În vreme ce Ferrari continuă să impresioneze, apar nume noi în topul clasamentelor. Lotus și Red Bull stabilesc timpii de referință ai primelelor două zile, în timp ce parcursul Mercedes este obstrucționat de probleme tehnice și medicale.
Grație unui stint scurt pe pneuri medii, Pastor Maldonado a reușit cel mai bun timp al primei zile, în ciuda unui start ezitant al celor de la Lotus. Venezueleanul s-a văzut nevoit să se oprească pe circuit de două ori, forțând astfel apariția steagurilor roșii. Mecanicii au rezolvat rapid problemele apărute și i-au permis lui Maldonado să ajungă la un total de 69 de tururi parcurse.
La 15 sutimi în spatele Lotusului se clasează Kimi Raikkonen. Acesta reușește cel mai bun timp al său pe pneuri medii, demonstrând că noul monopost Ferrari este indiscutabil mult mai performant decât predecesorul său. Rezultatul este mai bun decât timpul de pole-position obținut de Hamilton în 2014 și cu 2 secunde mai rapid decât propriul timp de calificare. Italienii au mult motive de fericire, performanța lui Raikkonen pe pneuri medii și pista rece dovedind că lucrurile se mișcă în direcția bună.
Cei de la Red Bull au avut o primă zi de teste mult mai bună în comparație cu sesiunea de la Jerez, reușind să aducă monopostul RB11 pe locul 3. Cu o strategie bazată mai mult pe pneuri soft și stint-uri scurte, Daniel Ricciardo a readus liniștea în tabăra Renault, deseori pusă la încercare de lipsa de fiabilitate a motorului.
Pentru Mercedes a fost o zi a surprizelor neplăcute. Chinuit de gripă, Lewis Hamilton a fost nevoit să părăsească cockpitul monopostului său după numai 11 tururi. Pentru că Nico Rosberg a acuzat probleme musculare, echipa s-a văzut nevoită să apeleze la Pascal Wehlrein, germanul testând în prima parte a zilei pentru Force India. Trecerea sa la echipa mamă nu s-a dovedit a fi de bun augur, acesta reușind să parcurgă numai 21 de tururi, fiind oprit de o defecțiune a sistemului de alimentare. Timpul său cel mai bun a fost stabilit, paradoxal, la bordul monopostului Force India, Wehrlein fiind al patrulea în clasamentul zilei.
Revelația primei sesiuni de teste, Sauber, a stabilit doar al cincilea timp al zilei, echipa austriacă confruntându-se cu un accident al lui Felipe Nasr. Brazilianul s-a dovedit a fi prea entuziast în fața neexperimentatei Susie Wolff și a acroșat monopostul Williams în încercarea de a-l depăși în virajul 5. Atât Nasr cât și Wolff, au reluat sesiunea, deși Sauber-ul a cauzat apariția unui steag roșu după ce s-a oprit în virajul 9, aproape de finalul sesiunii. Pentru Wolff a fost în cele din urmă o zi productivă, aceasta parcurgând 86 de tururi, cu 8 mai puțin decât Max Verstappen, cel mai prezent om pe circuit.
Torro Rosso au fost cei care au făcut cu adevărat munca de teste pentru Renault, dat fiind faptul că Red Bull au facut numai stint-uri scurte. Verstappen a adunat 96 de tururi și a stabilit al șaselea timp.
Mclaren bifează o nouă zi neagră cu numai 21 de tururi parcurse de către Jenson Button. Britanicul s-a retras în urma unei defecțiunii majore ale unității de propulsie, mecanicii fiind nevoiți să schimbe motorul monopostului.
Ziua a II-a
Repetând abordarea primei zile, Daniel Ricciardo stabilește cel mai bun timp al zilei pe pneuri soft, în vreme ce Raikkonen se plasează la numai o sutime în spate, pe gume medii. Totuși, Red Bull a avut un program complet de teste, efectuând la un moment dat o simulare de cursă în care au alternat pneuri de diferite compoziții. Numărul total de tururi parcurse a fost de 143, Ricciardo stabilind cel mai bun rezultat și în acest sens.
Atenția este însă acaparată în continuare de Ferrari, ritmul acestora impresionând adversarii. Nico Rosberg s-a arătat uimit de evoluția italienilor și afirmă că “Timpii sunt cu adevărat surprinzători pentru noi și se pare că Ferrari a făcut un pas mare în acest moment.”
Felipe Massa a urmat în clasament, stabilind timpul de referință pe pneuri medii în ultima parte a sesiunii. Cei de la Williams continuă să fie o echipă încrezătoare ce își ține cu strictețe programul de teste, concentrându-se pe stint-uri lungi și simulări de cursă.
Revenit la comenzile monopostului Force India, Sergio Perez s-a axat pe testarea pneurilor Pirelli, dat fiind faptul că echipă s-a prezentat la Barcelona cu mașina de anul trecut. Mexicanul a bifat cel de-al patrulea timp al sesiunii la capătul a 121 de tururi parcurse.
Datorită situației ciudate în care se află, Mercedes a abordat a doua zi de teste cu ambii piloți. Nico Rosberg a pilotat în prima parte a zilei, în vreme ce Lewis Hamilton a preluat comenzile pentru partea secundă. După o zi axată pe teste aerodinamice și stint-uri lungi, piloții Mercedes s-au clasat pe locurile 5 și 6 ale clasamentului.
Cei de la Mclaren au avut cea mai productivă zi de teste, Fernando Alonso reușind să parcurgă 59 de tururi în ciuda problemelor apărute cu o zi înainte. Spaniolul avea să afirme că se înregistrează mici progrese dar fiabilitatea rămâne deocamdată problema principală. Alonso a stabilit al şaptelea timp, la peste o secundă în spatele lui Ricciardo.
Jolyon Palmer, campionul GP2, a parcurs pentru Lotus 77 de tururi, stabilind al optulea timp într-o sesiune în care Lotus s-a axat pe teste ale componentelor aerodinamice. Ultimele două poziții au fost ocupate de Ericsson și Sainz, aceștia făcându-se vinovați și de apariția steagurilor roșii spre finalul zilei. Sainz a ieșit în decor în virajul Campsa, în vreme ce Ericsson s-a oprit pe linia de start cu o oră înainte de final.
Testele pre-sezon continuă sâmbătă şi duminică la Barcelona cu 8 ore disponibile in fiecare zi.