S-a născut o stea: Mercedes-AMG GT

Mercedes-AMG GT
,
2.82K 0

Pe 9 septembrie s-a lansat noul vârf de gamă Mercedes-AMG GT, al doilea model propriu al diviziei AMG după SLS AMG. Prezentarea oficială de la Affalterbach a putut fi urmărită live la momentul respectiv însă acum poți citi toate detaliile tehnice aici.

AMG a fost fondată în 1967 de către Hans Werner Aufrecht și Erhard Melcher pentru a construi motoare de curse Mercedes. Apoi, după mulți ani în care AMG a produs mașini scandalos de puternice, micul producător de mașini din Affalterbach a atras atenția celor de la Mercedes, care au achiziționat 51% din companie în 1999. În 2005, Mercedes a cumpărat și restul acțiunilor, iar AMG a devenit divizia de top a Mercedes-Benz.

Dar în întreaga sa istorie de 47 de ani, AMG a construit doar un model pur-sânge, dacă nu includem aici Mercedes SLR McLaren, care a fost produs în colaborare cu McLaren. Primul a fost SLS AMG, cu ușile sale gullwing, fascinante, urmate de noul AMG GT, care împrumută bazele platformei de la SLS AMG.

Mercedes AMG-GT

Noul Mercedes-AMG GT nu face compromisuri și combină structura din aluminiu,  motorul V8 biturbo cu carter uscat, transmisia în 7 trepte cu dublu ambreiaj montată în dreptul punții spate conform principiului transaxle, diferențialul blocabil (mecanic pentru versiunea de bază GT și controlat electronic la GT S) și suspensia sport cu brațe duble din aluminiu.

AMG GT este disponibil în două versiuni, cu 462 CP (GT) și 510 CP (GT S)

Grație construcției cu motorul în față și configurației transaxle cu cutia de viteze amplasată în dreptul punții din spate, AMG GT are o distribuție ideală a maselor de 47/53% între puntea față și puntea spate. Mercedes promite o manevrabilitate foarte bună și viteze mari în curbe ca rezultat al unui centru de greutate coborât și al unui raport excelent masă/putere de 3,08 kg/CP pentru AMG GT S și 3,3 kg/CP pentru AMG GT.

În ciuda performanțelor dinamice senzaționale (0-100 km/h în 3,8/4,0 secunde pentru GT/GT S)  consumul de combustibil este foarte redus pentru această clasă cu doar 9,3/9,4 l/100 km pentru AMG GT/GT S. Responsabil pentru toate aceste cifre excepționale este raportul mic masă/putere de doar 3,08 kg/CP în cazul GT S (3,33 kg/CP pentru GT). De exemplu, caroseria body-in-white cântărește doar 231 kg.

Noul motor V8 biturbo de 4 litri (nume de cod M178) este disponibil în două versiuni și dezvoltă 462 CP în versiunea de bază GT și 510 CP pentru versiunea de top, GT S. Caracteristica principală a noului motor este faptul că cele două turbocompresoare nu sunt montate în afara “V”-ului cilindrilor, ci în interiorul acestuia, mootrul având astfel un format compact, un răspuns optim și emisii mici de noxe. Sistemul de lubrifiere cu carter uscat permite instalarea motorului cu 55 mm mai jos, iar această poziție coboară și centrul de greutate, o situație ideală pentru o mașină sport care suportă accelerații laterale mari.

Motorul biturbo V8 este combinat cu o transmisie în 7 trepte, care a fost optimizată pentru utilizarea în noua mașină sport. Pentru a schimba și mai repede treptele, comunicarea dintre motor și transmisie a fost revizuită fundamental.

Mercedes AMG-GTNoul tren de rulare reglabil, AMG Dynamic Select, îi dă șoferului posibilitatea să aleagă diverse moduri: “C” (Controlled Efficiency), “S” (Sport), “S+” (Sport Plus) și – pentru prima dată – “I” (Individual). GT S are și un al 5-lea mod denumit “Race”, care reglează timpul de schimbare al treptelor conform cerințelor unei mașini de curse. Prin apăsarea butonului “M”, modul manual poate fi activat în orice mod de rulare.

GT vine standard cu diferențial autoblocant mecanic pe puntea din spate, în timp ce GT S are un diferențial autoblocant electronic pe puntea din spate, integrat în carcasa cutiei de viteze, conform principiului transaxle.

Suspensia reglabilă AMG Ride Control este standard pentru versiunea GT S și opțională pentru GT. Șoferul poate regla rigiditatea suspensiei prin apăsare unui buton din unitatea AMG Drive sau prin folosirea modului de condus AMG Dynamic Select. Trei moduri sunt disponibile: Comfort, Sport și Sport Plus. Ca și la alte modele AMG, sistemul ESP este reglabil în trei trepte: ESP On, ESP Sport handling și ESP off.

Special pentru AMG GT S, Mercedes oferă AMG Dynamic Package Plus, care crește dinamica și agilitatea la un nivel înalt și include setări dinamice ale motorului și transmisiei. Standard, GT și GT S beneficiază de un sistem de frânare din materiale compozite de înaltă performanță, cu discuri de frână măsurînd 360/360 mm în diametru pe față/spate la GT și 390/360 mm la GT S (personalizate cu etriere roșii). Opțional, un sistem de frânare din materiale ceramice de înaltă performanță este disponibil pentru ambele versiuni. Discurile de frână ceramice măsoară 402 mm pe față și 360 mm pe spate și beneficiază de o masă redusă și o rezistență crescută la fading.

Standard, GT are jante din aliaj ușor cu 10 spițe, 19 inch în diametru cu pneuri de dimensiuni 255/35 R 19 pe față și 295/35 R 19 pe spate. GT S are jante de 19 inch pe față cu pneuri de 265/35 R 19 și de 20 de inch pe spate, cu pneuri de 295/30 R 20 pe spate.

Interiorul este, ca design, de inspirație aviatică, cu o consola centrală mai înaltă și mai mare, care găzduiește butoanele AMG Drive Unit, aranjate la fel ca un 8 cilindri în V. Deasupra consolei centrale, vedem cele patru prize de aer cu margini argintii cromate. De la alte modele AMG recunoaștem schimbătorul de viteze mic și de înaltă tehnologie, în timp ce displayul independent (7 inch standard și 8.4 inch, dacă alegeți Comand Online) și touchpad-ul sunt în stilul celor văzute la noua limuzină Clasa C.

Mercedes AMG-GT

Șoferul are aproape de el cele mai importante butoane: de sus în jos, butonul pentru AMG Dynamic Select, butonul iluminat în roșu pentru pornirea motorului, butonul pentru setarea ESP-ului și, în sfârșit, butonul pentru suspensia reglabilă. Iar la dreapta consolei centrale, la bază, se află butonul de plăcere: dacă apeși acest buton marcat cu simbolul unui sistem de evacuare, un sistem sport de evacuare cu flapsuri complet variabile vor oferi experiența unui sunet tipic AMG. Când intri în mașină, un GT animat apare pe ecranul TFT din tabloul de bord. Panoul de bord cu un design sportiv cu look de fibră de carbon oferă informații prin intermediul a două instrumente circulare plasate în două alveole și a unui vitezometru cu marcaje până la 320 km/h. În cazul lui GT S, vitezometrul merge până la 360 km/h și este iluminat cu roșu.

Tot interiorul impresionează prin calitatea foarte înaltă a materialelor: o combinație de fibre de carbon mate, fibre de carbon lucioase, fibră de sticlă negru diamant și argintiu mat pe consola centrală, volan în trei spițe îmbrăcat în piele Nappa neagră cu partea inferioară aplatizată și padele de aluminiu pentru schimbarea vitezelor și scaune sport de piele Artico/textil negru cu tetiere integrate și inscripția AMG.

Mercedes AMG GT adoptă numeroase sisteme de asistență de la noua Clasa S. Pachetul standard include Collision Prevention Assist Plus, Adaptive Brake, Attention Assist și controlul presiunii în pneuri. Pe lista de opțiuni putem găsi Adaptive Highbeam Assist, Parktronic, Blind Spot Assist și Traffic Sign Assist (ca parte a Comand Online).

Chiar dacă este o mașină sport de top, Mercedes nu neglijează aspectele practice. Portbagajul are o capacitate de 350 de litri și capacul mare al portbagajului permite încărcarea facilă.

Date tehnice Mercedes-AMG GT

ModelAMG GTAMG GT S
Cilindree (cmc)39823982
Putere maximă/turație (CP/rpm)462/6000510/6250 (6000-6500)
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)600/1600-5000650/1750-4750 (1750-5000)
Masă la gol (kg)15401570
Raport masă/putere (Kg/CP)3,333,08
Acc. 0-100 km/h (s)4,03,8
Viteză maximă (km/h)304*310*
Consum mediu(l/100 km)9,39,4

Valorile din paranteze sunt pentru AMG Dynamic Plus Package; * viteza maximă este limitată electronic

Comentati?

Your email address will not be published.