Mercedes-Benz SL facelift a fost, în sfârșit, dezvăluit, la Salonul Auto de la Los Angeles. Nu numai că mașina are o înfățișare mai dinamică, ci vine și cu motoare mai puternice. Vă oferim detaliile complete.
Pe piață din 2012, Mercedes-Benz SL – cunoscut intern cu numele de cod R231, primește obișnuitul facelift de la mijlocul carierei. Partea frontală este cu totul nouă, SL purtînd acum grila modernă de tip diamant, cu o capotă (puternic profilată) redesenată și noi faruri cu tehnologie LED, care sunt acum mai înguste și mai apropiate de logo-ul central. De asemenea, SL primește prize de aer mai mari, aripi mai evazate, iar oglinzile exterioare sunt montate acum direct pe portiere.
În partea din spate, modificările sunt mult mai subtile. Mercdes SL primește o bară redesenată, inspirată, evident, de design-ul lui AMG GT. Și stopurile cu tehnologie LED primesc o nouă configurație internă și emit, în acelaşi timp, o undă luminoasă mai puternică.
Pentru interior, Mercedes a pregătit un veritabil asalt tehnologic, grefând cele mai recente sisteme multimedia şi de asistență, de la suportul Apple CarPlay şi conexiune la internet la comenzile vocale, opționale. Ecranul multimedia poate reda în plus informații referitoare la accelerarea longitudinală și laterală (forța gravitațională transversală), cuplu sau putere. În plus, noul volan a fost aplatizat în partea inferioară, fiind disponibil în peste 100 de variante.
Încă o noutate este “Magic Vision Control” (sistemul inteligent de spălare/ștergere a parbrizului cu duze de stropire integrate în lamelele ştergătoarelor) și noul pachet “Driving Assistance Plus”, însoțit de camere stereoscopice. Acesta include funcțiile Active Blind Spot Assist, Pre-Safe Plus, Distance Pilot DISTRONIC și Steering Pilot, care ajută șoferul la menținerea distanței corespunzătoare față de vehiculul din față și la păstrarea traiectoriei corecte pe bandă. SL prezintă, ca dotare standard, sistemul Active Brake Assist de frânare automată, ce reduce riscul unei coliziuni.
Aspectul practic al Mercedes-ului SL crește odată cu prezența unui mecanism revizuit de acţionare a acoperișul rigid, care poate fi acum complet închis sau deschis în mers până la viteze de 40 km/h. Pentru a facilita încărcarea bagajelor, partiția portbagajului se ridică automat atunci când capacul este deschis.
VEDEȚI AICI PRIMUL VIDEO CU MERCEDES SL FACELIFT.
Aşa cum era de aşteptat, o gamă revizuită de motorizare va însoți roadster-ul modernizat. SL 400 facelift primește unitatea mai puternică V6 biturbo de 3 litri ce dezvoltă acum 367 CP şi 500 Nm, ceea ce se traduce printr-o creștere de 35 CP, respectiv 20 Nm. SL 500 păstrează motorul V8 twin-turbo de 4,7 litri cu 455 CP și 700 Nm. Ambele versiuni vor fi disponibile în tandem cu noua transmisie automată cu nouă trepte 9G-Tronic.
La vârful gamei regăsim cele două versiuni AMG, SL 63 și 65. Dacă Mercedes a optat pentru același V8 biturbo de 5,5 litri ca și înainte, cu 537 CP și 800 Nm sau 585 CP și 900 Nm pentru SL 63 și SL 63 S, SL 65 AMG este şi el încă propulsat de acelaşi senzațional V12 biturbo de 6 litri creditat cu 630 CP și 1000 Nm.
Suspensia adaptivă și Dynamic Select sunt dotări standard, alături de cele cinci programe de rulare ale celui din urmă, care pot modifica setările motorului, ale transmisiei, ale suspensiei și ale direcției. Pentru un plus de dinamism, dotarea opțională Active Body Control oferă funcția de contracarare a efectului de înclinare în curbe și reglajul automat al înălțimii la rulare, care poate fi redusă cu 13 mm la viteze de croazieră sau, dimpotrivă, poate fi ridicată cu 50 mm pentru a înfrunta drumurile desfundate.
Pentru SL, va fi disponibil, de asemenea, un nou set de jante de 19 inchi. În plus față de detaliile vizuale AMG, modelele sportive vin cu frâne ranforsate, o caroserie optimizată și alte combinații de jante și anvelope.
Noul Mercedes SL vede lumina zilei astăzi la Salonul Auto de la Los Angeles, debutul comercial fiind programat să aibă loc în aprilie 2016.
DETALII TEHNICE Mercedes-Benz SL 2016
SL 400
|
SL 500
|
SL 63
|
SL 65
|
|
Număr de cilindrii/dispunere
|
6/V
|
8/V
|
8/V
|
12/V
|
Capacitate (cc)
|
2996
|
4663
|
5461
|
5980
|
Putere (kW/cp la rpm)
|
270 (367)
la 5500-6000 |
335 (455)
la 5250 |
430 (585)
la 5500 |
463 (630)
la 5500 |
Cuplu (Nm la rpm)
|
500
la 1800-4500 |
700
la 1800-3500 |
900
la 2250-3750 |
1000
la 2300-4300 |
Consum mixt de la (l/100 km)
|
7,7
|
9,0
|
9,8
|
11,9
|
Emisii CO2 mixte de la (g/km)
|
175
|
205
|
229
|
279
|
Clasa de eficiență
|
D
|
E
|
F
|
G
|
Accelerare 0-100 km/h (s)
|
4,9
|
4,3
|
4,1
|
4,0
|
Viteză maximă (km/h)
|
250
|
250
|
250
|
250
|