Redefinirea mașinii compacte: Mercedes Vision A 93 și Studie A
, / 423 0
Mercedes Vision A 93 și Studie A

Redefinirea mașinii compacte: Mercedes Vision A 93 și Studie A

SHARE
Home Stiri auto Concepte auto Redefinirea mașinii compacte: Mercedes Vision A 93 și Studie A

Conceptul cu tracțiune față Mercedes Vision A 93 prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt în 1993 sub motto-ul „Regândim mașina” a dat naștere unui  segment total nou pentru Mercedes-Benz. Cu doar câteva schimbări minore, conceptul Studie A prezentat la Salonul Auto de la Geneva în 1994 a anunțat viitorul A-Class lansat în 1998.

Această mașină compactă cu tracțiune față deschide calea unor noi segmente pentru Mercedes-Benz.

Clasa A va rămâne în istoria Mercedes-Benz din două motive:

1. Podeaua de tip sandwich introdusă în 1998 pe modelul A-Class (W168) a fost ceva cu adevărat unic pentru industria auto și a demonstrat clar multiplele avantaje ale acestei soluții:

– standarde de siguranță similare celor întâlnite pe modelele ceva mai mari Mercedes-Benz

– un procent foarte mare din lungimea mașinii este utilizat pentru spațiul interior. Distanța dintre scaunul șoferului și scaunul pasagerului spate este de 82,5 cm, valoare întâlnită doar pe modelele din clasa medie și mare. Conceptul avea o lungime de doar 3,35 metri, în timp ce prima generație Clasa A măsura 3,60 metri în lungime.

– o poziție înaltă de condus

2. Clasa A reprezintă generația care a introdus sistemul ESP ca standard. După ce primul A-Class s-a răsturnat în așa-zisul test al elanului din octombrie 1997, Mercedes a oferit sistemul ESP în dotarea standard pentru A-Class începând cu februarie 1998. Cu ESP la bord, Clasa A a trecut cu brio testul elanului.

Relansarea modelului A-Class a fost un adevărat succes, iar mașina compactă a a adus o nouă categorie de clienți la Mercedes-Benz. Din acel moment, toate modelele Mercedes-Benz au fost echipare standard cu sistem ESP, iar competiția a fost nevoită să standardizeze sistemul ESP.

Conceptul beneficia de o caroserie din aluminiu și trei versiuni de propulsie: două motoare cu ardere internă în 3 cilindri de 1,2 litri  – motorul pe benzină dezvolta 75 CP, iar cel diesel 60 CP- şi un motor electric cu 54 CP ce punea la dispoziţia clienţilor o autonomie de 150 km. Motoarele termice erau combinate cu o cutie de viteze CVT care era mult mai avantajoasă din punct de vedere al consumului de combustibil.

Niciunul din aceste trei motoare nu a fost utilizat în producţia de serie, dar structura de tip sandwich a primit undă verde, iar primele două generaţii Clasa A au folosit această configuraţie ca și prima generație Clasa B.

 

Comentati?

Your email address will not be published.