Primul test cu Mercedes-Benz GLC e aici! Noul SUV de clasă medie de la Mercedes are pretenții mari, revendicînd coroana pe care în clasa sa o deține a doua generație a BMW-ului X3, cu un mix ideal de rafinament, caracter sportiv și calitate pură.

GLK a murit, trăiască GLC! În afară de faptul că vânează aceeași piață, cele două modele nu au practic nimic în comun. Nici măcar elementele de design! S-au dus forma pătrățoasă și postura bățoasă. GLC este un jucător total diferit. Un SUV binedispus care dă duritatea predecesorului său pe o vestimentație smart-casual, sub forma unui pur caracter sportiv. Noul model vine cu linii mai clare, mai puternice, care determină proporțiile dinamice situate între acelea existente la C-Class T-Modell și la modelul mai mare, GLE. Aerodinamica a jucat, de asemenea, un rol important în această schimbare radicală, GLC-ul prezentînd, în mod întâmplător, cel mai mic coeficient aerodinamic din clasa sa, 0,31 Cx.

mercedes-benz-glc-review (5)

Noul Mercedes-Benz GLC este și mai mare decât predecesorul său. Toate dimensiunile importante sunt acum mai generoase pentru un plus de caracter practic și spațiu. Matematic vorbind, GLC este cu 120 mm mai lung, cu 50 mm mai lat și cu 9 mm mai înalt ca GLK-ul, avînd 4656 mm, 1890 mm și respectiv 1639 mm. Din fericire, greutatea adăugată nu a sacrificat agilitatea noului GLC, care cântărește cu 80 kg mai puțin ca modelul pe care îl înlocuiește. De fapt, și caroseria este cu 50 kg mai ușoară ca înainte, în ciuda unui exterior mai compact decât cel al GLK-ului.

Totul se reduce la folosirea masivă a aluminiului pentru suspensie, capotă, acoperiș, stâlpii portierelor și aripile din față, în plus față de noua structură din oțel de înaltă rezistență format la cald. Noul GLC de la Mercedes este și mai lung (1 mm), și mai lat (9 mm) și puțin mai jos (21 mm) decât cel mai aprig rival al său, X3, care deține încă un avantaj de 40 de kilograme în privința greutății, în versiune xDrive20d, în comparație cu modelul care reprezintă punctul forte al gamei GLC, GLC 250 d (1,770 kg).

glc-reviewImediat ce ai intrat în cabină, realizezi ce înseamnă cu adevărat toate cifrele susmenționate. GLC-ul este o veritabilă mașină de familie, grație spațiului amplu din habitaclu și a unei capacități a portbagajului de 550 de litri. Spațiul pentru picioare a crescut cu 57 mm în spate până la 948 mm, în timp ce spațiile rezervate brațelor și umerilor sunt, de asemenea, mai generoase, cu 1474 mm (plus 34 mm), respectiv 1436 mm (plus 28 mm). Locurile din spate sunt o chestie foarte confortabilă cu spațiu generos la cap și un spațiu pentru șezut estimat corect. Pot fi pliate pentru pentru a obține un format util de 40/20/40, prin simpla apăsare a unui buton – de fapt, a trei butoane, unul amplasat pe partea stângă exterioară a portagajului și două la fiecare extremitate a banchetei. Prin comparație, GLK-ul oferea un spațiu al portbagajului cu 80 de litri mai mic, în timp ce nici X3 nu are vreun atu în fața GLC-ului, cu cei 550 de litri disponibili ai săi. Capacitatea maximă de încărcare atinge borna de 1600 de litri, iar suspensia spate poate fi coborâtă cu 40 mm (pentru modelele cu Air Body Control) pentru a facilita încărcarea și descărcarea. Acestea fiind zise, partea centrală îngustă a banchetei din spate este mai degrabă tare și incomodă, iar spațiul pentru picioare este parțial compromis din cauza tunelului central.

Atmosfera generală a interiorului este preluată de la o clasă superioară. Cel mai recent C-Class ne-a impresionat mereu cu amestecul său fin de materiale bogate și combinații armonioase de culori, iar GLC nu putea dezamăgi, avînd în vedere că preia cele mai multe dintre elementele vizuale, inclusiv bordul, comutatoarele, volanul și chiar ecranul multimedia/comutatorul rotativ de la fratele mai mic. Calitatea percepută este la apogeu, peste ceea ce pot oferi astăzi X3 sau Q5. Din punct de vedere al ergonomiei, GLC este la același nivel cu C-Class. Un monitor de 7 inchi este disponibil ca dotare standard, alături de sistemul Audio 20. Navigația este oferită opțional, ca parte a pachetului Garmin, în timp ce sistemul Command Online profesional, care include un display mai mare, de 8,4 inchi și conexiune la internet este, de asemenea, pe lista de opțiuni. Poziția de condus este tipică un SUV veritabil, cu scaunele amplasate evident mai sus decât la C-Class și chiar ca la BMW X3, toate în numele unei vizibilități generale superioare și al senzației de siguranță pe care doar un vehicul înalt le poate oferi.

mercedes-benz-glc-review (27)

Progresul în privința confortului făcut de cel mai recent C-Class și configurația de ultimă oră cu suspensia sa cu patru brațe în față și cinci brațe în spate, este preluată la GLC alături de apreciata funcție adaptivă de amortizare Dynamic Select, care îi permite șoferului să personalizeze caracterul mașinii (suspensia, motorul, cutia, direcția) în funcție de starea sa, în modurile Eco, Comfort, Sport, Sport Plus și Individual. Alături de suspensia confort standard, există și o suspensie sport AMG cu un comportament mai ferm al arcurilor.

GLC primește și suspensia opțională Air Body Control, o premieră în clasa sa, cu design revoluționar cu trei camere și sistemul reglabil Adaptive Damping System Plus, care poate modifica în mai puțin de 60 de milisecunde constanta arcului. În combinație cu pachetul Off-Road Engineering, toate GLC-urile cu Air Body Control beneficiază Downhill Speed Regulation (DSR), de înălțime reglabilă la rulare și o gardă la sol cu 227 mm mai înaltă (în modul maxim Rocking Assist), cu 50 mm mai înaltă față de înălțimea standard de 181 mm, dar și cinci moduri adiționale activate de un buton anume, aflat în partea superioară a cotierei centrale: Slippery, Trailer, Off-road, Incline și Rocking Assist. Pe modul Sport Plus, suspensia este coborâtă automat cu 15 mm, în timp ce pe modul Offroad sau Incline, este ridicată cu 15 mm.

mercedes-benz-glc-review (50)În ceea ce privește abilitățile off-road, GLC oferă mai mult decât cei mai mulți dintre clienții săi vor căuta, surclasîndu-și rivalii, cu excepția Land Rover Discovery, în afara șoselelor asfaltate. Foaia cu detalii tehnice spune totul: unghiurile de atac și de degajare de 30,8 grade și 24,8 grade, un unghi de bracaj de 19,7 grade și un unghi de basculare de 35 de grade. În realitate, totu funcționează exact cum ne așteptam, GLC-ul ajungînd acolo unde X3 poate ajunge grație înălțimii sale generoase la rulare și a suspensiei pneumatice, așa cum ni s-a dovedit pe parcursul rutelor noastre noastre de testare pe circuite special improvizate de către specialistul de la Mercedes chiar în inima unei frumoase podgorii franceze, cu pante abrupte și teren nisipos.

Dieselul pare să fie acum super popular. Din punct de vedere al motorizărilor, Mercedes-Benz va oferi GLC-ul în două versiuni ‘d’ și doar una pe benzină. Ambele diesel-uri sunt propulsate de cunoscuta unitate turbo OM651 de 2.1 litri și patru cilindri, disponibilă în două forme de putere: 170 CP pentru GLC 220 d și 204 HP pentru GLC 250 d. Pe parcursul evenimentului de lansare pentru media, am condus ultima variantă, dar și versiunea pe benzină GLC 250, propulsată de un motor turbo de 2.0 litri cu patru cilindri, în stare să dezvolte 210 CP.

Iubitorii cutiilor manuale, nu vă uitați! GLC-ul cu înfățișare elegantă țintește altă specie de șoferi. Încă o premieră în această clasă, toate modelele (cu excepția versiunii GLC 350 e hybrid) sunt cuplate standard cu cutia automată de ultimă oră 9G-Tronic de la Mercedes, o cutie cu 9 trepte, care cântărește 12 kilograme, cu carcasă din magneziu, cu funcții de sailing, start-stop și recuperare a energiei prin frânare. Tracțiunea integrală este singurul mod de a înainta, dacă tânjești după un nou GLC 250, GLC 220 d sau GLC 250 d, indiferent de versiunea pe are o vei alege, toate vin cu sistemul permanent 4×4 4Matic, cu distribuirea puterii orientate spre spate, trimițînd 45% către față și 55% către spate prin intermediul unui diferențial planetar, cu variație constantă către fiecare dintre cele două punți în strânsă legătură cu modul în care se prezintă drumul.

mercedes-benz-glc-review (11)

Ne-am petrecut cea mai mare parte din timp în compania a ceea ce este, fără îndoială, cea mai reușită versiune, GLC 250 d, în stare să dezvolte 204 CP la 3800 rpm și un cuplu zdravăn de 500 Nm începînd încă de la 1600 rpm. Tot acest potențial se poate traduce doar prin flexibilitate pură și putere brută, așteptată de la un diesel modern cu patru cilindri, fiind mai prejos în ceea ce privește ritmul impecabil doar decât motoarele mai mari cu șase cilindri. GLC 250 d nu este doar viguros, dar și impresionant de silențios, cu intruziuni de zgomot în cabină reduse la minimum. Beneficiază și de o eficiență extraordinară, cifrele de consum pe care le-am obținut în trafic, 5,5-6,5 litri, fiind mai aproape decât ne-am fi așteptat de estimările oficiale de 5,0 litri la 100 km.

Un mare merit trebuie acordat cutiei automate cu nouă trepte, extrem de rafinate, care completează firea relativ sportivă a GLC-ului, cu accelerare grozavă și armonioasă, schimburi bine apreciate, indiferent de modul în care rulezi. Cel mai bine strălucește în modurile Sport și Comfort, mai ales la viteze de autostradă, acolo unde raportul final de 0.60:1 și 3.07:1 în treapta a noua face minuni în ceea ce privește capacitatea de rulare a GLC-ului. Lasă-l în Sport Plus și are tendința să devină ușor agitat în momentul retrogradării.

mercedes-benz-glc-review (2)

Acum vine marea întrebare. Este noul GLC agil pe cât sugerează design-ul său agresiv, cu atât mai mult atunci când îl comparăm cu cel mai crunt rival al său, X3? Răspunsul este clar: da! Fie că te afli în drum spre școală într-o liniștită zi de luni, fie că ești pe drumuri de munte pline de serpentine, nimic nu pare să pună GLC-ul într-o poziție incomodă când vine vorba de capacitatea sa dinamică absolută. Tracțiunea este un model de perfecțiune, livrată întotdeauna în cantitățile ideale pentru a-ți permite să folosești cuplul obținut la turații joase și să ieși cu amplob din curbe. GLC este netru, oferindu-ți încredere pentru a merge tot mai departe înainte ca inevitabila subvirare să intervină, o senzație amplificată doar de natura comunicativă, precisă a direcției, o particularitate de-a dreptul savuroasă, surprinzătoare – asta în ciuda structurii sale electromecanice. Pe o scală de la plictisitor la sportiv, GLC-ul, cu siguranță se situează de partea mai atrăgătoare și mai distractivă a plăcerii absolute de condus.

Chiar și mai impresionantă este capacitatea GLC-ului de a introduce în acest mix cu accente dinamice nivelul perfect de confort. Suspensia pneumatică cu care a fost echipată mașina noastră de test a făcut minuni pe parcursul rulării. Întotdeauna maleabil și minunat de silențios, reușește, pur și simplu, să creeze acea punte neașteptată dintre controlul la nivel înalt și flexibilitate pură. Bravo, Mercedes!

Dar cum rămâne cu GLC 250? Este la fel de antrenant ca și omologul său diesel și beneficiază de bonusul unui turometru cu valori mai mari și cu o linie roșie setată mai sus. Ceva ce cu siguranță îi va mulțumi pe fanii mașinilor sport care scot fum la turații mari. Consumul nu este la fel de bun ca la diesel, însă, atingînd o valoare mai mult decât dublă față de consumul modelului GLC 250 d, de 5.0 l/100 km consum mixt în condiții reale de trafic. Gama GLC va fi completată pe parcursul acestui an cu GLC 350 e, o versiune plug-in hybrid cu propulsie electrică și pe benzină, care nu a fost disponibilă pentru testare pe parcursul sesiunii noastre de condus găzduite de Strasbourg. Cel mai eco GLC combină un motor electric de 116 CP amplasat în partea frontală a cutiei cu șapte trepte 7G-Tronic Plus gearbox cu motorul turbo de 2.0 litri preluat de la omologul său GLC 250, pentru o putere totală cotată la 320 CP și 560 Nm. Toate acestea cu un consum minuscul de combustibil de 2,6 litri la 100 km și emisii cotate la aproximativ 60 de grame.

glc-verdict

VERDICT

Un SUV extraordinar de antrenant și rafinat, noul Mercedes-Benz GLC își pune binemeritata coroană, surclasînd tot ce au rivalii săi de oferit în acest moment. Nimic, nici măcar grozavul X3, nu poate atinge mixul său veritabil de stil, calitate, manevrabilitate, rulare, putere, economie, aspect practic și abilitate în off-road.

 

Comentati?

Your email address will not be published.