DTM

Lucas Auer repetă succesul

DTM Lausitrzring Cursa 1
,
1.42K 0

Scenariu repetat în ziua de sâmbătă: pole și victorie facilă pentru noul lider al grupului Mercedes din DTM, austriacul Lucas Auer.

Orice foaie cu rezultate ai privi de pe data de 20 mai 2017, numele lui Auer e pe prima poziție. Lider în FP2, nepotul lui Gerhard Berger n-a avut rival în calificări. Robert Wickens a completat prima linie, în timp ce restul piloților Mercedes erau de la linia a cincea în jos. În spatele primilor doi se alinia un grup de BMW-uri, spart doar de prezența lui Rene Rast pe 4. Și în tabăra Audi începem să ne obișnuim cu pilotul german ca locomotivă, deși e abia în primul sezon complet. La polul opus, Jamie Green a fost exclus din calificări după ce mecanicii i-au montat un pneu care nu-i era alocat britanicului.

De obicei, cursele de pe Lausitzring rămân cu restanțe la capitolul spectacol și startul acesta n-a făcut excepție: primii opt au completat turul inaugural fără vreo schimbare de poziție raportat la grilă. Edo Mortara a avut cea mai bună reacție la stingerea semafoarelor și a urcat un loc în detrimentul lui Paffett. Mai grăbit ca italianul a fost doar Loic Duval, care a anticipat plecarea și a fost penalizat. Continuă așadar debutul dificil al francezului în DTM.

În turul al treilea s-a dat liber la folosirea sistemului DRS, iar Maxime Martin a urcat imediat pe 2 în dauna lui Wickens. Glock a trecut de Rast pentru poziția a patra, însă pilotul Audi a replicat nouă tururi mai târziu. Precum am văzut și la Hockenheim, constructorul din Neuburg a venit cu soluții creative ca strategie: Green, Ekstrom și Rockenfeller au fost chemați la standuri foarte devreme, între tururile 6 și 9. Avea să se dovedească opțiunea corectă la finele manșei, toți cei trei reușind astfel să progreseze față de locurile de pe grilă.

DTM-1495216784

Unica compoziție de pneu Hankook nu se degradează considerabil, așa că cei ce au oprit târziu n-au putut să recupereze masiv. Ne amintim cât de mult erau date peste cap cursele din 2014, când existau pneuri soft cu două secunde pe tur mai rapide față de cele dure. Acum, provocarea este de a aduce în temperatură cât mai rapid pneurile după oprire, timpul pierdut în outlap fiind considerabil. Cel mai mult a avut de suferit Timo Glock, incapabil să se înscrie pe virajul 2 după ce a ieșit de la standuri pe gumele reci.

Oricum, piloții BMW au fost departe de puncte, unica excepție fiind Maxime Martin. Chiar și belgianul a suferit o dezamăgire în turul 36, când Rene Rast l-a prins și l-a depășit pe linia de start-sosire cu ajutorul sistemului DRS. Astfel, după două podiumuri la Hockenheim pe care toți cei trei constructori au fost reprezentați, de această dată BMW nu a mai putut aduce o mașină în top 3, chiar dacă modelele M4 erau cele mai ușoare. La polul opus, Auer n-a avut nicio problemă cu cei din spate și a câștigat cu trei secunde avans față de Wickens, chiar dacă Mercedes avea cea mai grea mașină (1130kg).

În turul 24 am avut cel mai rapid pitstop (6,9s), însă asta nu l-a ajutat pe Nico Muller să puncteze. Elvețianul a rămas fără frâne și a fost unicul abandon al manșei. Edo Mortara a fost ultimul pilot ce a schimbat pneurile, la finele turului 29, dar n-a putut să facă mari progrese pe final. Italianul a trecut doar de Ekstrom pentru locul al șaptelea, sosind în urma lui Rockenfeller și Paffett. Maro Engel a adunat punctele aferente poziției a noua, iar Green a recuperat un mic punct după problema din calificări.

Lucas Auer se distanțează în fruntea clasamentului după o nouă zi perfectă, cu pole și victorie. Nici el nu poate spune de ce e atât de rapid pe Lausitzring, însă un lucru e cert: și-a revalidat victoria de anul trecut.

Clasament: Auer 68p, Paffett 34p, Rockenfeller 31p, Green 27p, Rast 25p, Glock 25p.

Material realizat de partenerii noștri de la Pitstops.ro.

DTM-1495279584

Comentati?

Your email address will not be published.