Mercedes-AMG R50 va deveni, din această toamnă, cel mai puternic și mai extrem supercar creat vreodată de constructorul german. Noul supercar AMG va avea cinci motoare, peste 1.000 CP și tehnologie preluată direct din Formula 1.
Cunoscut sub numele de cod Project One, noul hypercar Mercedes-AMG R50 va fi un hibrid propulsat, în premieră pentru un automobil de serie, de motorul turbo V6 de 1,6 litri de la monopostul de Formula 1 W07. Acesta va fi adaptat, însă, pentru uzul cotidian și va pune în mișcare exclusiv roțile posterioare. Un turbocompresor acționat electric va ajuta motorul termic al lui Mercedes-AMG R50 să dezvolte aproximativ 730 CP, motorul fiind capabil de turații maxime de până la 10.000-12.000 rpm – motiv pentru care garanția este valabilă pentru numai 50.000 km.
Mercedes-AMG R50 este un hypercar hibird, astfel că puterea totală (combinată) a sistemului de propulsie va urca mult peste 1.000 CP (bursa zvonurilor anunță 1.300 CP). Exact ca în Formula 1, diferența va fi acoperită de un sistem de recuperare a energiei cinetice KERS cu un motor electric (MGU-H) cu rol de generator ce acționează turbocompresorul și de alte trei motoare electrice suplimentare; două vor angrena roțile din față, iar un al treilea (MGU-K, parte a sistemului KERS), integrat în carcasa transmisiei, va fi conectat direct la axul cardanic, acționând roțile posterioare.
Mercedes-AMG Project One va folosi ambele tipuri de sisteme de recuperare a energiei KERS folosite de monoposturile de Formula 1: MGU-K, care convertește energia mecanică și termică din timpul decelerării în energie electrică și poate transmite (prin motorul electric conectat la axul cardanic) până la 163 CP suplimentari celor 730 CP furnizați de motorul V6 roților din spate (doar funcție boost, motorul electric nu funcționează niciodată singur), respectiv MGU-H, care folosește căldura și presiunea gazelor de evacuare pentru a produce energie electrică destinată motorului electric (rol de generator, montat pe bancul dintre cei șase cilindri, în punctul numit hot V) ce acționează direct turbocompresorul dedicat motorului termic, poate fi stocată pentru a fi folosită ulterior în bateriile Li-Ion integrate în șasiu (greutate de aproximativ 145 kg) sau poate fi transmisă motorului MGU-K și, mai departe, punții posterioare.
Cele două motoare electrice de pe puntea față vor dezvolta fiecare câte 120 kW și vor ajuta Mercedes-AMG R50 să ofere o autonomie 100% electrică de aproximativ 25 kilometri. O altă funcție importantă este cea de torque vectoring între roțile față. În ceea ce privește transmisia, Mercedes nu va apela la o cutie automată și nici la una cu dublu ambreiaj, ci la o cutie manuală automatizată, capabilă să suporte regimul înalt de turații la care va lucra motorul termic.
Design-ul ar putea să fie o combinație extremă între monopostul W07 F1 și mașinile de curse LMP1 de la Le Mans. Șasiul și caroseria mașinii vor fi construite în jurul unei structuri din fibră de carbon, în stilul habitaclului mașinilor din Formula 1. Șoferul și pasagerul vor avea o poziție joasă, cu picioarele întinse aproape la orizontală.
Hypercar-ul Mercedes-AMG va reprezenta rezultatul colaborării dintre compania AMG de la Affalterbach, Germania, și echipa care dezovoltă sistemul de propulsie folosit în Formula 1, de la Brixworth, Northampton. Doar 275 de exemplare vor fi produse, la un preț estimat la 2,25 milioane de euro bucata.