Noul E are în gama doua variante AMG, cu tractiune integrala, motoare V8 si caracteristici dinamice similare modelelor supersport exclusiviste.
Pentru Mercedes-Benz, variantele AMG reprezinta instrumente eficiente în campania de întinerire a imaginii marcii. Iar dovada este data de cresterea spectaculoasa a vânzarilor, cu un plus de 30% în 2012, până la aproximativ 25.000 de unitati, cei de la Mercedes-Benz având în plan atingerea cifrei de 30.000 în anul 2017, când AMG va împlini 50 de ani. Rezultatul este remarcabil si din punct de vedere financiar, daca ținem cont de faptul ca valoarea unui model AMG se învârte cu ușurință în jurul a 100.000 de euro.
- Transmisie integrală la ambele versiuni
- Existenţa a două variante de putere
- Elemente de design exterior şi interior care induc un caracter supersport chiar și unei limuzine masive
- Uşurinţa conducerii în regim normal, inclusiv urban

MAX vs MIN
- Imposibilitatea de a te bucura fără limite de capacitatea tehnică de sub pedale

Parca dorind sa-si proclame superioritatea în fata concurentilor, Mercedes-Benz propune pentru E doua variante de motorizare, cu 557 si, respectiv, 585 CP. Iata ca, pas cu pas, cursa cailor putere dintre Audi (RS), BMW (M) si Mercedes-Benz ne duce la realizari ingineresti de exceptie, având ca rezultat valori aproape incredibile ale performantelor. Timpul de acceleratie de 3,6 secunde pâna la 100 km/h este de domeniul marcilor supersport clasice, ca Ferrari sau Lamborghini. Ca exercitiu de stil, încercati sa va imaginati perceptia unui posesor de Ferrari California, de exemplu, care ar putea fi lasat în urma de un break E de la Mercedes-Benz… e adevarat ca un break E 63 AMG S. Cifre incredibile sunt si în dreptul consumului de combustibil. Un motor V8 de 5,5 litri consuma, teoretic, 10,3 litri / 100 km.
Sigur, din punct de vedere rațional, este greu de definit utilitatea unei asemenea mașini. Dar, emoțional, de la prima vedere și de la primul sunet al motorului, totul este pur și simplu fără cuvinte.
Din punct de vedere vizual, diferenta majoră față de celelalte variante E este dată de prizele de aer supradimensionate, care par sa te avertizeze cu privire la caracterul agresiv al acestui pur-sânge sportiv.
Definitorie pentru E 63 AMG este transmisia integrală, cu distribuția cuplului 33% față și 67% spate, care asigură o tracțiune și o siguranță greu de atins. În plus, varianta S dispune și de un diferențial blocabil pe axa spate.
Verdict
Mercedes E 63 AMG este un model polivalent, care poate fi utilizat atât zi de zi şi/sau ca maşină de familie, dar poate furniza instant şi senzaţii extreme, dacă are unde.
Date tehnice Mercedes E 63 AMG
Model | E 63 AMG | E 63 AMG 4Matic | E 63 AMG S 4Matic |
---|---|---|---|
Motor | V8, biturbo | V8, biturbo | V8, biturbo |
Cilindree (cmc) | 5.461 | 5.461 | 5.461 |
Putere maximă/turație (CP/rpm) | 557/5,500 | 557/5,500 | 585/5,500 |
Cuplu maxim/turație(Nm/rpm) | 720/1,750-5,250 | 720/1,750-5,250 | 800/1,750-5,000 |
Transmisie | aut., 7 trepte | aut., 7 trepte | aut., 7 trepte |
L/l/h (mm) | 4,879/1,854/1,474 | 4,879/1,854/1,474 | 4,879/1,854/1,474 |
Ampatament (mm) | 2,874 | 2,874 | 2,874 |
Volum portbagaj (l) | 540 | 540 | 540 |
Masă la gol (kg) | 1,845 | 1,92 | 1,94 |
Viteză maximă (km/h) | 250 | 250 | 250 |
Accelerație 0-100 km/h (s) | 4.2 | 3.7 | 3.6 |
Consum mediu (l/100 km) | 9.8 | 10.3 | 10.3 |
Emisii CO2 (g/km) | 230 | 242 | 242 |
Preț (euro cu TVA,RO) | 107.601 | 111.693 | 118.762 |