Mercedes-Benz W123 aniversează 40 de ani

,
2.32K 0

1976 – Atunci a început povestea de succes. Mercedes-Benz W123 a văzut lumina zilei și a dat lovitura. În 10 ani de la lansare, 2,7 milioane de mașini au fost vândute. Purtînd denumirea de Clasa E începînd cu 1993, modelul inovator din zilele noastre continuă povestea care a început ca toate celelalte, cu “A fost odată ca niciodată…”.

Doamnelor și doamnelor, faceți cunoștință cu noua limuzină Mercedes-Benz W123! Acestea sunt cuvintele auzite de lumea automobilistică în ianuarie 1976, pe circuitul Paul Richard din sudul Franței. Flota alcătuită din 33 de vehicule demonstrative și de teste a fost urcată într-un tren special contractat pentru a transporta prețioasa încărcătură de la Stuttgart până pe Coasta de Azur. Nu mai puțin de nouă modele diferite, de la 200 D și până la 280 E, însoțite de o gamă largă de dotări și motorizări, au fost prezentate în ziua cea mare.

40 de ani - Mercedes-Benz W123

Vehiculul a fost prezentat atunci în versiunea limuzină și, un an mai târziu, Mercedes-Benz a dus misiunea la bun sfârșit, lansînd versiunea Coupe (C 123) și cea break (S 123), denumită “T-model” de către nemții care făceau astfel aluzie la idei ca “Turism” și “Transport”.

Anul 1977 a coincis și cu venirea pe lume a modelului cu ampatament lung, extins cu 63 de centimetri.

40 de ani - Mercedes-Benz W123După prezentare, stocul a fost epuizat în primul an de producție, iar mașinile la mâna a doua se vindeau deseori la preț de mașini noi.

Cu blocurile de lumini amplasate orizontal, în loc de farurile cu dispunere orizontală și cu o gamă largă de motoare, era evident că W 123 a împrumutat elemente de design, dar și detalii tehnice de la Clasa S.

W123 îndeplinea toate cerințele din caietul de sarcini întocmit în 1968, atunci când inginerii de la Mercedes-Benz au venit cu ideea de a crea această limuzină. Au promis să construiască o mașină sigură, confortabilă și ușor de întreținut, care să aibă design futurist și să înglobeze tehnologia viitorului.

În 1982, airbag-urile au devenit dotare opțională pentru W123. Zone mari de impact, o celulă a pasagerilor robustă, cu lonjeroane solide în portiere reduceau riscul unor răniri grave în caz de accident.

40 de ani - Mercedes-Benz W123Invenția lui Bela Barenyi, coloana de direcție deformabilă, fără a afecta însă sigurața șoferului, și-a făcut debutul la modelul W 123.

Modelul 250 (95 kW/129 CP) venea cu noul motor produs de Mercedes, M 123, cu o capacitate de 2,5 litri și 6 cilindri, în timp ce versiunea Estate 300 D Turbodiesel (92 kW/125 CP), lansată în 1981 adăpostea sub capotă unitatea OM 617 turbo cu 5 cilindri.

Cel mai recent E-Class, mașina care practic gândește singură, nu a fost însă, primul model din cadrul familiei E, care să experimenteze tehnologia viitorului. În 1981, Mercedes-Benz a avut ideea de a dota un model 200 cu un sistem dublu de combustibil (came up with the idea of equipping a 200 model with a bi-fuel drive system (gaz petrolier lichefiat și benzină).

În 1983, un model 280 TE venea cu propulsie pe hidrogen.

Limuzina Mercede-Benz W123 a ieșit din producția de serie și a intrat pentru totdeauna în istorie în noiembrie 1985, dar producția versiunii break a încetat în ianuarie 1986. 2,7 milioane de mașini s-au vândut într-un deceniu, limuzinele cu ampatament standard fiind cele mai populare (2.375.440 de mașini vândute).

 

Comentati?

Your email address will not be published.