Test Mercedes CLA 45 AMG vs BMW M2 realizat de Sport Auto
, / 648 0

Test Mercedes CLA 45 AMG vs BMW M2 realizat de Sport Auto

SHARE
Home AMG Test Mercedes CLA 45 AMG vs BMW M2 realizat de Sport Auto

Revista Sport Auto a testat Mercedes CLA 45 AMG facelift împotriva noului BMW M2: motorul turbo cu o capacitate mai mare al lui BMW M2 împotriva celui mai puternic motor de 4 cilindri din lume, cel de 381 CP de la Mercedes CLA 45 AMG. Se simte un aer de schimbare a liderului.

Sunt mulți nou-veniți în liga compactelor super puternice. Dar noul Audi RS3 nu este disponibil din cauza faceliftului aplicat gamei A3, iar noul Ford Focus RS își va face apariția în premieră la o dată ulterioară. Așa că, Mercedes CLA 45 AMG facelift rămâne singurul reprezentant al bastionului 4×4 față-n față cu BMW M2 cu tracțiune spate.

Cu 30 de kilograme mai greu decât A 45 AMG, din cauza “costumului său de coupe”, CLA 45 AMG beneficiază de un pachet sport complet, care include un diferențial autoblocant în față, anvelope de curse, jante forjate și o suspensie adaptivă, plus un motor turbo de 2.0 litri, actualizat, cu 381 CP.

BMW vine cu 11 CP mai puțin și cu anvelope Michelin, arătînd mai degrabă ca o posibilă versiune GTS despre care se vorbește deja. Cu un look mai discret decât CLA 45 AMG, BMW M2 își arată puterea din orice unghi, cu un spoiler frontal coborât, cu prize de aer mari, cu flancurile evazate și cu jantele din aluminiu, de 19 inch cu  spițe duble, tipic modelelor M. În comparație cu fostul model Seria 1 M, noul M2 arată mai matur, iar masa este doar superficial mai mare.

BMW M2 împrumută trenul de rulare de la M43/M4: aceeași suspensie, aceeași cutie manuală și automată M-DCT și aceleași frâne. Ca și în cazul lui Mercedes, turbina de la BMW funcționează conform principiului twin-scroll, dar rezultatele sunt complet diferite.

Pentru a obține puterea mare de 381 CP și cuplul de 475 Nm, motorul turbo relativ mic de la Mercedes funcționează cu un turbocompresor mare, care dezvoltă o presiune maximă supraalimentare de 1,8 bari. Dar un turbocompresor mare este echivalent cu o inerție mare și cu un turbo-lag care se simte la accelerație maximă.

În timp ce trenul de rulare al lui M2 este același ca la M3/M4, motorul este complet diferit, pentru că M2 folosește doar un turbocompresor, față de cele două de la M3/M4.

Cu o presiune de numai 1,1 bari, turbocompresorul mai mic de la M2 are o inerție redusă și  chiar dacă turbo-lag-ul se simte puțin, inerția este mult mai mică. Iar rezultatele sunt aproape la fel cu 370 CP și 465 Nm (500 Nm cu overboost).

Motorul cu presiune de supraalimentare de la Mercedes împotriva motorului BMW de  turație mare: motorul BMW este mai viu, iar turația maximă este mai mare cu 1.000 rpm. Dar Mercedes nu este depășit la capitolul dinamică, pentru că tracțiunea integrală oferă o transmisie mai bună a puterii pe drum decât tracțiunea spate a BMW-ului. Dinamica longitudinală este aproape identică.

Dacă activezi Launch Control la CLA 45 AMG, cutia automată cu dublu ambreiaj și 7 trepte oferită standard cuplează mult mai rapid treapta superioară, iar turbo lag-ul nu se mai simte prea mult, ceea ce este chiar plăcut.

În comparație cu predecesorul său, interiorul, caracterul și contactul cu drumul nu sunt la fel de fragile ca în cazul modelului de dinainte de facelift. Noul tren de rulare adaptiv oferă un răspuns mai bun și posibilitatea de a alege între cinci programe de rulare, inclusiv modul Individual, în care poți combina diferite setări.

Cu trei moduri de rulare, trenul de rulare al lui BMW nu este la fel de variat, dar cele trei moduri ocupă o plajă similară, iar în modul Sport+, M2 este mai incisiv decât A 45 AMG.

Modelul M2 de test este dotat cu o transmisie cu dublu ambreiaj și șapte trepte, dar, bineînțeles, în cazul său, există ca alternativă cutia mauală cu șase trepte, care ar aduce o economie de 3.900 de euro și 25 de kilograme mai puțin, iar relația dintre om și mașină este mai intimă, dar nu atât de evident încât să o recomandăm.

Cu un diferențial autoblocant electronic ca la M4, M2 dă senzația unui M4 compact, iar puterea cu 61 CP mai mică decât la M3/M4 nu reprezintă un handicap real. Diferențialul activ M și o distribuție mai bună a greutății (52.2/47.8% vs 60.8/39.2%) fac din M2 o mașină mult mai echilibrată decât CLA 45 AMG.

BMW M2 este mai precis, mai energic, mult mai rapid în ceea ce privește dinamica laterală și super neutru față de sobrul sportiv Mercedes-AMG.

Dacă înțelegeți limba germană, puteți citi aici articolul cu toate detaliile.

 

Comentati?

Your email address will not be published.