Cum funcționează? Funcția de înclinare în viraje la Mercedes SL 400

,
3.01K 0

Introdusă odată cu lansarea modelului S-Class Coupe, funcția de înclinare în viraje de la Mercedes este disponibilă acum și la Mercedes SL 400. Am testat-o și vă putem că funcționează destul de bine.

Mercedes SL facelift  este cel de-al doilea Mercedes care primește funcția de înclinare în viraje după S-Class Coupe. Principalul obiectiv al acestei funcții constă în a oferi mai mult confort și poate că, și din acest motiv, nu poate fi comandată în compania modelelor AMG. Dar pe de altă parte, nici pe S-Class nu este disponibilă.

Funcția de înclinare în viraje are aproape efectul opus barelor stabilizatoare active. Inventată de BMW în 2001, tehnologia barelor stabilizatoare a fost introdusă ulterior de Porsche și, în ultimii ani, și de Mercedes. Barele stabilizatoare active contracarează forțele laterale folosind motoare electrice și elemente hidraulice pentru a reduce ruliul.

Pentru mulți ani, Mercedes s-a manifestat împotriva tehnologiei și a încercat contracararea forțelor laterale cu ajutorul suspensiei Active Body Control, care controlează ruliul prin tăria amortizoarelor și elimină barele stabilizatoare active.

Însă cauza ruliului trebuie căutată la barele stabilizatoare și nu de la amortizoare. Din acest motiv, barele stabilizatoare active de la BMW au fost cea mai bună soluție pentru a reduce ruliul. O bară anti-ruliu rigidă echivalează cu un ruliu redus, în timp ce una mai soft provoacă un ruliu mai mare. Sistemul Active Body Control de la Mercedes acționează asupra amortizoarelor și nu asupra barelor anti-ruliu.

La ora actuală, Mercedes a găsit o nouă metodă de a îmbunătăți sistemul Active Body Control (ABC), prin funcția de înclinare în viraje. Sistemul este disponibil pentru SL 400 și SL 500 în compania dotării Active Body Control (ABC) (3.510 euro).

ABC reduce mișcările de ruliu la demaraje, la frânare și în viraje. Arcurile suspensiei ABC sunt reglate pentru condițiile respective de rulare prin intermediul așa-numițior cilindri plonjori (prin presiunea uleiului), făcînd astfel inutilă prezența barelor stabilizatoare de la puntea față și  spate.

sl-400-curve-tilting-2

În plus, există funcția de înclinare în viraje (nu este disponibilă pentru SL 63 și SL 65 AMG), care mărește unghiul de înclinare în viraje cu maximum 2,65 de grade în intervalul de viteză de la 15 la 180 km/h, folosind camerele aflate la bord pentru a detecta virajele următoare.

Aceasta poate fi setată prin intermediul sistemului Dynamic Select (modul Curve), reducînd în mod evident efectele accelerației laterale asupra celor aflați în vehicul.  Dynamic Select, în tandem cu suspensia ABC, beneficiază de un mod în plus Curve (CV), pe lângă modurile Comfort (C), Sport (S), Sport Plus (S+) și Individual.

sl-400-curve

Avînd la bază sistemul Active Body Control, funcția Curve poate să ridice în mod activ arcurile suspensiei aflate la roțile din exteriorul curbei și să le coboare pe cele de la interiorul virajului. Este aceeași senzație pe care o ai atunci când virezi cu motocicleta. Unghiul de 2,65 de grade nu este unul prea mare, dar simți atunci când mașina se înclină către interior.

sl-400-curve-tilting

Iar ca șofer, vei aluneca mai puțin în scaun, pentru că sistemul contracarează forțele laterale. Avantajul sistemului este că nu îți distrage atenția de la condus și nu îți dă o senzație ciudată.

Nu am putut verifica dacă sistemul permite atacarea curbelor la viteze mai mari, dar acesta dă o senzație plăcută și, cu siguranță, un confort superior, pentru că forțele laterale mai mici echivalează cu o alunecare redusă în scaune.

Foto: Bogdan Paraschiv

Comentati?

Your email address will not be published.