Test retro Mercedes SL R129 realizat de Motor Klassik
, / 720 0
Test Mercedes 500 SL R129

Test retro Mercedes SL R129 realizat de Motor Klassik

SHARE
Home Retro Modele clasice Test retro Mercedes SL R129 realizat de Motor Klassik

Cu acoperiș rigid standard, celebrul Mercedes SL R129 face o figură frumoasă atât ca roadster, cât și în versiunea coupe. Revista Motor Klassik a testat modelul 500 SL cu 326 CP.

Mercedes-Benz are o grămadă de modele roadster celebre, cum ar fi 500K și 300 SL, dar SL R129 are și el locul său în această galerie. Oferit standard cu un acoperiș rigid, Mercedes SL R129 era foarte apreciat atât ca roadster, cât și în versiunea coupe. Modelul 500 SL este un showcar unic. Lansat în primăvara lui 1989 la Salonul Auto de la Geneva, SL R129 era o mașină foarte avansată la acea vreme, beneficiind de o serie amplă de premiere tehnice, cum ar fi scaunele integrale, acoperișul textil și deflectorul de vânt acționate electric. Pe lângă detaliile care asigurau confortul, SL R129 prezenta și un mecanism de activare automată a roll-bar-ului, care era pregătit să iasă în afară din spatele deflectorului de vânt în cazul unei răsturnări.

Mercedes-500-SL-R129-4

Cel mai impresionant era însă acoperișul rigid dezvoltat de Mercedes și livrat ca dotare standard alături de acoperișul textil. Dacă apăsai magicul buton roșu de lângă schimbător, acoperișul din aluminiu de 34 de kilograme se ridica la trei centimetri deasupra caroseriei și putea fi demontat de către doi oameni.

Mercedes-500-SL-R129-3Același buton magic roșu putea fi folosit pentru a închide sau a deschide acoperișul textil automat. Mecanismul acoperișului este unul inteligent și nu poți acționa acoperișul textil dacă cel rigid este pe poziție.

Mercedes 500 SL cu un senzațional V8 de 326 CP

Motorul V8 de 5,0 litri are aceeași capacitate ca și la predecesorul său R107, dar acesta a suferit modificări: are patru supape pe cilindru, acționate de către patru arbori cu came plasate în chiulasă și are 81 CP în plus. Cei 326 CP sunt ascunși sunt o protecție frumoasă din plastic negru, iar cele două conducte de admisie laterale, de dimensiuni mari, arată puterea enormă pentru acea vreme a noului motor M119.

Mercedes SL R129 era, la vremea sa, foarte avansat și din punct de vedere tehnic, iar prin comparație, SL R107 părea deja depășit în 1989. Editorul Auto Motor und sport Gert Hack a tras concluzia la un moment dat: “SL R129 este un deschizător de drumuri în ceea ce privește tehnologia și o mașină sport universală, într-un cuvânt, fascinantă.”

Capodopera lui Sacco

Mulți sunt de părere că SL R129 este cea mai reușită creație a celebrului designer de la Mercedes Bruno Sacco. Profilul configurat de Bruno Sacco este, într-adevăr, unul atemporal. Surprinzător la acea vreme, profilul R129 nu este eclipsat de nicio inserție cromată sau plastice.

Mașina desenată de Bruno Sacco, R129, este cu adevărat eternă. Chiar și la mai bine de un sfert de secol, mașina rămâne actuală din punct de vedere vizual.

Cu o lățime de 1,81 metri și cu scaune electrice în față, activate prin intermediul unor butoane amplasate în mod clasic, pe ușă, Mercedes SL R129 oferă o senzație excepțională atunci când iei loc pe scaunele confortabile cu centuri integrate.

Mercedes-500-SL-R129-8

Cu acoperișul rigid instalat, SL R129 oferă confortul unei limuzine Mercedes, iar interiorul este unul frumos, arătînd ca și cum ar fi fost lucrat manual. Tapițeria din piele este o combinație potrivită cu inserțiile din lemn și cu alcantara, utilizată pentru partea inferioară a bordului, pragurile laterale și covorașe. Habitaclul modelului SL R129 este ca un lounge luxos și se potrivește perfect cu setările confortabile ale suspensiei. Direcția lucrează armonios, dar este departe de ceea ce așteptăm de la o mașină sport.

Putem însă aprecia diametrul relativ mic de bracaj de numai 10,6 metri și puterea impresionantă de 326 CP, aceasta permițîndu-i nu numai o viteză maximă de 250 km/h, ci și o plăcere la condus care se dovedește a fi una supremă chiar și în zilele noastre.

În oraș, SL R129 rulează complet relaxat în traficul urban aglomerat, la nu mai mult de 2.000 rpm. Chiar și la acea vreme, cutia automată era setată pentru un consum cât mai redus și să schimbe în treaptă superioară la viteze de croazieră, dar poate retrograda rapid cu două trepte mai jos, dacă apeși brusc pedala. Iar de la 4.000 rpm, sistemul de distribuție variabilă închide supapele de admisie cu 20 de grade mai târziu, iar motorul atinge 6.000 rpm sau chiar mai mult, fără efort. Atunci coupe-ul gigant se transformă într-un veritabil muscle car și accelerează de la 0 la 100 km/h în 6,5 secunde.

Revenim acum la acoperișul inteligent. Vara puteți folosi mașina cu acoperișul textil electrohidraulic automat. În doar 30 de secunde, vă puteți transforma mașina dintr-un coupe într-un cabrio. Dar din nefericire, luneta este făcută din plastic și nu din sticlă. Iar iarna, puteți monta acoperișul rigid pentru a beneficia de confortul unei limuzine.

SL R129 a fost o piatră de hotar în ceea ce privește tehnologia și nu a fost deloc o mașină ieftină. Prețul era de aproximativ 150.000 de mărci germane. Prețurile pentru vehiculele la mâna a doua sunt relativ stabile, fiind de 19.000 de euro pentru o mașină într-o stare bună, dar puteți găsi chilipiruri la aproximativ 7.000 de euro, în acest caz, mașinile avînd nevoie de reparații.

Cine înțelege limba germană, poate citi articolul integral pe site-ul auto-motor-und-sport.

 

Comentati?

Your email address will not be published.