Testul limuzinelor de lux Plug-in Hybrid: Mercedes S 500 e versus BMW 740Le

,
1.68K 0

Economisirea resurselor la nivel înalt nu a fost niciodată mai ușoară cu BMW 740Le și Mercedes S 500 e. Oare limuzina de lux Plug-in Hybrid are vreun rost pe lume și se ține de promisiunea făcută în broșură? TEST COMPARATIV realizat de via auto-motor-und-sport.de.

Pentru cele 100.000 de euro pe care ambii producători le cer pentru limuzinele lor, economia este ultimul lucru la care ne-am gândi. Dar asemenea rețetă i se potrivește, să zicem, Premierului șvab: Winfried Kretschmann conduce un S 500 e și consideră că mașina sa se aliniază standardelor referitoare la eficiență și la protecția mediului. Emisiile CO2 e 65 g/km reprezintă, de asemenea, un anunț îndrăzneț pentru o limuzină de lux cu o putere a sistemului de 442 CP și cu o greutate de 2,2 tone. Doar 49 de grame promite rivalulul BMW 740Le, a cărui putere totală este mai moderată: 326 CP.

Mercedes-ul va rula 33 de kilometri înaine de a porni motorul pe benzină cu șase cilindri, o distanță care, cu siguranță, nu este suficientă pentru ca Premiul să ajungă de la casa sa din Sigmaringen până la biroul de la Stuttgart. Suficient însă, în acest caz, pentru a părăsi zona metropolitană într-un silențios mod cu emisii reduse.

mercedes-s500e-750le-9

În condiții reale de trafic, după 22 de kilometri, autonomia electrică a lui S 500 ia sfârșit, cu opt kilometri mai devreme decât a rivalului 740Le. Nu tocmai grozav, v-ați putea gândi, nu prea merită efortul de a băga mașina în priză seara. Cei aproximativ opt kilowatt-oră, pe care BMW și Mercedes îi obțin din baterie costă aproximativ 2 euro și 50 de cenți, deci niciun avantaj extraordinar în comparație cu operațiunea hibridă, BMW-ul dovedindu-se a fi limuzina mai eficientă: consumă 6,7 litri de benzină. Acest lucru echivalează cu un preț al benzinei de 9,40 euro.

Cu cei șase cilindri în funcțiune la S 500 e

Rularea Mercedes-ului este mai consistentă, cu 7,9 litri de benzină în modul hibrid. Acest lucru, evident, este adevărul spus doar parțial; S 500 e oferă un confort superior la rulare, chiar și când motorul pe benzină se află în funcțiune. Spre deosebire de BMW, sub capotă se regăsește un V6, care este un propulsor competent chiar și fără asistență electrică. Acest lucru nu se poate spune, fără vreo urmă de îndoială, și în cazul modelului 740Le, care are un motor turbo convențional de 2.0 litri cu 4 cilindri, pe combustibil mineral, o unitate reprezentată în formă similară în multe alte produse domestice. Nu poți arăta cu degetul spre BMW pentru vreun lucru grav, cu excepția timbrului pronunțat al motorului cu patru cilindri, care este mai evident la luxosul Seria 7 decât la un Seria 3. Motorul pe benzină are 258 CP și un cuplu de 400 Nm.

mercedes-s500e-750le-19

Însă, așa cum am menționat deja, consumul de combustibil se află printre avantaje. Conform profilului celor două automobile plug-in hybrid, diferența este de 1,7 litri de benzină la 100 km, modelul BMW având un consum electric puțin mai mare (15.0 față de 13.4 kWh/100 km). În materie de emisii CO2, acest lucru înseamnă că 740Le emană în medie 156 g / km, ceea ce înseamnă cu 30 de grame mai puțin ca S 500 e. Energia electrică este inclusă în factura pentru dioxidul de carbon conform sistemului german de electricitate. Este diferit însă în ceea ce privește consumul în ciclul NEDC, din moment ce energia electrică este considerată a avea emisii CO2 neutre.

mercedes-s500e-750le (1)

Achiziționarea unei limuzine plug-in poate veni cu avantaje financiare, mai ales pentru șoferii care parchează adesea lângă prize. BMW 740Le este cu exact 3.500 de euro mai scump ca un 740Li cu motor pe benzină cu șase cilindri. Șoferul de vehicul hibrid ar trebui să economisească aproximativ 1.000 de litri de combustibil pentru a achita diferența.

Mercedes-ul arată un pic diferit, prețul său fiind comparabil cu cel al unui S 500 cu motor V8 cu 455 CP și ampatament lung. În plus, unitatea V6 de la S 500 e este mult mai confortabilă în viața de zi cu zi față de motorul dur cu patru cilindri de la BMW. Nu știm dacă acest punct de vedere este important pentru Premierul șvab.

mercedes-s500e-750le-2

Concluzie
S-Class este, în mod clar, mai bun: doar funcționarea și supremația motorului pe benzină de la S 500 ar putea fi aici factorii decisivi. Este de așteptat să vezi un asemenea motor într-o limuzină din această categorie de preț, pe de altă parte, BMW-ul cu patru cilindri este mai dur și mai eficient. Un avantaj oferit de 740Le consumă oarecum mai puțină energie, însă în această categorie de preț, avantajul costurilor nu va juca un rol decisiv. Întâmplător, colaborarea dintre un motor pe benzină, un motor electric și transmisia automată este impecabilă la ambele limuzine. Mercedes-ul lasă o impresie mai înghegată și mai armonioasă și pentru că oferă un confort superior.

Date tehnice
BMW 740Le iPerformance Mercedes S 500 e long
Preț de pornire 97.800 € 110.254 €
Lungime x lățime x Înălțime 5238 x 1902 x 1479 mm 5246 x 1899 x 1494 mm
Volum portbagaj 420 L 395 L
Motor 1998 cm³ / 4 cilindri 2996 cm³ / 6 cilindri
Putere / cuplu 326 PS / 500 Nm 442 PS / 650 Nm
Viteză maximă 250 km/h 250 km/h
Accelerare 0-100 km/h 5,5 s 5,2 s
Consum 2,1 L/100 km 2,8 L/100 km

 

 

Comentati?

Your email address will not be published.