Inspirată din natură: Mercedes-Benz a creat mașina bionică în 1995
, / 855 0
Mașina bionică Mercedes-Benz

Inspirată din natură: Mercedes-Benz a creat mașina bionică în 1995

SHARE
Home Stiri auto Concepte auto Inspirată din natură: Mercedes-Benz a creat mașina bionică în 1995

Oricât de science fiction sună, Mercedes-Benz a aruncat o privire atentă la bionică în anii ’90 și a explorat noi moduri de a privi automobilele. Și așa a fost creată mașina bionică.

Așa cum probabil știți cu toții, bionica este o ramură a științei care combină biologia cu tehnica. În orice caz, Mercedes-Benz a vrut să vadă cum poate fi folosită în dezvoltarea industriei auto, așa că a creat mașina bionică.

În principiu, inginerii au căutat soluții în natură, din moment ce au avut de construit un automobil eficient din punct de vedere aerodinamic, sigur și confortabil, nu doar în detaliu, ci și în forma generală și în structură.

Această cercetare i-a dus la yellow boxfish, un pește marin care trăiește în recifele de coral. Mercedes-Benz a decis să dea mașinii bionice forma acestui pește, datorită coeficientului mic de rezistență la înaintare al formei trunchiului acestuia și rigidității exoscheletului său. Mai mult de atât, la un model care reprezintă o copie fidelă a trunchiului unui boxfish, inginerii au măsurat un coeficient de rezistență la înaintare (Cd) de 0.06.

Următorul pas a fost construirea mașinii bionice, un automobil compact complet operational și capabil de a fi condus, cu o lungime de 4.24 metri. La interior, oferea spațiu pentru patru persoane plus bagaje, în timp ce, la exterior, valoarea coeficientului de rezistență la înaintare de 0.19 îl facea cel mai eficient vehicul din clasa sa din punct de vedere aerodinamic.

Sub capotă, inginerii au montat un motor turbodiesel cu injecție directă pe rampă comună, capabil să producă 140 CP cu prețul a 4.3 litri de combustibil la 100 km, grație noii tehnologii Selective Catalytic Reduction.

În ceea ce privește structura caroseriei, Mercedes-Benz a optat pentru o simulare computerizată pentru a dimensiona caroseria și componentele șasiului. Acest lucru înseamnă că materialul este mai subțire ca niciodată și eliminat complet în zonele cu sarcină mică, în timp ce zonele cu greautate mare au fost consolidate. În plus, masa totală a fost redusă cu 30%, ceea ce îmbunătățește și consumul de combustibil.

Comentati?

Your email address will not be published.