Testare Active Lane Keeping Assist de pe bancheta din spate

,
1.65K 0

Un șofer român inconștient a testat sistemul Active Lane Keeping Assist de pe Mercedes-Benz S-Class, stând pe bancheta din spate, în timp ce mașina sa avea peste 100 km/h pe autostradă.

Condusul autonom reprezintă viitorul, dar pentru unele persoane el reprezintă o realitate chiar astăzi.

Acum câteva luni, în Germania, un șofer a testat sistemul Active Lane Keeping Assist disponibil pe noul S-Class, stând pe scaunul șoferului.

Șoferul inventiv a prins o doză de Coca-Cola de volan pentru a evita alertele sonore ale mașinii care îți cer să pui mâinile pe volan, altfel mașina va încetini și până la urmă se va opri.

Așadar, sistemul electronic a fost păcălit, iar mașina nu „a știut” când șoferul a luat mâinile de pe volan.

Acum câteva zile, fericitul propietar român al unui Mercedes-Benz S-Class a vrut să încerce același lucru, dar într-un mod mult mai nebunesc și mai periculos.

În timp ce se afla cu mașina pe autostradă, a schimbat locul din față al șoferului cu bancheta din spate, lăsându-și prietena pe locul pasagerului din față, iar funcția Active Lane Keeping Assist activată.

La o viteză de peste 100 km/h, mașina se conducea singură într-un fel de „condus autonom”, în timp ce prietena sa era absolut șocată.

Poliția română caută acest șofer inconștient, care ar fi putut cauza o adevărată tragedie pe autostradă.

Ce este Lane Keeping Asssist?

Lane Keeping Assist avertizează șoferul prin intermediul vibrațiilor din volan atunci când vehiculul iese în mod involuntar de pe bandă, evitând astfel accidentele.

Sistemul utilizează o cameră montată pe interiorul parbrizului care analizează suprafața drumului.

O unitate de control electronic poate identifica limitele benzilor din acele imagini în funcție de diferențele de contrast. Această unitate de control determină, de asemenea, poziția vehiculului și recunoaște atunci când șoferul părăsește banda. În comparație cu sistemele convenționale de acest fel, sistemul Lane Keeping Assist analizează și activitățile șoferului, fiind astfel capabil să identifice atunci când vehiculul părăsește banda în mod intenționat sau neintenționat. Drept consecință, sistemul nu emite niciun fel de avertizare sonoră atunci când șoferul accelerează înainte de a intra în depășire, când frânează brusc sau când accelerează intrarea pe altă bandă. Sistemul emite avertizare sonoră mult mai devreme atunci când mașina trece peste linia continuă, decât atunci când trece peste marcajul discontinuu.

Ce este Active Lane Keeping Assist?

Sistemul oferă mai mult decât Lane Keeping Assist și este mai avansat. La viteze cuprinse între 60 și 200 km/h, acest sistem nu numai că avertizează șoferii că mașina iese de pe bandă, dar poate preveni  această situație, prin frânarea selectivă a roților de pe o parte sau alta via ESP.

Sistemul intervine automat dacă vehiculul depășește marcajul continuu, iar în cazul linei albe discontinue, acesta intervine doar dacă există riscul unei coliziuni cu un vehicul de pe banda adiacentă.

În comparație cu Lane Keeping Assist, Active Lane Keeping Assist dispune de un sistem radar care inregistrează activitățile celorlalți participanți la trafic.

Un senzor montat în spate monitorizează zona din spatele mașinii și avertizează asupra vehiculelor care se pregătesc să intre în depășire. Senzorul cu rază mare de acțiune înregistrează traficul din sens contrar, iar senzorul cu rază mică de acțiune analizează traficul adiacent ca și vehiculele parcate. O cameră secundară detectează atunci când șoferul intenționeză să schimbe banda, deși banda adiacentă este ocupată.

 

 

Comentati?

Your email address will not be published.