Triatlon: Mercedes-AMG SLC 43 vs BMW Z4, Porsche 718
, / 292 0

Triatlon: Mercedes-AMG SLC 43 vs BMW Z4, Porsche 718

SHARE
Home AMG Triatlon: Mercedes-AMG SLC 43 vs BMW Z4, Porsche 718

Distracție la volan sub razele soarelui. Asta promite Mercedes-AMG SLC 43. Acum, la scurt timp după primul nostru test, roadster-ul Mercedes își întâlnește rivalii. Comparație BMW Z4, SLC 43 și Porsche 718 Boxster realizată de Autobild.de.

În timp ce BMW și Mercedes se bazează pe șase cilindri, noul 718 Boxster S trebuie să se descurce cu numai patru cilindri, rezultat ale curentului de downsizing – vedeta este, bineînțeles, supraalimentarea turbo care compensează absența celor doi cilindri. Gama de putere variază între 340 (BMW) și 367 CP (Mercedes-AMG), în timp ce Porsche se află exact la mijloc cu 350 CP.

mercedes-amg-slc-43-z4-718-7

Dar să revenim la ceea ce îi unește pe cei trei rivali din cadrul acestui test: rularea sub cerul liber. Așa cum trebuie, pentru tranziția de la o mașină acoperită la una decapotabilă, o apăsare de buton este suficientă pentru a strânge pavilioanele de metal de la Mercedes și Z4 și acoperișul textil de la Porsche. Deflectoarele de vânt sunt însoțite de un sistem audio puternic, de sistem de încălzire în scaune, de sistem de încălzire la nivelul gâtului (doar pentru SLC dotat cu Airscarf) și scaune sport confortabile cu un extraordinar suport lateral. BMW Z4 sDrive 35is plusează cu suspensia sport adaptivă oferită standard, coborâtă cu 10 milimetri, care nu este prea rigidă nici chiar pe modul Sport Plus. Îi dă Roadster-ului Z4 o personalitate oarecum extremă.

mercedes-amg-slc-43-z4-718-4

SLC 43 vine cu suspensie adaptivă, completată de pachetul opțional Dynamic Handling, cu o gardă la sol coborâtă cu zece milimetri. Sistemul Dynamic Select funcționează ca și Driving Experience Control de la BMW, permițînd reglarea caracteristicilor șasiului și ale motorului, dar și a direcției. Chiar și în modul Sport, SLC rămâne un cruiser relaxat, chiar dacă amortizarea nu este la fel de subtilă ca aceea cu care este echipat BMW-ul. Dar AMG-ul nu este afectat de ruliu și se poate simți ca acasă în virajele pe care le atacă la viteze mari.

mercedes-amg-slc-43-z4-718-1

Senzația artificială dată de direcția de la Z4 face dificilă găsirea rapidă a trasei corecte, curate și fără mici corecții în viraje. În plus, anvelopele cu aderență ușor mai redusă Bridgestone Potenza fac martorul ESP-ului să clipească mai des la BMW, atunci când rivalii săi se încăpățânează încă să rămână neutri în viraje. Pe parcursul excursiei noastre în regiunile alpine din zona localității Kinding, SLC-ul s-a dovedit a fi mașina cea mai agilă, cea mai distractivă atunci când prinde viteză pe serpentine. Deși direcția sa rămâne în urma preciziei nebunești de la 718 Boxster. Însă este foarte armonioasă, distribuția puterii fiind una cursivă.

mercedes-amg-slc-43-z4-718-14

Mai rigidul 718 Boxster S este, cu siguranță, cea mai precisă mașinărie din acest test. Fără ruliu, acesta tâșnește de-a dreptul pe modul sport. Dar se poate descurca și cu un ritm comod la viteze reduse. Plăcerea pură resimțită la volanul lui Porsche 718 Boxster S îl pune pe acesta în topul preferințelor. Iar 718 este roadster-ul cu care un șofer adevărat ar pleca la drum pentru a-și depăși limitele.

mercedes-amg-slc-43-z4-718-31

Concluzie
Milimetric, Porsche 718 Boxster S a ratat victoria. Măcar dacă prețul său ar fi ceva mai… pământean. Dar chiar și așa, nu există antidot pentru eficiența dinamică brută a lui 718. Nici chiar BMW-ul cu al său șasiu rigid, dar încântător, nu se poate dovedi a fi un rival pe măsură. Surprinzător de bun la toate capitolele a fost SLC 43. Chiar este învingătorul din această comparație și cel mai bun compromis între sportivitate pură și confort.

Sursă: Auto-motor-und-sport.de

Model BMW Mercedes-AMG Porsche
Motor R6/Biturbo V6/Biturbo B4/Turbo
Cilindree 2979 cmc 2996 cmc 2497 cmc
Putere kW (PS)/rpm 250 (340)/5900 270 (367)/5500-6000 257 (350)/6500
Putere/l 114 PS/l 123 PS/l 140 PS/l
Cuplu Nm/rpm 450/1500 520/2000-4200 420/1900-4500
Tracțiune RWD RWD RWD
Transmisie Automată, 7 trepte, dublu ambreiaj Automată, 9 treptec Automată, 7 trepte, dublu ambreiaj
Anvelope față/spate 225/35 R 19 – 255/30 R 19 235/40 R 18 – 255/35 R 18 235/35 R 20 – 265/35 R 20
Marcă anvelope Bridgestone Potenza RE 050 A Continental SportContact 5 Pirelli P Zero
Lungime/lățime/înălțime 4244/1790/1284 mm 4143/1810/1304 mm 4379/1801/1280 mm
Ampatament 2496 mm 2431 mm 2475 mm
0-100 km/h 4,9 s 4,6 s 4,0 s
Viteza maximă 250 km/h 250 km/h 285 km/h
Prețul modelului testat 58.870 Euro 65.373 Euro 89.244 Euro

Comentati?

Your email address will not be published.