Audi A3 Vario va concura cu Mercedes-Benz Clasa B

Audi A3 Vario
,
1.84K 0

 Audi plănuiește un MPV sport compact pentru sfârșitul anului 2016 ce va fi bazat pe Audi A3 și se va numi Audi A3 Vario.

Mercedes-Benz a vândut mai mult de 380.000 de modele Clasa B, lansată la sfârșitul anului 2011, iar acest succes a captat atenția concurenței. BMW a lansat MPV-ul sport Seria 2 Active Tourer iar Audi plănuiește, de asemenea, pentru sfârșitul anului 2016 un MPV sport compact bazat pe A3.

Ca și în cazul lui BMW, Audi evită folosirea cuvântului ”monovolum”, iar zvonurile spun că modelul va fi denumit A3 Vario.

Platforma MQB va reprezenta baza pentru A3 Vario, ea fiind folosită pentru multe modele în cadrul VW Group. A3 Vario va fi puțin mai mare decât Mercedes-Benz Clasa B, având o lungime aproximativă de 4,5 metri.

Sursa inspirației pentru A3 Vario este conceptul Roadjet prezentat în 2006 la Salonul Auto de la Detroit. Conceptul Roadjet a fost bine primit de către public și reprezintă o combinație între Avant și Sportback. Însă Audi nu a industrializat conceptul și a preferat să lanseze Audi Q5 la acel moment – model ce este cu 70 mm mai scurt și cu 100 mm mai înalt decât Roadjet.

Astfel, prin modelul Vario, Audi încearcă să evite ideea unui MPV. În concepția celor de la Audi, Vario reprezintă versatilitate și eficiență, sportivitate și utilizare de zi cu zi.

A3 Vario va beneficia de oferta generoasă de motorizări de la Audi A3. Modelele de top echipare cu motoare turbo pe benzină de 1,8 litri și 180 CP și turbodiesel de 2 litri și 184 CP vor putea fi combinate cu tracțiune integrală și cutii automate cu dublu ambreiaj.

Se pare că planul Audi include și un model sport de top S3 Vario, care va utiliza noul motor turbo de 2,0 litri si 300 CP de la S3. Ar fi cel mai puternic MPV compact premium, datorită faptului că modelul 225i Active Tourer oferă o putere maximă de 231 de CP, în timp ce Mercedes-Benz B 250, doar 211 CP.

Toate motorizările vor respecta normele Euro VI.

Gama modelelor A3 Vario va avea și două versiuni de motorizări cu propulsie alternativă:

– O versiune G-Tron pe gaz propulsată de un motor de 1.4 litri și 110 CP

– O versiune Plug-In Hybrid E-Tron care va combina motorul de 1,4 litri TFSI cu 150 CP și un cuplu de 250 Nm cu un motor electric montat între cutia de viteze și motorul Otto, care produce 101 CP și 330 Nm. Puterea completă a sistemului hibrid va fi de 204 CP și 350 Nm, iar bateria de 8,8 KWh va oferi o automonie în modul electric de până la 50 km.

Ilustrație: Automedia

Comentati?

Your email address will not be published.