Noul monopost de Formula 1 Mercedes W08 Hybrid EQ Power + pentru sezonul 2017 a fost dezvăluit! Lewis Hamilton a efectuat deja primele tururi de circuit la volanul său la Silverstone și avem acum primele fotografii și detalii.
Iepurele a ieșit din joben. Lewis Hamilton a parcurs primii kilometri la volanul noului Mercedes Silver Arrow W08. La Silverstone, vicecampionul mondial a rulat cu noul său monopost. Mecanicii s-au folosit de această ocazie pentru a exersa un pit stop. Motivul pentru dezvăluirea prematură este capriciosa vreme britanică. Un uragan este cât pe ce să lovească zona Silverstone zilele acestea. Mercedes a vrut să arate și să testeze mașina înainte ca vremea să se înrăutățească. Așa că monopostul a ieșit pe circuit înainte de a fi dezvăluit oficial.
Două litere: EQ vin de la “emoție și inteligență” – cu acest termen, folosit să descrie toate vehiculele cu propulsie hibrid ale companiei cu stea în frunte, Mercedes își va denumi noul monopost de Formula 1. F1 W08 Hybrid EQ Power + este numele complet al noii săgeți argintii. Componentele hibride se regăsesc nu numai în nume, ci și în schema de culori. În plus față de paleta coloristică familiară, W08 vine și cu o reprezentare în albastru electric a fluxului de aer produs de eleronul frontal spre aripi. Mașina măsoară în total cinci metri în lungime și doi metri în lățime. Greutate: masa minimă permisă de 728 kg!
La o primă privire, se pot observa câteva detalii tehnice interesante. Este clar: Mercedes nu se culcă pe cele trei titluri consecutive și cele 52 de Mari Premii castigate în ultimii trei ani. Noul Mercedes W08 este o declarație de război la adresa rivalilor. Monopostul este nespectaculos de spectaculos. Pentru că este diferit și atipic în comparație cu ce am văzut până la această oră.
Primul lucru pe care îl observi: are un ampatament extrem de lung, extins cu aproximativ 25 de centimetri. De sus, se poate observa că suspensia față este împinsă spre înainte, iar puntea spate este împinsă spre partea posterioară. Eleronul din față este incredibil de mic, în ciuda unei aripi principale alcătuite din două piese și a unui flaps alcătuit din trei bucăți. Lângă plăcuțele posterioare numărăm șase fante. Noua suspensie față este concepută pentru a permite inginerilor să modifice rapid geometria. “Nu prea știm la ce să ne așteptăm de la anvelope. Din acest motiv, am vrut să putem reacționa rapid în orice situație.” Ca și Force India, Mercedes a ridicat puntea față. “Barele transversale inferioare sunt acum poziționate mai sus,” confirmă Costa. Motivul este unul evident. Mai mult aer sub mașină. Costa recunoaște și că ampatamentul săgeții argintii a crescut semnificativ. Acesta susține că această măsură a fost luată din “motive aerodinamice”.
Din punct de vedere aerodinamic, noul Mercedes nu este tocmai un monopost care întoarce capete. Și tocmai aceasta este problema competiției. Săgeata argintie pare neobișnuit de comună și nu include toate elementele noilor monoposturi prezentate până la această oră. Acest lucru le dă de gândit celor de la Renault și celorlalți rivali. Cu siguranță, acea ramificație lasă suficient aer sub mașină pentru a fi direcționat de difuzor.
Nici chiar în privința nasului monopostului, Mercedes nu urmează tendințele. Inginerii continuă să se descurce fără extruder, iar canalul de aerisire face încă parte din concept. Spre deosebire de Sauber, Renault și Force India, Mercedes a renunțat la eleronul uriaș din spatele habitaclului. Dar priviți cu mai multă atenție noul Mercedes W08. Noul monopost își va schimba înfățișarea săptămâna viitoare și ar putea arăta total diferit la Melbourne. “În următoarele câteva săptămâni, vom putea să transformăm aproape orice formă aerodinamică și să încercăm ceva diferit la Melbourne,” spune șeful diviziei de design, Aldo Costa. “Da, vom monta și noi o aripă în spatele blocului de admisie. Indiferent de cât de bine arată acum mașină fără ea. Ar fi o neglijență din partea noastră să nu încercăm toate variantele. Vom aduce lucruri noi la această mașină în fiecare zi.”
Din punct de vedere aerodinamic, spada care se regăsește în partea posterioară a camerei de admisie este aproape indispensabilă. “Fără acel eleron, hayon-ul pierde presiunea de contact în viraje. Nu dezvoltăm o mașină care să ia viraje în linia dreaptă. Acest lucru va aduce un plus de deportanță în mijlocul curbei.”
O componentă aerodianmică atipică iese din caroseria monopostului având o formă șerpuită. Niciun alt monopost nu are așa ceva. Cele mai interesante detalii însă, sunt aripile. Acestea sunt alcătuite din două piese care ajung până aproape de pământ, făcând astfel monopostul mult mai lat ca cele ale rivalilor Renault, Sauber și Force India. Acestea sunt relativ ample în partea din față, dar se îngustează spre spate. Conceptul sistemului de răcire – mult mai important ca până acum – trebuie să fie unul deosebit de sofisticat.
Lewis Hamilton a fost entuziasmat de noul său monopost: “Am urmărit ieri cum mașina era asamblată. Nu am văzut niciodată până acum o mașină de Formula 1 atât de detaliat.” Dar nu a putut afla prea multe după primele tururi de circuit la Silverstone. “A fost vânt puternic, din păcate nu am putut să accelerez prea tare, dar a fost incredibil.”
URMĂRIȚI MAI JOS DEZVĂLUIREA OFICIALĂ