O mașină nu e doar o mașină. O mașină este un stil de viață. Exact la asta s-a gândit și producătorul muzical născut la Berlin, Conrad Fritzsch, atunci când a cumpărat un Mercedes-Benz apropiat de vârsta sa. Vă aducem povestea unui 450 SLC.
Automobilul retro împrăștie frunzele uscate căzute pe pământ și își afumă anvelopele, pentru a arăta că este încă tânăr. Până la urmă, acest vehicul alerga pe circuit, ce-i drept cu o configurație diferită a motorului, cu câteva decenii în urmă. Proprietarul actual al acestui “bătrânel simpatic” este producătorul muzical care a fondat proiectul tape.tv.
“Prima mea iubire a fost muzica, iar a doua iubire este chiar aici, în spatele meu”, spune arătînd spre Mercedes-ul pe capota căruia se sprijină.
Și de amorul artei, Conrad Fritzsch își acoperă mașina o pânză, apoi o descoperă cu un gest dramatic. Mașina construită în 1979 vine cu un motor de 4,5 litri, dezvoltînd 214 CP și atingînd o viteză maximă de 130 km/h. Nu e mult, dar la asemenea mașină, nu vorbim despre viteză, ci despre stil.
“În trecut, am condus mereu cele mai recente modele care apăreau pe piață, până mi-am dat seama că pierd din autenticitate, tradiție, poveste. Singurul lucru pe care mi-l ofereau mașinile noi era viteza.”
Iar de viteză nu avea nevoie. Voia mai mult decât viteză. Mai mult decât o mașină care să-l plimbe, pur și simplu, din punctul A în punctul B.
“Vreau să aud sunetul motorului, să apreciez look-ul, design-ul, senzația pe care o oferă.”
Și într-o bună zi, i-au căzut ochii pe un anunț online. Cineva de la capătul celalalt al continentului vindea un Mercedes-Benz 450 SLC. Așa că Fritzsch s-a urcat în avion, a ajuns la destinație și a cumpărat mașina pe loc. A fost dragoste la prima vedere. Iar dragostea nu are vârstă.
“Mașina mea a fost construită în 1979 și beneficiază de dotări ultra avansate la acea vreme, cum ar fi servodirecția, încălzire în scaune sau acoperiș panoramic.” Dar știm deja că Mercedes-Benz așa construiește mașinile. Prea avansate pentru vremea lor.
“Este ca și cum ți-ai cumpăra un OZN acum. Atât de avansată era tehnologia SLC-urilor atunci.” În 30-40 de ani, se va vorbi la fel despre mașinile de astăzi.