În 2016, la 37 de ani de la lansare, Mercedes va prezenta pentru prima oară o generație Clasa G complet nouă.
Conceput inițial ca vehicul militar la sugestia șahului Iranului, un mare acționar în anii 70 la Mercedes, Clasa G – una dintre puținele mașini de teren civile cu trei diferențiale blocabile – a devenit pe măsura trecerii anilor un obiect de lux dorit de fotbaliști, cântăreți, oameni de afaceri.
Produs la uzina Steyr-Daimler-Puch în Graz, Clasa G are un design nemuritor cu silueta sa de cutie masivă și maiestuoasă, total diferită de cea a SUV-urilor moderne. Pentru cei ce și-l permit contează mai puțin poziția de condus cu volanul care este foarte aproape de ușa, masa mare și zgomotul la vânt.
Din 2016, Mercedes pregatește pentru prima oară în istoria modelului o generație complet nouă. S-ar putea spune că nu e prima oară deoarece codul actual de model 463 nu se potrivește cu cel inițial 460 (461 este codul versiunii militare). Explicația: în 1990, Mercedes-Benz a operat modificări substanțiale la trenul de rulare, la sistemul 4×4, la motoare, la siguranță și la interior și i-a dat un nou număr de cod, deși platforma este practic aceeași.
Din 2016, Mercedes va continua să ofere modelul 461 pentru scopuri militare deoarece există încă numeroase cereri din partea armatelor lumii. 36 de armate de pe tot mapamondul, de la SUA și Canada, la Marea Britanie, Germania, Austria, Elveția, Franța (versiunea Peugeot P4 este un G-Class cu motoare Peugeot) și până la Argentina, Mexic, Malaezia, Australia utilizează versiunea militară a Clasei G. Interesant de precizat că Australia este singura țară din lume care a primit și o versiune 6×6 cu două și patru uși, Clasa G 6×6 fiind primul Mercedes cu tracțiune 6×6 construit din 1941 încoace. Acest model a stat la baza prototipului G 63 AMG 6×6.
Citește și Mercedes G63 AMG 6×6
În schimb, modelul civil 463 va fi complet reproiectat și principala modificare este caroseria mai lată cu 10 cm, care va avea 186 cm. În acest fel, Clasa G va oferi mai mult loc și o poziție mai confortabilă de condus datorită măririi distanței dintre volan și ușa șoferului.
10 cm
va fi lățimea suplimentară a viitorului Clasa G
Pentru a-l diferenția clar de ML sau GL, designul pătrățos nu se va schimba. Clasa G va păstra partea frontală cu două faruri rotunde și caroseria cu forme pătrățoase și muchii ascuțite și hayonul vertical. Însă aerodinamica va fi optimizată pentru reducerea consumului și a zgomotului la vânt.
Complet nou: caroserie mai lată și șasiu construit din aluminiu
În premieră, șasiul va fi realizat din aluminiu, care va permite reducerea masei cu 375 kg, iar trenul de rulare va fi complet nou cu brațe duble suprapuse în față și o direcție electrică în locul celei hidraulice. Fiind un Mercedes-Benz, Clasa G va dispune de toate sistemele de asistență moderne pe care le întâlnim astăzi la Clasa S de exemplu: pilotul adaptiv Distronic Plus, Active Lane Asssist, Traffic Jam, parcarea automată sau farurile inteligente cu LED.
Toate sistemele de asistență de la Clasa S se vor regăsi și la Clasa G
Noua generație Clasa G va dispune de două motorizări cu șase cilindri din noua generație ambele de 3 litri: unul pe benzină cu 367 CP și 480 Nm și un diesel bi-turbo cu 313 CP și 620 Nm. Alături de acestea se va oferi un V8 bi-turbo în G 500 de 4,7 litri cu circa 450 CP și 600 Nm. Conform tradiției nu va lipsi versiunea AMG puternică și luxoasă care ar putea prelua noul V8 bi-turbo AMG de 4 litri, ce ar putea furniza circa 570 CP. Un pas important se pregătește și la transmisii. Până în 2016, Mercedes are timp să crească producția noii cutii de viteze cu 9 trepte, a cărei fabricație va începe și în România la Sebeș. Astfel, noua transmisie cu nouă trepte o va înlocui pe cea actuală cu 7 trepte.