenberg | 6 |
14 | Max Verstappen | 6 |
15 | Marcus Ericsson | 5 |
16 | Jenson Button | 4 |
17 | Fernando Alonso | 0 |
18 | Roberto Merhi | 0 |
19 | Will Stevens | 0 |
20 | Pastor Maldonado | 0 |
Pos | Constructor | Points |
---|---|---|
1 | Mercedes | 242 |
2 | Ferrari | 158 |
3 | Williams/Mercedes | 81 |
4 | Red Bull/Renault | 52 |
5 | Sauber/Ferrari | 21 |
6 | Force India/Mercedes | 17 |
7 | Lotus/Mercedes | 16 |
8 | Toro Rosso/Renault | 15 |
9 | McLaren/Honda | 4 |
10 | Marussia/Ferrari | 0 |