La Mercedes, actualizatul GL se numește acum GLS, jucând, evident, rolul de S-Class pentru orice situație. Acesta este un motiv întemeiat pentru a compara Mercedes GLS cu Audi Q7 și să mergem pe urmele atracției de mari dimensiuni. PRIMUL TET COMPARATIV de la auto-motor-und-sport.de.
Audi Q7 și Mercedes GLS oferă capacități considerabile de transport. GLS vine standard cu șapte locuri. Două locuri suplimentare se pliază din portbagaj și oferă chiar și unor adulți o poziție de ședere confortabilă și ușor impunătoare. Pentru a ajunge în spate, cel de-al doilea rând se pliază prin apăsarea unui buton. GLS este acum integrat în familia S-Class în diagrama de organizare a modelelor Mercedes.
Ce ar mai fi de spus despre preț – cu toate opțiunile din cadrul testului costă 85.000 de euro. Dacă GLS-ul este puțin diferit față de mai micul GLE, care diferă foarte puțin față de modelulul de dinainte de facelift, ML, acesta este aproape identic cu predecesorul GL. Cât despre inovația majoră a procedurii de facelift, nominalizăm ecranul TFT central poziționat acum mai sus și noua combinație dintre comutatorul rotativ și touchpad-ul sistemului multimedia.
Atmosferă de sufragerie la interior
Înaintează, iar motorul turbo diesel de 3 litri are frâu liber, mârâind grav și fiind bine izolat fonic în compartimentul său, sunetul unității V6 abia fiind auzit la interior. Atât GLS, cât și Q7 se simt compacte la rulare. Dar în privința dimensiunilor și a masei Mercedes-ului, nu e loc de relativizare, acestea spunându-și cuvântul. În orașe vechi sau parcări vechi, GLS-ul se confruntă cu lipsă de înțelegere și trage fără efort în afara orașului, către autostradă.
Q7, mai ușor cu 355 kg
Cutia automată selectează ușor treptele, iar suspensia pneumatică standard insuflă o liniște măgulitoare. Înainte, peste denivelări scurte, GLS-ul înghiontea cu jantele sale inutile de 21 de inchi. De asemenea, suspensia este mai comunicativă decât ne-am fi așteptat de la un vehicul de două tone și jumătate. Denivelările lungi îl leagănă ușor. Dar totul este potrivit atât timp cât este confortabil. Grăbește-te, însă, iar cutia automată intră în panică și nu mai este la fel de precisă. Face motorul să crească în turații, ceea ce determină un efort mai mare. Între timp, Q7 este de neoprit.
Ceea ce este greu de explicat, poate explica un număr: este cu 355 de kilograme mai ușor. Ei bine, GLS are 14 CP în plus, dar abia se simt, din cauza greutății. Este mai plăcut să te bucuri de manierele elegante ale motorului V6, în care pistoanele hidraulice amortizează zgomotul și vibrațiile.
Q7 din cadrul testului vine cu sticlă izolantă, măsurătorile arătând tot timpul cu doi decibeli sub nivelul de zgomot de la Mercedes și are, în permanență, un zgomot subiectiv redus. Cutia automată cu opt trepte caută treptele rapid și inteligent, la ralanti intră în modul sailing și contribuie așadar, la un consum semnificativ mai redus (9,5 l/100 km în comparație cu 10,9 l/100 km la GLS).
GLS de școală veche
Audi este modern la orice capitol – desi firea de școală veche a Mercedes-ului face parte din conceptul său și este un motiv bun pentru a iubi această mașină. Cu bordul complet digital (600 de euro) și touchpad-ul central, Audi reduce numărul butoanelor, dar nu și complexitatea operării. Chiar și așa, durează mai puțin la GLS până când configurezi toate meniurile.
Până în acest moment, Q7 oferă mai mult spațiu, o lățime interioară cu șase centimetri mai mare și 3,5 centimetri în plus pentru cei aflați pe bancheta din spate. Aceasta include trei locuri individuale (toate cu sistem Isofix), care pot fi reglate și mutate separat. În plus, acestea se pliază din compartimentul bagajelor pentru a crea o suprafață de încărcare plană. Portbagajul poate fi dotat, contra sumei de 1.390 de euro, cu încă două locuri, dar mașina de test se descurcă și fără. Vine, în schimb, cu o suspensie pneumatică extraordinară (2.050 de euro) și locuri individuale care își răsfață ocupanții (3.400 de euro) pentru a crește confortul, pentru a spori confortul, pentru a promova dinamica la rulare, jante de 20 de inchi și direcție integrală (1.150 de euro). La viteze reduse, roțile din spate virează până la cinci grade către față, ceea ce sporește manevrabilitatea. La viteze mai mari, aceste virează în paralel, stabilizând manevrabilitatea. În plus, puntea din spate primește 60% din putere prin intermediul sistemului de tracțiune integrală.
Q7 ară pământul, netru, foarte sigur, pentru că nu este lat și greoi, ci mai ușor și mai agil decât te aștepți. Totuși, direcția poate fi precisă, dar comunică steril, chiar în modul dinamic.
Agilitate redusă la Mercedes
Un mod sport pentru direcție, transmisie, motor și suspensie este disponibil și la GLS. Dar sunt multe lucruri inutile pe lume. Virajele sunt evenimente pe care Mercedes-ul le trăiește fără entuziasm. Le atacă, le cântărește cu un feedback discret al direcției calme și fără ezitări grave.
Asta până când vezi pe lista de dotări că ai la bord sistemul denumit Active Curve. Costă 3.749 de euro, dar există motive infime de îngrijorare că GLS-ul va descoperi o agresivitate agilă. Rulează sigur, frânează ca și Audi, este aproape la fel de dotat cu noi sisteme de asistență și se aruncă peste suprafețele grele cu sistemul său robust de tracțiune integrală (suport și blocaj pentru diferențialul blocant opționale).
Dar GLS-ul confortabil și ușor de manevrat este, cu dotările de rigoare (vine standard cu faruri cu halogen), cu 16.500 de euro mai scump ca Audi Q7. Aleargă după perfecțiune și nu are de gând să plece nicăieri.
Concluzie
1. Audi Q7 3.0 TDI Quattro
Da, cum ar putea Q7 să nu câștige? Este mai rapid, mai agil, mai economic, mai spațios și mai confortabil ca Mercedes-ul, dar și mai ieftin de întreținut.
2. Mercedes GLS 350 d 4Matic
Da, cum ți-ar plăcea GLS? Nu este la fel de modern sau de agil ca Audi. Dar este una dintre mașinile la volanul cărora te poți imagina pentru tot restul vieții.
Mercedes GLS 350 d 4Matic | Audi Q7 3.0 TDI Quattro | |
---|---|---|
Preț de pornire | 75.154 € | 61.700 € |
Lungime x Lățime x Înălțime | 5130 x 1934 x 1850 mm | 5052 x 1968 x 1741 mm |
Volum VDA portbagaj |
680 bis 2300 L | 890 bis 2075 L |
Motor | 2987 cm³ / 6 cilindri | 2967 cm³ / 6 cilindri |
Putere (Cuplu) | 190 kW / 258 PS (620 Nm) | 200 kW / 272 PS (600 Nm) |
Viteză maximă | 222 km/h | 234 km/h |
Accelerare 0-100 km/h | 7,8 s | 6,3 s |
Consump | 7,1 L/100 km | 5,7 L/100 km |
Consum pe durata testului | 10,9 L/100 km | 9,5 L/100 km |
Sursă: Auto-motor-und-sport