Test Mercedes C 220 BlueTec

Mercedes C 220 BlueTec
,
6.39K 0

Cu noul Clasa C, Mercedes a încercat să ridice și mai sus standardele de confort, siguranță și lux ale clasei medii. Iar noua platformă cu tracțiune spate care debutează pe Clasa C promite mult și în materie de dinamică. Test cu C 220 BlueTec.

Clasa C este pentru Mercedes ceea ce este VW Golf pentru VW, adică cel mai vândut model al gamei Mercedes. De aceea, apariția unei noi generații Clasa C este un eveniment crucial pentru Mercedes.

La lansare s-a spus că noul Clasa C este un mic Clasa S, dar este mai mult decât atât pentru că în timp ce S-Class este construit pe o platformă modificată a vechii generații, C-Class beneficiază de cea mai nouă platformă a concernului Mercedes numită MRA (Modular Rear Architecture).  Și aici nu e vorba de marketing agresiv ci de o tehnică cu adevărat nouă.

test mercedes C 220 BlueTec 19

Cu o masă la gol de 1570 kg, modelul de test C 220 BlueTec este cu 15 kg mai ușor decât vechea generație deși caroseria este mai lungă cu 95 mm, standardul de siguranță s-a îmbunătățit și au apărut o serie de sisteme de asistență inexistente în trecut. Și aerodinamica este la cele mai înalte cote chiar dacă, din motive obiective, la echiparea AMG Sport din test (doar pachetul exterior) nu există grila activă a radiatorului (sigla Mercedes este înglobată în grilă). Iar împreună cu sistemul start&stop, motorul turbo-diesel de 2,1 litri și 170 CP din test promite un consum de numai 4,3 l/100 km în versiunea testată cu transmisie automată cu 7 trepte. În practică, valorile obținute s-au situat la circa 6-6,5 l/100 km, care sunt de asemenea valori foarte bune.

Aerodinamica foarte bună merge mână în mână cu nivelul redus de zgomot. Cu excepția mârâitului de diesel la accelerații și în sarcină, nu se aude aproape nimic. Zgomotul la vânt este redus chiar și la viteze de 140-160 km/h.

Dar caroseria mai ușoară nu este singurul atu al noii platforme ci și alte două inovații legate de trenul de rulare. Puntea față multilink cu patru brațe a schimbat total percepția la volan asupra unui Mercedes. În virajele rapide, mașina este mai incisivă, precizia pe traiectorie este mai bună, efectul subvirator e mai redus și rezervele de tracțiune s-au îmbunătățit. Rar a fost un Mercedes mai agil în conducere decât noul Clasa C, mai ales că și direcția Direct Steer cu asistență variabilă oferă un feedback foarte bun.

La acest lucru contribuie și suspensia sport, mai coborâtă cu 15 mm și jantele AMG de 17 inch (standard la pachetul AMG sport pentru exterior) care favorizează dinamica.  Nu e cea mai bună soluție pentru confort, dar pentru o suspensie sport oferă un foarte bun compromis. Cine dorește însă mai mult confort are la îndemână pachetul Avantgarde cu suspensie adaptivă comfort coborîtă cu 15 mm și jante de 17 inch sau suspensia Airmatic destul de scumpă pentru că se poate cumpăra doar împreună cu unul din pachetele de exterior Avantgarde sau Exclusive.

Șoferul are la dispoziție sistemul Agility Select cu cinci programe de conducere – Eco, Comfort, Sport, Sport+ și Individual, putându-se regla separat direcția, răspunsul motorului și al suspensiei adaptive dacă se comandă pachetele Exclusive sau Avantgarde sau suspensia pneumatică.

Motorul turbodiesel de 2,1 litri al lui C 220 BlueTec are o forță de împingere respectabilă, cuplul maxim de 400 Nm fiind livrabil încă de la 1400 rpm și rămânând constant până la 2800 rpm. Din acest punct de vedere este un motor demn de Mercedes, oferind performanțe la nivelul pretențiilor clasei spre deosebire de noii săi frățiori de 1,6 litri proveniți de la Nissan, care sunt indicați cel mult pentru mașinile de flote sau pentru cei care se apropie de vârsta pensionării.  De asemenea, puterea se dezvoltă liniar și armonios și motorul este plăcut în utilizare, cuplul omniprezent mascând din indecizia cutiei automate la retrogradări și la ieșirile din viraje.

test mercedes C 220 BlueTec 1

Totuși, așteptam ceva mai mult de la acest motor în privința rafinamentului. Chiar dacă compartimentul motor este bine izolat fonic, zgomotul tipic de diesel răzbate în habitaclu, iar în sarcină există motoare de la mărci de volum care au un sunet mai plăcut.

În schimb, interiorul este de mare clasă. Prin comparație, planșa de bord a lui Audi A4 pare prăfuită însă să nu uităm că modelul din Ingolstadt are deja 7 ani vechime, iar planșa de bord a lui BMW Seria 3 pare foarte banală. Cu interiorul noii Clase C, Mercedes demonstrează ce știe mai bine să facă – un interior luxos dar fără a fi opulent.

  • Ambianță interioară  rafinată
  • Dinamică mult îmbunătățită
  • Confort de înaltă clasă
  • Nivel redus de zgomot
  • Motor foarte potent și economic

MAX vs MIN

  • Motor nerafinat, Spațiu și acces în spate inferioare concurenței
  • Ergonomie în creștere dar nu la nivelul lui iDrive

Surprinzător, interiorul de bază pare mai echilibrat decât cel cu inserții de lemn natur lucios sau mat de pe consola centrală. Din cauză că ornamentul central care împarte practic planșa de bord în două părți și susține displayul de sine stătător este din imitație de aluminiu striat, acesta nu se armonizează prea bine dacă se comandă opțional ornamentul de lemn natur pe consola centrală. Din păcate, forma complicată a ornamentului central de pe bord nu a permis realizarea lui din lemn natur.

De aceea, aluminiul striat al ornamentului central de pe bord se potrivește perfect cu culoarea standard piano negru, lucioasă a consolei centrale. Noul sistem multimedia este mai modern, mai intuitiv și are mai puține butoane decât fosta generație Comand dar navigarea prin meniuri nu este la fel de logică ca la iDrive de la BMW.

Cel puțin teoretic, Mercedes a utilizat judicios surplusul de lungime a caroseriei. Din creșterea cu 95 mm a lungimii, 80 mm sunt dedicați ampatamentului, Clasa C având cel mai mare ampatament din clasa medie premium cu o valoare de 2840 mm. Dar această valoare foarte bună nu se regăsește și în realitate. Distanța dintre spătarele scaunelor față și spate este de numai 695 mm față de 740 mm la Audi A4 sau 790 mm la noul VW Passat. Șezutul banchetei spate este mai scurt decât la concurență, iar ușa spate mai îngustă îngrădește accesul spre locurile spate. În față însă se stă foarte bine, poziția de condus fiind joasă și foarte confortabilă.

Chiar și scaunele de bază oferă o susținere foarte bună și sunt mari. Bonus în fața concurenței, scaunele față au standard reglaj electric pentru înălțime și spătar.

test mercedes C 220 BlueTec 17

 

De altfel, dotarea standard este foarte bogată incluzând și sistemul de detectare a stării la oboseală Attention Asssist și Collision Prevention Assist (frânează automat până la 50 km/h dacă în față este oprită o mașină sau evită o coliziune cu o mașină aflată în mișcare până la 40 km/h). Pachetul de asistență la conducere Plus este opțional și destul de scump dar include include și pilotul automat adaptiv Distronic Plus care lucrează împreună cu direcția. Tot opționale sunt și sistemele BAS Plus și Cross Traffice Assist.

Verdict

Mercedes a făcut ce știe mai bine: o mașină luxoasă și modernă, cu un interior de mare clasă, foarte confortabilă și foarte silențioasă. Pentru un Mercedes, Clasa C este neașteptat de dinamică.  Așteptam însă un motor mai rafinat, iar creșterea ampatamentului nu se regăsește în realitate. 

ModelC 220 BlueTec
MotorL4, turbodiesel
Cilindree (cmc)2143
Putere max./turație (CP/rpm)170/3000-4200
Cuplu max./turație (Nm/rpm)400/1400-2800
Transmisieautomată 7 trepte
L/l/h (mm)4686/1810/1442
Ampatament (mm)2840
Volum portbagaj (l)480
Masă la gol (kg)1570
Viteză maximă (km/h)233
Accelerație 0-100 km/h (s)7,4
Consum mediu (l/100 km)4,3
Emisii CO2 (g/km)109
Preț (euro cu TVA, RO)39.060

Comentati?

Your email address will not be published.