Teste F1 Barcelona- Ultimele pregătiri

,
1.33K 0

În încercarea de a-și exploata la maxim resursele, echipele atacă ultimele două zile de teste pre-sezon. Piloții se acomodează cu monoposturile, mecanicii lucrează frenetic, inginerii reproiecteaza întregi subansambluri. În două săptămâni începe sezonul!

Lewis Hamilton se poziționează pe primul loc al zilei de sâmbătă, într-o zi în care Mercedes au avut ca obiectiv testarea pneurilor de compoziție soft. Hamilton încearcă un set-up experimental al noului său  monopost și reușește să se claseze la 2 zecimi în fața lui Massa, în ciuda faptului că brazilianul a rulat pe anvelope supersoft. Ritmul celor de la Mercedes a fost unul ridicat și în momentul în care Lewis rula pe pneuri medii, acesta fiind cu doar o secundă mai lent decât cei care aveau montate super softurile, compozitii folosite pentru a scoate cel mai bun timp.

Kimi Raikkonen reușește cel de-al treilea timp al zilei, la doar o sutime în spatele pilotului de la Williams. Finlandezul de la Ferrari a avut ca sarcini principale simulările de cursă și cele de calificări, iar rezultatele sunt promițătoare pentru echipa din Maranello. Valul de upgrade-uri al celor de Torro Rosso pare să fi adus un plus de performanță noului monopost, fapt confirmat de Carlos Sainz Jr. Tânărul spaniol stabilește al patrulea timp al sesiunii, la capătul unor tururi rapide efectuate spre sfârșitul zilei.

rosberg

 

După o dimineață în care a încercat diverse setări, şi a exersat opririle la boxe, Romain Grosjean se clasează pe locul 5. În urma sa îl găsim pe Marcus Ericsson. Suedezul a avut misiunea de a aduna cât mai multe stint-uri lungi, dar s-a văzut nevoit să incheie sesiunea datorită unei defecțiuni a sistemului MGU-K.

Force India continuă să impresioneze cu fiabilitatea noului VJM08. Nico Hulkenberg domină clasamentul anduranței cu un total de 158 de tururi parcurse. Rezultatul său îl plasează pe locul 7, dar este clar că monopostul se află încă în perioada de evaluare a fiabilității. În ciuda faptului că a stabilit cel mai bun timp pentru Mclaren în aceste teste, Magnussen nu s-a bucurat de o zi reușită. Danezul s-a văzut silit să pună capăt sesiunii după 39 de tururi,în urma unei scurgeri de ulei. Clasamentul a fost completat de Daniel Ricciardo, acesta fiind însărcinat cu efectuarea de stint-uri lungi, fapt ce a dus la stabilirea unui timp mai slab decât restul piloților.

 

Ultima zi de teste inainte de prima cursa a sezonului

 

Un stint scurt pe supersofturi a fost suficent să îl plaseze pe Valtteri Bottas pe prima poziție a clasamentului, la 4  zecimi în fața lui Vettel. Finlandezul a schimbat apoi compoziția anvelopelor și a efectuat testele finale înaintea primului Grand Prix al sezonului. Totuși, timpul său a fost mai slab decât rezultatele celor de la Mercedes din zilele precedente. De simulări de cursă s-au ocupat și cei de la Sauber, Felipe Nasr  fiind pilotul cu cele mai multe tururi parcurse, 159 la numar. Timpul brazilianului l-a plasat pe locul 3, cu o secundă în urma lui Bottas.

Verstappen se plasează pe 4  grație unei ieșiri scurte pe pistă cu aceleaşi pneuri supersoft. Ziua sa nu a fost lipsită de probleme, olandezul fiind nevoit să petreacă mult timp la boxe datorită unei defecțiuni tehnice. Nici cei de la Red Bull nu au avut o sesiune ușoară. Un defect al sistemului ERS l-a ținut pe Ricciardo în garaj mare parte din zi. Australianul reușește să depășească momentul și acoperă  72 de tururi, stabilind al cincilea timp.

poza 2

Force India se bucură de o nouă zi fără probleme. Sergio Perez ia primul contact cu noul VJM08 și parcurge 130 de tururi în care evaluează fiabilitatea monopostului său. Pe locul 7 îl găsim pe Nico Rosberg. Pilotul Mercedes parcurge 148 de tururi în care a testat diverse setări, timpii rapizi nefiind prioritatea sa în acest moment.

Perdanții sesiunii au fost Mclaren și Lotus. Jenson Button reușește doar 30 de tururi, fapt datorat de o serie de verificări a unor sisteme ce nu funcționau în parametri. Situația a fost mai gravă în cazul lui Maldonado. Venezueleanul are parte de un incident în virajul 4. Datorită unei defecțiuni a sistemului de frânare, Maldonado nu se încadrează pe trasă și percutează zidul de protecţie al circuitului. El termină ziua pe ultimul loc, reușind să acopere numai 36 de tururi.

Țeste pre-sezon se termină în acest moment și atenția tuturor se mută către prima cursă a sezonului, programată peste două săptămâni pe circuitul Albert Park din Melbourne.

Comentati?

Your email address will not be published.