Home Despre noi

Despre noi

MercedesBlog.com este un website global despre comunitatea Mercedes-Benz, despre produsele Mercedes-Benz, despre stilul de viață Mercedes-Benz și despre alte domenii aferente. Website-ul este dedicat fanilor din România ai acestei mărci celebre. Conform Social Bakers, cea mai cunoscută companie de research din spațiul virtual social, există pe Facebook, peste 600.000 de fani Mercedes-Benz. Scopul nostru este să-i unim și să creăm o comunitate a fanilor Mercedes-Benz din România.
Website-ul publică cele mai recente știri, test drive-uri, fotografii, poze-spion legate de marca Mercedes-Benz. Având în vedere că marca Mercedes-Benz nu înseamnă doar vehicule de pasageri, avem și secțiuni pentru vehicule comerciale și camioane.
De la simpaticul Smart până la gigantul Actros, fără să uităm să menționăm Unimog-ul, sporturile cu motor și nici tunerii, ne dorim să acoperim tot ce are legătură cu această companie celebră. Mecedes-Benz are o istorie mitică. Din acest motiv, am dedicat o secție celor mai cunoscute modele clasice Mercedes-Benz și evenimentelor clasice, dar și datelor aniversare. Am inclus și o secțiune de lifestyle, dar și una de video.

MercedesBlog.com is in NO WAY affiliated or owned by DAIMLER AG. MERCEDES-BENZ is a registered trademark of DAIMLER AG.
MercedesBlog.com

Ținta noastră este să avem o acoperire globală a tuturor domeniilor Mercedes-Benz și a domeniilor aferente în care Mercedes-Benz este activ, iar intenția noastră este ca Mercedesblog.ro să devină un agregat de informații despre Mercedes-Benz.

Stuff about staff

Site-ul Mercedesblog.com a fost demarat de trei entuziaști Mercedes-Benz – Razvan Magureanu, Florin Micu și Mihai Baltac.

Răzvan Măgureanu (47) a lucrat, timp de aproape 20 de ani, ca redactor-șef al unor titluri internaționale celebre ca Auto Motor und Sport și Auto Bild. De-a lungul acestor ani, sub conducerea sa editorială, edițiile locale ale Auto Motor und Sport și Auto Bild au devenit lideri de piață în România. A testat peste 1.500 de automobile diferite și a condus peste 1,5 milioane de kilometric în diferite teste.

Florin Micu(46) și-a început experiența în presa auto acum mai bine de 20 de ani, alături de una dintre cele mai importante companii media – compania elvețiană Ringier. Pe baza trecutului său global, a devenit unul dintre cei mai importanți investitori din presa auto locală. Astăzi, el manageriază titluri ca AutoExpert, YachtExpert, AutoExpert Flote. Consideră că cel mai bun mod de a prezenta valoarea unei mașini este a o compara cu altele din aceeași categorie. MercedesBlog.com va beneficia de cunoștințele sale, pe care dorim să le împărtășim cititorilor noștri.

Mihai Baltac (46) este un om de afaceri celebru în domeniul auto aftersales. Are o experiență internațională, colaborînd cu o serie de companii cum ar fi SNAP-ON, TOTAL, KARCHER, și este, de asemenea, fan Mercedes-Benz. Mihai a fost sau este proprietarul mai multor automobile Mercedes-Benz: Clasa E, CLK-Cabrio, ML, Clasa S, Vito Marco Polo, Sprinter, fiind așadar martor al evoluției uriașe a calității serviciilor Mercedes-Benz din ultimii 20 de ani.

Echipa editorială

Răzvan Măgureanu (47, redactor-șef)
Razvan-MagureanuSunt inginer de mașini termice, specialitatea motoare cu ardere internă și, încă de când eram copil, mi-a făcut plăcere să scriu despre mașini. În 1993, am început să dezvolt reviste auto și, timp de aproape 20 de ani, am lucrat ca senior editor, apoi redactor-șef pentru titluri internaționale ca Auto motor und Sport și Auto Bild, care au fost, mulți ani la rând, lideri de piață.

În vara lui 2014 am acceptat o altă provocare și am avut ideea de a încerca să construiesc un site Mercedes-Benz, unde fanii Mercedes-Benz din România ar putea găsi informații din toate domeniile în care Mercedes-Benz își face simțită prezența. De ce Mercedes? Pentru că am o legătură de tradiție cu marca Mercedes.

Subiectul lucrării mele de masterat a fost calculul dinamic al unui motor pe benzină de 3 litri, 188 CP, 6 cilindri în linie, prezentînd caracteristici asemănătoare cu celebrul motor al lui Mercedes-Benz 300 E (cod W 124), de la sfârșitul anilor ’80. De mulți ani, sunt un colecționar împătimit de modele Mercedes și am fost mereu fascinat de Clasa S, care combină eleganța extraordinară și luxul modern cu un confort superb și o calitate de top.

Vlad Mitrache (editor)
vlad-mitracheMama a insistat să mă duc la o clasă cu profil de real în liceu, așa că m-am conformat. Am luat 5 la matematică la BAC (e unul dintre cele mai rușinoase momente din viața mea, însă dau vina pe analiză și trigonometrie) și urmarea firească a fost să mă orientez către o facultate de uman, așa că am ajuns să fac jurnalismul, specializându-mă în publicitate. Eram convins că vreau să fiu copywriter, însă mi-a trecut repede imediat ce am început să fac asta. Așa că am ales singura alternativă care-mi oferea ocazia să câștig bani din scris: jurnalismul.

Prima mea mașină testată a fost un BMW. Fără a încerca să mă influențeze, înainte s-o iau redactorul meu șef de atunci mi-a zis „o să-ți placă, BMW-urile sunt foarte dinamice și sportive”. A avut dreptate. Pe urmă, a doua mașină a fost un Mercedes-Benz, așa că același redactor șef m-a tras de o parte și mi-a zis: „o să-ți placă, Mercedesurile sunt…” și aici, după o pauză lungă, discursul s-a oprit.

În mod bizar, avea din nou dreptate. Sunt atât de multe lucruri pe care le poți spune despre un Mercedes-Benz, încât uneori nu-ți găsești cuvintele. Ei, ăsta e un lux pe care nu ni-l mai permitem acum că lucrăm pentru MercedesBlog.com…

Alex Șincan (44, editor secția Clasic)
Alex-SincanLa 60 de ani de la debutul “mașinii sport a secolului 20” și la 20 de ani de la începutul propriei mele cariere ca jurnalist auto, cu siguranță, am învățat ceva: în viață, lucrurile nu vor merge niciodată așa cum plănuim, preferăm sau dorim să se întâmple. Dar asta este partea distractivă și provocarea care ne motivează. Haideți să ne distrăm – cum era o vorbă. Dincolo de mașinile în sine, Mercedes-Benz a reprezentat mereu, pentru mine, o sumă a criteriilor de valoare, demne de urmat: armonie fină între concept și performanță, cea mai bună calitate posibilă, siguranță mai presus de orice așteptare și toate acestea cu grație și într-un stil demn de respect! Ca tânăr student la design, i-am considerat pe Paul Bracq și pe Bruno Sacco (ei au creat design-ul Mercedesului modern) ca pe mentorii mei virtuali. La începutul anilor ’90, am obținut un abonament gratuit la o revistă auto franceză, câștigînd un concurs de design dedicat entuziaștilor, cu o idee inspirată de Mercedes-Benz – era un coupe bazat pe SEC cu o caroserie restilizată și portiere gullwing. O realizare semnificativă în viața mea profesională a avut loc în 2004, când am reușit să public cartea “Drumul stelelor”, despre istoria seriei Mercedes SL. Cred că pentru mine, a venit momentul să împărtășesc cât de mult posibil despre inspirația Mercedes, care m-a ghidat ca o stea călăuzitoare de-a lungul anilor.
Așa că… iată-mă!

Dan Athanasiu (46, editor vehicule comericale)
Dan-AthanasiuAm avut conexiuni de durată cu marca Mercedes-Benz și familia de camioane. În 2003, am fost invitat, ca jurnalist auto, la Michelin Challenge Bibendum în San Francisco unde am condus un model demo de camion de gunoi Freighliner (!). Cel dintâi contact al meu cu steaua a fost W115 în ’75, un vehicul pe care l-am spălat de câteva ori. Câțiva ani mai târziu, mă îndrăgosteam, pentru prima oară, de un autobuz. Apoi am auzit despre Unimog și m-am răzgâdnit. Prima mea mașină proprietate personală nu avea o stea pe capotă, dar primul meu camion a fost un Karzhauber. Primul camion în care am dormit a fost un Actros, undeva în nordul Europei. Prima mea dubă a fost Dodge Ram (înainte de DaimlerChrysler), convertită la diesel chiar de către mine, cu organe interne de la un Sprinter.
Primul meu test drive a fost despre prima generație Sprinter. Apoi, timp de 20 de ani, am scris articole despre toate tipurile de clase de la A la V, dar despre niciuna cu atâta plăcere ca în cazul camioanelor. De fiecare dată când urc într-un Unimog sau într-un Sprinter, înțeleg ce înseamnă “Zen”. Auzeam șoferi de camion spunînd, de multe ori: “Un Mercedes este un Mercedes!” Serios, ce altă marcă de camioane este mai populară decât un Mercedes-Benz? Bineînțeles, mulți urăsc acest lucru, dar nimeni nu-l poate ignora. Coincidențe sau sinergii între mine și Mercedes-Benz, cine poate ști? De acum, acesta este locul în care îmi voi împărtăși experiențele referitoare la camioanele cu stea.

Cristi Stefan (30, editor)
cristi-stefanNumar 30 de primaveri. Pasiunea pentru zeul automobil are, insa, state mult mai vechi. Totul a inceput in anii 90, odata cu primul Mercedes 300 SL primit in dar de ziua mea. Era un model la scara, bineinteles, si nu icoana cu aripi de pescarus in marime naturala.

Am crescut odata cu presa auto post-decembrista, admirand operele lui Razvan Magureanu si Florin Micu, urmarind cu sufletul la gura, luna de luna, editie dupa editie, creatiile, articolele, verdictele lor. Oh, ironia sortii! Doua decenii mai tarziu, inca mai indraznesc sa visez, lucrand alaturi de insusi idolii mei, cladind caramida dupa caramida entuziastul proiect MercedesBlog. Da, ati ghicit. Sunt un jurnalist auto, acea specie obsedata de tot ceea ce respira vapori de benzina.

Iubesc masinile, iubesc Mercedes-Benz, testez, zi de zi, noi si noi creatii ale fabricilor de vise auto din lumea intreaga, de la sportive pur-sange, la limuzine impozante, de la icoane ale istoriei, la modelele care ne pun in miscare, zi de zi, trairile, visele, emotiile. Indrazneste sa visezi, indrazneste sa iti urmezi inima. Indrazneste sa iubesti Mercedes-Benz!

Radu Gurămultă (editor)
Radu-GuramultaLucrez în presa auto de aproape 5 ani, de la vârsta de 25 de ani. La început, a fost doar o întâmplare care, în timp, s-a transformat într-o poveste frumoasă (cel puțin pentru mine)! Practic, sunt inginer auto, iar partea cu scrisul s-a dezvoltat pentru că eram un avid consumator de informații auto, în special de reviste specializate. Sunt un individ destul de pretențios, care de multe ori se implică emoțional în ceea ce scrie. Pasiunea pentru mașini, în general pentru orice “creatură” motorizată, s-a stabilit încă din copilărie, când obișnuiam să visez frumos, ca mulți alți copii, să devin pilot de Formula 1. Am flirtat cu kartingul pentru o perioadă, dar nu într-un mediu plăcut și bine organizat, nici într-o echipă, așadar toate speranțele mele au fost dărâmate brutal, ca și perspectiva mea de a urma o carieră în motorsport. În ciuda acestui lucru, pasiunea mea pentru mirosul de combustibil ars și pneuri torturate nu a încetat niciodată să existe. După absolvire, a început povestea mea în presa auto și recent, am aderat la conceptul Mercedesblog. Afinitatea pentru motorsport continuă la cote înalte, doar că atracția față de Formula 1 a fost înlocuită de raliuri și curse de automobile. Așadar pasiunea pentru DTM și pentru ceea ce eu consider a fi cea mai spectaculoasă competiție pe pistă în acest moment, nu a încetat niciodată să existe. Am avut ocazia să asist la sesiuni de DTM și pot să spun că a fost un adevărat spectacol, completat de atmosfera generală specială/impresionantă. Recent, am început o carieră sportivă profesională, ca și copilot de raliuri, în afara faptului că sunt spectator și jurnalist. Sper că asta se va dovedi a fi o etapă firească în a mă apropia de volanul de curse.

Horia Platona (26, F1 editor)
Horia Platona

Înainte de mașinile colantate, evacuările gălăgioase și mirosul de benzină arsă, motorsportul înseamnă trăiri puternice, determinare și o pasiune nemărginita. Este ceva ce te face să te îndrăgostești prima oară de curse și abia apoi să înțelegi încet-încet ce înseamnă mașinile. Cel puțin așa am pățit eu, și toate lucrurile din jurul meu au început să evolueze în jurul motorsportului.

Sunt inginer auto, copilot în Campionatul National de Raliuri și mândru component al BlueStreamline, prima echipă românească din Formula Student, competiția etalon a viitorilor ingineri din Formula 1. Acest proiect a fost definitoriu în demersul meu de a înțelege că motorsportul nu se face pe vorbe, ci pe inginerie, seriozitate, curaj și foarte multă muncă. Acest demers nu se va încheia niciodată, nici măcar în momentul în care îmi voi putea împlini visul de o viață: pilotajul la un nivel cât mai înalt.

Voi încerca să pun motorsportul acolo unde îi este locul: în vârful industriei auto.

Elena Luchian (editor)
Elena-LuchianTotul a început cu un Mercedes-Benz 500 parcat în fața blocului meu la începutul anilor ’90. Era un gigant. Era un pătrat. Și am fost fascinată de unghiurile ascuțite și de silueta solidă. “Când mă fac mare, îmi voi lua o mașină exact ca asta”, mi-am spus. Aveam 8 ani. Și acum e un pic cam prea târziu. Prea târziu pentru Mercedes-ul pătrățos. Din acel moment, în fiecare an, am avut altă mașină preferată. Dar în fiecare an, numele mașinii începea cu “Mercedes-Benz”. Nici măcar nu voi pomeni Mercedes-ul meu preferat de astăzi. Cine știe care Mercedes va fi mâine?

Tot ce pot să spun este că de pe la 8 ani, am început să pot recunoaște o mașină văzînd doar un far. Acum este suficient să văd un mâner de portieră câteodată.
Dar înainte să ajung la mânere de portiere, cariera mea în presă a început în 2001, într-o redacție de sport a unei televiziuni. Aveam 18 ani și eram studentă în anul I la Facultatea de Jurnalism. Și da, era visul meu devenit realitate! Mă uitam la fotbal, tenis și bineînțeles, curse auto, orice cu minge sau fără, ziua și noaptea.
Am devenit editor general în 2005. Am început să mă uit mai puțin la televizor și să scriu mai mult. “Dă-mi un cuvânt și îți scriu o carte despre el”. Acesta era motto-ul meu. Simplu și foarte eficient în presa de televiziune.
Am supervizat munca în redacția de sport timp de opt ani și jumătate. Dar lucrurile nu se întâmplă mereu așa cum plănuim, așa că am ajuns să profit de engleza mea… predînd. Elevii mei au observat că toate lecțiile de conversație iau direcția… mașinilor. Nu-i așa că sunt norocoasă?
Înaintea interviului pentru a obține job-ul la Mercedesblog, am postat o fotografie a Mercedes-Benz AMG Vision Gran Turismo pe o rețea de socializare, chiar dacă habar n-aveam de acest proiect uimitor și nici de responsabilitățile mele ulterioare. Dar cred în semne bune, așa că acela trebuie să fi fost unul. Și acum, iată-mă aici, scriind despre mașina mea preferată din toate timpurile. Dar oh, Doamne, cât de mult s-au schimbat acele forme pătrățoase de-a lungul timpului!