Dacă stai să te gândești, trebuia să te aștepți că va veni și ziua aceasta – ziua în care te trezești în plină noapte, deschizi laptopul și, cinci minute mai târziu, te întorci în pat avînd încă o mașină în garaj.
Premizele pentru acest scenariu au fost oferite cu mult timp în urmă, odată cu dezvoltarea rapidă a internetului. Primii care au simțit lovitura au fost furnizorii de servicii IT și de aparatură electronică, aceștia fiind nevoiți să se mute online, dar în prezent, poți practic să cumperi orice pe internet, de la 2 kilograme de mere până la un apartament la Monaco.
Mașinile au reușit cumva să scape de ghearele mișcării dai-click-și-cumperi, dar se pare că până aici le-a fost. Alături de alte câteva brand-uri, Mercedes-Benz demarează cercetările pentru a afla dacă există posibilitatea să-ți cumperi online viitoarea mașină, fără să fie nevoie să te deplasezi la dealer pentru test drive, pentru acte și nici chiar pentru a-ți ridica noua mașină.
Principalul motiv pentru rezerva cu care oamenii obișnuiau să privească achiziționarea online a mașinilor este faptul că ar fi dorit să vadă, să simtă și să conducă personal noua lor mașină. Dar acum, alegerea devine din ce în ce mai legată de un anumit brand și poți obține de pe internet o grămadă de informații obiective și opinii despre fiecare model nou, așa că este chiar ușor să-ți formezi o părere corectă.
În ceea ce privește Mercedes-Benz, compania testează această posibilitate pe două piețe europene diferite: Germania și Polonia. Clienții pot cumpăra un vehicul preconfigurat la același preț pe care l-ar plăti la dealer, dar oficialii companiei au descoperit că cei mai mulți oameni folosesc sistemul pentru discuții în timp real cu angajații Mercedes-Benz, primind mai multe informații despre mașini sau făcînd o rezervare pentru un test drive. Un început un pic lent pentru vânzările online, dar este totuși în început.
Olla Kaellenius, membru în Consiliul de Administrație de la Mercedes-Benz, a refuzat să ofere cifre exacte în ceea ce privește numărul oamenilor care au ajuns să dea click-ul final, dar aceștia există. În plus, Mercedes-Benz trebuie să-și facă drum cu atenție, ca să nu supere dealerii tradiționali, care s-ar putea simți un pic amenințați de acest nou sistem.
“Am putea redirecționa traficul tranzacțiilor către site-ul nostru dacă am coborî prețurile, dar nu vrem să facem asta. Una dintre experiențele shopping-ului pe internet a fost așteptarea de a obține acolo cea mai convenabilă opțiune – dar nu se aplică și în cazul nostru”, a spus Kaellenius. “Nu vrem să ne înlocuim dealerii sau să modificăm dinamica prețurilor cu acest sistem. Vrem doar să-l transformăm într-un portal avantajos și până acum, se pare că funcționează.”
Așa că principalul lor obiectiv nu este să convingă cât mai mulți oameni să cumpere mașini online, ci să ofere celor interesați posibilitatea de a face asta. Ceea ce are sens. Cât despre noi, plăcerea de a porni într-o scurtă călătorie până la dealer-ul local și de a urca în ceea ce în curând va deveni noua noastră mașină nu se poate compara cu trivialitatea deschiderii unei ferestre de browser. Dacă asta ne face o adunătură de boșorogi, atunci ne vom purta cu mândrie eticheta.
Sursă: autonews.com