TEST Mercedes-Maybach G 650 Landaulet: G-ul decapotabil de 750.000 de euro
, / 374 0

TEST Mercedes-Maybach G 650 Landaulet: G-ul decapotabil de 750.000 de euro

SHARE
Home Mercedes-Benz G-Class TEST Mercedes-Maybach G 650 Landaulet: G-ul decapotabil de 750.000 de euro

G-Class echivalează cu performanțe uluitoare în off-road, dar nu cu luxul și confortul. Totul se schimbă cu noul G-Class de la Maybach, care combină dotările de lux cu un acoperiș retractabil pentru partea din spate. Jurnaliștii de la Auto motor und sport au condus noul Mercedes-Maybach G 650 Landaulet.

Aceste fotografii sunt impresionante, dar prima întâlnire este înfricoșătoare. Roata de rezervă din spate are un diametru de 92 de centimetri și este montată atât de sus încât anvelopele de 325 pe jante de 22 de inci depășesc lejer înălțimea de 1,84 a celui care testează mașina. Înălțimea la care este amplasata roata de rezervă corespunde cu distanța dintre caroserie și asfalt.

Motivul este o structură care se regăsește doar la Unimog: punțile portale. Acestea sunt caracterizate prin planetare în care arborii cardanici sunt acționați într-o roată dințată, astfel încât să nu restricționeze garda la sol în sensul abilităților maxime în off-road.

g650-landaulet-4

Cei câțiva clienți Maybach au, cu siguranță, nevoie de acest lucru. Dar ceea ce estimează ei este efectul advers al înălțimii respectabile de aproximativ 2,24 metri. Dacă dați 749.700 de euro pe o mașină, probabil că sunteți obișnuiți să priviți lumea de sus. Pentru a vă asigura că Landaulet nu arată ca un bloc turn, Daimler a extins ampatamentul cu aproximativ 60 de centimetri până la aproximativ 3,43 de metri, astfel încât lungimea totală este acum de 5,35 metri.

Dacă pasagerii nu vor să fie trecuți cu vederea, de exemplu, pe covorul roșu, pot deschide acoperișul din spate și, când stau în picioare, spectatorii îi vor recunoaște atunci când îi vor saluta cu respect. Dar asta mai târziu. Cu siguranță, vrem să conducem uriașul de 3,3 tone.

g650-landaulet-26

La nivel înalt – nu doar prețul
Șasiul ridică scaunul șoferului la nivelul unuia de camion. Totuși, pasagerii din G-Class nu trebuie să se cațere. Dacă apeși pe mânerul ușii și tragi (da, încuietori de la G-Class din 1979), o treaptă iese spre tine – pe principiul “Coboară pentru tine: nivelul”. De fapt, pragul electric nu arată deosebit de elegant, iar luminile LED integrate nu se ridică la nivelul unui Maybach. Dar fiți atenți la abțibildul care indică limita de greutate de 120 de kilograme. Interiorul nu e mai sus decât al unui G obișnuit și longitudinal, nu oferă mai mult spațiu. În special pentru că în spatele scaunului șoferului, se află un perete despărțitor din sticlă, care izolează partea din spate la apăsarea unui buton.

Șoferul găsește în Maybach G 650 un spațiu cu finisaje șic și condiții extraordinare: instrumentele convenționale Mercedes, multă piele și, grație unui parbriz aproape vertical, o vizibilitate bună cel puțin spre partea angulară din față. Spre spate, intervine camera de marșarier, care redă imaginea pe monitorul independent. Volanul superb în piele în două culori este în stilul tipic al Clasei G, oarecum plat.

g650-landaulet-21

52.5 CP – pe cilindru
Puternicul motor V12 biturbo de 6.0 litri de sub capotă pornește discret și intră într-un ralanti fără vibrații. Schimbătorul este asemănător cu acela al modelului AMG GT. De asemenea, cuplarea modului “D” e nespectaculoasă. Maybach-ul pornește la drum, ușor și fără efort. Aproape că ești dezamăgit, pentru că te aștepți la vreo provocare pe care trebuie să o duci la bun sfârșit, pentru a pune în mișcare puternicul vehicul. Până la urmă, pedala de accelerație este oarecum grea. Dar motorul V12 împinge uriașul de categorie grea fără niciun fel de efort, de la 2.500 rpm, sunetul interesant, dur al motorului V12 devenind o șoaptă răgușită, trădând resursele uriașe ale celor 630 CP și 1000 Nm. Accelerarea de la 0 la 100 km/h, care durează mai puțin de 6 secunde, este dramatică din perspectiva unui off-roader.

Zona de testare de la Graz necesită, în curând, întârziere la apăsarea cu încredere a frânei și la manevrarea unei mașinării într-un spațiu limitat – desi această evaluare este relativă. Preventiv, am luat avans, dar trebuie să privesc în urmă, pentru că o parte dispare spre dreapta, la capătul capotei, exact în zona în care aș localiza extensiile din carbon păcătos de scumpe ale aripii. În orice caz, direcția este una ușoară, dacă nu directă, dar rularea e mai facilă decât ne-am fi temut. În linie dreaptă, motorul arată că poate fi și diferit, iar direcția se ține bine, în timp ce Landaulet-ul parcurge cu bine ruta prestabilită.

g650-landaulet-10

Confort al suspensiei incredibil
Traseul nu va avea niciun impact asupra vehiculului de off-road Maybach, care va oferi în continuare un confort suprem. Anvelopele late de 32,5 centimetri au partea lor de merit, grație unei secțiuni transversale moderate (325/55 R 22). Dar cel mai mult trebuie să fie meritul șasiului. Gunnar Guethenke, șeful gamei de produse de la Daimler, spune: “Am muncit multă vreme pentru a transmite datele de la amortizoarele adaptive din față la cele de pe puntea din spate. Acest lucru este posibil doar într-un drive test. Pentru asta, am petrecut mult timp ca pasageri pe locurile din spate ale prototipurilor. Spațiul din spatele locurilor din față era, la acea vreme, cu nimic peste acela oferit de o cutie de lemn fără ferestre, dar acolo se aflau deja scaunele confortabile care se regăsesc la modelul de serie. A fost epuizant, dar a meritat. Am fost astfel în stare să rafinăm mașina. Nivelul înalt de confort al suspensiei la care am ajuns, cu o punte rigidă, îi va face pe clienții noștri să se simtă bine acolo și să aprecieze noul G 650 “. Efortul a meritat.

Pentru fotografie, am condus într-un cerc cu o rază destul de generoasă. Evident, G 650 se înclină în lateral, dar asta face aproape orice mașină. Dacă se simte mai mult în acest caz, este din cauza poziției înalte. Un slalom rapid sigur nu este proba preferată pentru Landaulet, dar în viraje obișnuite, abordate la viteze de autostradă, nu există motive de îngrijorare – presupunând că drumul este suficient de lat: G 650 are 2,10 metri în lățime.

g650-landaulet-16

Offroad – un G adevărat în ciuda ampatamentului mare

Ruta de test constă în pietriș dur și acoperit din loc în loc cu iarbă, care este umedă sub soarele rece al dimineții de început de martie. Ca un profan în off-road, expertiza este imediat calificată drept un obstacol de depășit – nu e mult timp. Copilotul meu mă îndrumă în direcții în care nu aș merge sub nicio formă și cuplează diferențialul central din consola centrală. Așteaptă lumina verde, ia piciorul de pe frână, calcă accelerația – și asta este. La coborârea în viteză de pe dealul traseului, doar fluierăturile șoferilor responsabili cu mașina ne-au salvat – cu siguranță erau îngrjijorați doar pentru șofer.

g650-landaulet-13

Lux în aer liber în spate
Poate încerca locurile din spate, până la urmă, pentru că discutăm totuși despre un Landaulet. Locurile de clasa întâi de la Clasa S sunt îmbrăcate cu generozitate în piele Designo, care se extinde la restul interiorului. Pe fotolii, se regăsește o pernă adorabil de moale (evident, îmbrăcată în piele), iar tetierele sunt și ele complet tapițate în piele. Și așa și trebuie să fie, pentru că spătarele pot fi împinse spre spate atât de mult încât dă o senzație incredibil de decadentă. Wow! Încoronarea pare un eveniment natural atunci când acoperișul electric este strâns în spatele scaunelor pentru a dezvălui cerul albastru sau împrejurimile. E prea frig, ceea ce amplifică efectul funcției de încălzire în scaune cu masaj cu pietre calde, care poate fi comandat prin telecomandă pe ecranul de 10 inci amplasat pe peretele despărțitor.

g650-landaulet-11

Concluzie
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet se ridică la nivelul așteptărilor. În afară de faptul că nu poate fi agil, economic și obscur, poate face orice: alunecă mega confortabil, se cațără pe teren greu și impresionează. E greu să-i găsești nod în papură. Ok, cu temperaturile mici ale primăverii, curentul ar putea fi un pic cam rece, iar distanța până la butoanele din spatele spațios: centura este prea scurtă. Evident, constructorii au observat și asta: o centură mai lungă este în plan, la fel ca și un spoiler pentru barele anti-răsturnare, care ar trebui să aibă un efect asemnănător cu acela al unei parașute. O parașută nu ar avea loc în Landaulet.

Date tehnice:

Lungime x Lățime x Înălțime: 5345 x 2100 x 2235 mm
Greutate: 3,3 Tone
Motor V12, 4×4, automată, 7 trepte
0 – 100 km/h: < 6 secunde
Viteză maximă: 180 km/h
Consum (NEFZ): 17.0 l/100 km
Preț: 749.700 Euro

Sursă: auto-motor-und-sport.de

 

 

Comentati?

Your email address will not be published.