Iar am dat peste nemții ăia de la Auto Motor und Sport, iar de data asta s-au jucat cu 858 CP obținuți din doar două mașini. Au ieșit la plimbare pentru a răspunde la o întrebare pe care fiecare dintre noi ne-am pus-o într-un anumit moment al vieții: ce coupe de peste 400 CP ar trebui să-mi cumpăr, Audi S7 Sportback sau Mercedes-Benz CLS 500 4MATIC? Din fericire, nemții au găsit și un răspuns.
Mașinile astea sunt special construite pentru autobahn. S-or prezenta ele ca fiind sportive, dar cel mai bine le stă înfulecând kilometru după kilometru de șosea într-o liniște și un confort impecabile. Se diferențiază de un GT doar atât cât să nu se confunde cu unul.
Nici măcar nu sunt coupeuri veritabile. Ambele cad în foarte disputata categorie a coupeurilor în patru uși, care de altfel a fost creată de strămoșul uneia dintre cele două mașini din test. Dar, de dragul economiei la tastat, din acest moment ne vom referi la ele ca fiind coupeuri.
Ambele au suferit câte un facelift relativ recent și, pentru ambele, modificările aduse de această revigorare de la mijloc de viață au fost oarecum modeste. Ai putea spune că cei 30 de cai putere în plus nu sunt de ignorat și, dacă nu am vorbi despre un total de 450 CP, aș putea fi de acord. Dar, așa cum stau lucrurile, diferența dintre 420 și 450 CP nu e chiar așa de mare.
Nemții de la Auto Motor und Sport (AMS) sunt de acord. Ei spun că, deși Mercedes-Benz CLS 500 4MATIC are încă același motor de 408 CP, nu pare deloc mai leneș decât Audi S7 Sportback cu ai lui 450 CP. Fiind nemți, vorbesc în procente, deci nu-i vorba descât despre 10% peste Mercedes.
Citește testul făcut de noi cu Mercedes-Benz 350 BlueTEC facelift.
O altă noutate adusă de facelift, de această dată pentru ambele mașini, sunt farurile active LED. Denumite Matrix LED la Audi, deja ne-am obișnuit cu ele de la actualul A8 și știm că lucrează minunat. Tehnologia este ceva mai recentă la Mercedes-Benz, așa că nu e tocmai surprinzător că sistemul Audi pare să funcționeze un pic mai bine. La Audi, opțiunea este și considerabil mai ieftină (cam cu 1.000 de euro mai puțin).
Mergînd mai departe, nemții par hotărâți să scape de gadget-urile electronice cât de repede posibil, așa că următoarele la rând sunt sistemele de infotainment. Nu prea ai motive să te plângi în cazul unor vehicule atât de luxoase, dar ei au reușit să găsească o crăpătură în armură: CLS-ul nu are capacitatea de a reda musică de pe internet. Presupun că e o chestie care i-ar supăra pe copii, probabil, pentru că eu sincer nu dau doi bani pe ea…
O mare bilă albă primesc programele de recunoaștere a vocii de la ambele mașini, cei de la AMS spunînd că nu vei mai folosi niciodată comutatoarele rotative pentru a schima posturile de radio sau pentru a insera adrese în sistemul de navigație prin satelit. Audi oferă și opțiunea de a transforma mașina într-un hotspot Wi-Fi pentru ca toți ocupanții să-și conecteze aparatele mobile, ceva ce lipsește în Mercedes.
Bine, bine, toate astea sună foarte interesant, dar cum se conduc aceste mașini, de fapt? Ei bine, mai întâi de toate, ambele au suspensii penumatice, dar au și jante de 19 inci, care îi anulează oarecum avantajele. Cum era de așteptat, CLS 500 4MATIC punctează în plus la capitolul confort, în timp ce Audi se dovedește opțiunea mai sportivă. Este mai agil în curbe, pare să fie mai rapid decât este în realitate și direcția se simte grea și directă.
Pe de altă parte, Mercedes-Benz este și el rapid în felul său. Direcția este mai ușoară, dar în același timp mai naturală, din moment ce rezistența mărită la Audi, în modul Sport, este pur artificială. Ca să-i citez pe cei de la AMS, Mercedes-Benz lasă, per total, o “impresie armonioasă”, ceea ce nu e chiar un lucru rău ce poate fi spus despre o mașină.
Acum, să trecem la treburi serioase și să vorbim despre motoare. Așa cum am spus, puterea în plus de la Audi nu se prea simte pe asfalt: A7 s-a dovedit a fi cu doar jumătate de secundă mai rapid în sprintul de la 0-100 km/h – exact la fel ca modelul precedent de 420 CP. În timpul testelor de depășire, 60-100 și 80-120 km/h, diferența dintre cele două a fost chiar și mai mică – o zecime de secundă.
V8-ul de la Audi se simte mult mai brutal decât este în realitate și asta în principal din cauza sunetului. În realitate, este un motor foarte civilizat cu funcția start/stop și sistem de închidere a chilindrilor atunci când se solicită mai puțină putere. CLS-ul face același lucru, dar cu mai puțin tam-tam. Și pentru a înrăutăți lucrurile și mai mult pentru oricine încearcă să diferențieze cele două mașini, cifrele consumului de combustibil sunt aproape identice, în jurul valorii de 12.5 l/100 km (cu Audi cerînd ceva mai multă benzină ca CLS-ul).
În ceea ce privește prețurile, nu e nicio surpriză să aflăm că ambele se află cam în aceeași poziție. Pornind de la puțin peste 80,000 de euro, Audi o ia înainte datorită mai multor opțiuni standard, dar nu este suficient ca să încline balanța într-o direcție sau alta. De fapt, se pare că nimic nu reușește s-o facă, pentru că testul se încheie fără un învingător clar. În principiu, ce spun ei este că nu poți da greș cu niciuna dintre mașini și ar trebui să alegi în funcție de preferințele personale, în funcție de preferința pentru design sau de afinitățile pentru o anumită marcă – criteriile atât de subiective care de regulă stau la baza alegerilor greșite. Dar nu și de această dată. Orice ai alege, ieși câștigător.
Pentru a citi tot articolul original, dați click aici (limba germană): Auto Motor und Sport.de
Sursă foto: Dino Eisele for Auto Motor und Sport