Test Mercedes V 250 BlueTec Edition 1: Supervan

Mercedes V 250 BlueTec
,
4.44K 0

Clasa V ocupă o nișă unică, fiind un S-Class al vanurilor. Test cu cea mai puternică versiune, V 250 BlueTec, cu 190 CP, în varianta lungă.

Mercedes Clasa V se regăsește în catalogul Mercedes la secțiunea autoturisme. Este o declarație clară că noul Clasa V are alte pretenții și standarde de confort, fiind complet diferit de utilitara de marfă și persoane Vito.

Pentru test am avut la dispoziție versiunea cea mai puternică V 250 BlueTec disponibilă standard cu transmisie automată cu 7 trepte 7G-Tronic, în varianta lungă și echiparea de top Edition 1.

Acesta pune la dispoziție 190 CP și 440 Nm din cunoscutul motor biturbo diesel de 2,1 litri, o funcție overboost livrând pe termen scurt încă 14 CP și 40 Nm, adică aproape cât are același motor în C 250 BlueTec (204 CP și 500 Nm). Foarte probabil, această motorizare va rămâne cea mai puternică, pentru că Mercedes va renunța treptat la motoarele V6 în favoarea celor cu 6 cilindri în linie, iar acestea nu încap sub capota lui V-Class în poziție longitudinală.

  • Confort de înaltă clasă
  • Ținută de drum demnă de o limuzină Mercedes,
  • Amenajare interioară luxoasă la Edition 1
  • Motor cu 4 cilindri performant
  • Modularitate foarte bună

MAX vs MIN

  • Motor nerafinat și relativ zgomotos
  • Opționale scumpe
  • Poziție înaltă de condus
  • Scaune grele

În viitorul apropiat va fi disponibilă versiunea extra lungă și cea scurtă ca și tracțiunea integrală pentru V 250 BlueTec.
Dacă Mercedes oferea prin Viano un vehicul luxos și confortabil pentru transport pasageri, noul V-Class are pretenții de limuzină. Din acest punct de vedere, Clasa V poate să acopere și locul lăsat liber de ghinionistul Clasa R, un model revoluționar pe care piața nu l-a înțeles în adevăratul lui sens.

Privit din față, noul V-Class preia elementele principale din limbajul de design al gamei de autoturisme Mercedes-Benz, partea frontală fiind similară cu cea de la Clasa C sau chiar S. Însă nu doar aspectul este cel care integrează Clasa V în linia de autoturisme Mercedes-Benz.

Dincolo de motorizare, care se regăsește pe foarte multe modele Mercedes, montată în poziție transversală sau longitudinală, cred că marea realizare a inginerilor de la Mercedes este trenul de rulare.

Modelul testat de noi în echiparea de top Edition 1 dispunea de suspensia sport și de jante de 19 inch încălțate cu pneuri de 245/45 R 19 care oferă un compromis foarte bun între confort și ținuta de drum. Practic, acest ”autobuz” înalt de 1.880 mm, lung cât un Clasa S, care cântărește la gol 2.145 kg și poate căra o sarcină utilă de 905 kg se conduce extrem de ușor și de plăcut, iar ruliul în viraje este redus. Nu ai niciun moment impresia că te afli la volanul unei mașini cu un centru de greutate mai înalt, chiar dacă direcția electrică nu are feedback-ul natural al unei direcții clasice hidraulice.

test Mercedes V 250 BlueTec 12

Surprinzător, suspensia sport și jantele mari cu pneuri cu talon îngust nu afectează confortul. Suspensia fermă absoarbe destul de permisiv denivelările scurte și nu zdruncină pasagerii. Opțional, Mercedes oferă trenul de rulare adaptiv Agility Control, o premieră în această clasă, care reglează nu doar răspunsul cutiei, motorului și al direcției ci și tăria suspensiei.

Mercedes spune că motorul bi-turbo în patru cilindri are performanțe dinamice demne de un V6 și consum similar cu al unui 4 cilindri. Declarația este 100% adevărată pentru că accelerația de la 0 la 100 km/h se realizează exact în 9,1 secunde, la fel ca și la fostul Viano CDI 3.0, iar viteza maximă de 206 km/h este cu 5 km/h mai mare decât la Viano. Și consumul este mult mai mic decât la fostul V6: 6,0 l/100 km față de 8,4 l/100 km la fostul V6. În viața reală însă, valorile de 6,0 l/100 km sunt utopice pentru că nu se poate obține un consum mai mic de 8,5 l/100 km oricât de atent ai merge.

Ceea ce nu specifică Mercedes în mapa de presă este că există o diferență de rafinament între fostul V6 și actualul 4 cilindri. Actualul 4 cilindri este destul de zgomotos la accelerații puternice și nu are rafinamentul unui V6. La viteze de croazieră nu se aude prea mult, dar la accelerații originea sa de diesel este evidentă.

La faptul că dieselul cu 4 cilindri este destul de zgomotos contribuie și faptul că restul mașinii este foarte silențioasă, astfel că zgomotul motorului apare în prim-plan. Cu un profil cu linii cursive, Mercedes a optimizat la maximum aerodinamica, Cx-ul fiind de numai 0,31, o valoare excepțională pentru acest segment, iar zgomotul la vânt este redus în ciuda unei suprafețe frontale mari. În cazul lui V 250 BlueTec, motorul este cuplat standard cu transmisia automată cu 7 trepte 7G-Tronic, care suferă de aceleași minusuri întâlnite la limuzinele Mercedes. Schimbă lin, dar are întârzieri atunci când vrei să depășești și este indecisă la retrogradări.

test Mercedes V 250 BlueTec 2

V-Class vine standard cu o configurație cu șase scaune, cele de pe rândurile al doilea și al treilea putând fi mutate în orice poziție pe șinele culisante. Îmbrăcate în piele Nappa și cu cotiere la echiparea de top Edition 1, toți pasagerii beneficiază de un confort de înaltă clasă. Din păcate, mutarea scaunelor prin mașină și mai ales răsucirea la 180 de grade a celor de pe rândul al doilea pentru a crea o sală de conferințe mobilă este o corvoadă din cauza faptului că acestea sunt foarte grele. Mercedes are circumstanțe atenuante în sensul că aceste scaune au centuri de siguranță integrate și oferă tot confortul unor scaune tipice limuzinelor Mercedes. Și masa rabatabilă oferită opțional pentru locurile din spate este greu de manevrat, fiind nevoie de doi oameni pentru mutarea ei datorită celor două dispozitive de blocare prezente la baza ei. Se pot comanda opțional banchete cu trei locuri pe rândul al doilea și al treilea și chiar și un pachet pat, ce include banchetă cu trei locuri care se transformă în pat confortabil plus un scaun individual în al treilea rând.

test Mercedes V 250 BlueTec 18

Versiunea lungă este probabil soluția optimă de transport pentru că în spatele celor trei rânduri de scaune există încă spațiu suficient pentru bagaje. În plus, accesul la bagaje și organizarea portbagajului beneficiază de două inovații utile:

  • Luneta se poate deschide separat de hayon, iar portbagajul beneficiază de o poliță suplimentară care suportă până la 50 kg, situată la jumătatea înălțimii portbagajului, care acomodează două coșuri rabatabile foarte utile la cumpărături (standard la Edition 1)
  • Hayonul acționat electric poate fi oprit în orice poziție se dorește (571 euro opțional).

Poziția de condus este relativ înaltă și pentru drumurile lungi ne-am fi dorit o poziție de condus ceva mai joasă, la fel ca în VW Multivan. În schimb, scaunele față mari și foarte bine configurate, climatizate (standard la Edition 1) și reglabile electric cu memorie (1.951 euro) sunt foarte confortabile.

test Mercedes V 250 BlueTec 22

Planșa de bord nu are nicio legătură cu vreo utilitară Mercedes, fiind inspirată de la Clasa C. Ca și în cazul Clasei C, displayul de 7 inch pare montat after market, dar dincolo de această impresie subiectivă, navigarea prin meniuri este relativ simplă, touchpad-ul și ecranul tactil fiind de ajutor. Special la echiparea Edition 1, cele două uși culisante sunt acționate electric de la două butoane de pe bord sau de la două butoane plasate pe tocul ușii. facilitând accesul la interior. Tot standard, se oferă sistem de încălzire auxiliară, foarte util pentru o mașină cu un volum interior atât de mare. Însă pentru centrala Comand Online (2.853 euro), climatizarea Thermotronic (576 euro), pilotul automat adaptiv (812 euro), scaunele față reglabile electric și cu memorie (1.951 euro), sistemul audio Burmester (750 euro) și farurile cu LED (1.499 euro) se plătește opțional, astfel că prețul versiunii Edition 1, de 67.868 euro se apropie de 75.000 euro. Dar dacă vedem partea plină a paharului, încă este mai ieftin cu mult decât o Clasa S echipată similar.

Foto: Ovidiu Tăbăcaru

Verdict

Din punct de vedere al comportamentului rutier, confortului și amenajării interioare, noul Clasa V merită cu prisosință  încadrarea în segmentul limuzinelor. Însă motorul, performant de altfel, nu are rafinamentul unui V6 și este relativ zgomotos. Per total însă, nu există în momentul de față un grand tourer mai elegant și mai nobil pe piață.

ModelV 250 BlueTec Edition 1
MotorL4, turbodiesel
Cilindree (cmc)2143
Putere maximă/turație (CP/rpm)190 (204*)/3800
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)440 (480*)/1400-2400
Transmisieaut. 7. trepte
L/l/h (mm)5140/1928/1880
Ampatament (mm)3200
Volum portbagaj (l)1030
Masă la gol (kg)2145
Viteză maximă (km/h)206
Accelerație 0-100 km/h (s)9,1
Consum mediu (l/100 km)6,0
Emisii CO2 (g/km)157
Preț (euro cu TVA,RO)67.898
* cu overboost

Comentati?

Your email address will not be published.