Producătorii de mașini se unesc în apărarea tehnologiei diesel

,
1.27K 0

În timp ce unele guverne (nu vorbim despre tine, Franța, de ce te uiți așa urât la noi?) sunt hotărâte să meargă până în pânzele albe pentru ca vânzările de mașini diesel să stagneze sau chiar să scadă, producătorii de mașini încep să se îngrijoreze.

Și au toate motivele să-și roadă unghiile. În ultimii ani toți producătorii europeni au investit foarte mulți bani în dezvoltarea unor motoare diesel mult mai bune, mai ecologice, ca o modalitate de a reduce emisiile de dioxid de carbon. Aproape toți constructorii și-au îmbunătățit gama motoarelor diesel pentru a se alinia reglementărilor Euro 6, chiar mai devreme decât s-a cerut inițial, așadar ei și-au dus la bun sfârșit sarcinile. Acum, după ce au investit sume fabuloase de bani, li se cere să reducă producția diesel, de vreme ce motoarele cu aprindere prin compresie poluează mai mult.

Nu putem pune la îndoială asta, dar trebuie să simpatizăm cumva și cu producătorii de mașini – nu este niciun secret că de ceva timp motoarele diesel au fost soluția pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon, așadar dacă guvernele ar fi avut ceva împotriva lor, ar fi trebuit să spună clar încă de la început.

Conform cifrelor, vehiculele cu propulsie diesel au constituit peste jumătate din totalul mașinilor care s-au vândut în Europa anul trecut, în mare parte datorită consumului redus și, în unele țări chiar grație taxelor mai mici. Dacă interzicerea accesului mașinilor diesel în centrele orașelor e încă departe, țări precum Franța încearcă uniformizarea taxelor atât pentru mașinile diesel cât și pentru cele pe benzină, ca o încercare de a ademeni cumpărătorii către alternativa mai curată.

Nu este de neimaginat faptul că, așa cum este acum cazul vehiculelor electrice sau hibride, mașinile cu motorizare pe benzină ar putea primi cândva tot felul de beneficii/avantaje, fie ele reducerea de taxe sau chiar bonus la achiziționare. În acest moment, Franța oferă 10.000 de euro pentru cei care își schimbă vechiul model diesel cu unul electric, spre exemplu.

În schimb, producătorii de mașini sunt de părere că cele mai noi motoare diesel Euro 6 au eliminat toate problemele referitoare la poluare, având emisii de doar 0.08 grame de NOx per kilometru. Este o scădere de 84% în comparație cu nivelurile înregistrate în 2001.

Sunt de părere că producătorii se simt prinși între ciocan și nicovală. Pe de o parte sunt emisiile de CO2  pe care trebuie să le respecte și, pe de altă parte, noile restricții referitoare la motorizările diesel. De vreme ce soluția pentru prima problemă este construirea unor noi motoare diesel mai eficiente (ei spun că deja au făcut asta), partea a doua îi aruncă direct în cercul vicios din care nu pot scăpa fără ajutorul guvernelor europene.

Bineînțeles, construirea unor mașini electrice ar fi o soluție viabilă, dar încă există problema infrastructurii și a sprijinului care ar trebui să vină tot din partea guvernelor. În plus, publicul încă nu a acceptat în totalitate ideea.

Analiștii spun că în viitorul apropiat, procentul motorizărilor diesel va scădea sub 50% din totalul vânzărilor. Schimbarea va proveni cel mai probabil din segmentele mai mici (mini, mică și chiar compactă) acolo unde prețul de achiziție și taxele vor descuraja cumpărătorii în alegerea unui diesel.

În cele din urmă, producătorii de mașini sunt dezamăgiți de două lucruri: incertitudinea viitorului cauzată de imposibilitatea autorităților de a oferi un plan pe termen mediu și lung și, cea de-a doua, discriminarea dintre tehnologii – ei spun că nu este de datoria autoritățiilor/ reglementatorilor să învinovățească un anume tip de carburant, ci tot ceea ce ar trebui ei să facă este să impună niște standarde și să îi lase pe ceilalți să găsească o modalitate de a îndeplini cerințele. Nu știu ce crezi tu, dar nouă ni se pare destul de logic.

Comentati?

Your email address will not be published.