Test Mercedes GLC 250 d 4Matic Coupe
, / 673 0
Mercedes GLC 250 d 4Matic Coupe

Test Mercedes GLC 250 d 4Matic Coupe

SHARE
Home Mercedes-Benz GLC-Class Test Mercedes GLC 250 d 4Matic Coupe

Cu GLC Coupe, Mercedes-Benz aruncă săgeți spre BMW X4 dar și spre Porsche Macan pentru că este clar mai sportiv poziționat decât SUV-ul GLC din care derivă. Test cu Mercedes GLC 250 d 4Matic Coupe.

De ce să îți iei GLC Coupe în loc de GLC? Până acum, această opțiune însemna, cel puțin în cazul rivalilor de la BMW, un caracter sportiv accentuat dar spațiu mai mic la preț mai mare.

Mercedes-Benz a schimbat însă puțin această rețetă în sensul că a păstrat poziționarea de preț superioară, i-a imprimat de asemenea lui GLC Coupe un caracter mai sportiv dar oferta de spațiu a rămas asemănătoare.

test mercedes GLC 250 d 4Matic Coupe (17)

Cum a fost posibil? Ca și la GLE Coupe, acoperișul nu coboară atât de abrupt spre spate, ci este mai arcuit și luneta nu este atât de înclinată ca la X4/X6. Rezultatul: spațiul la cap pe bancheta spate este decent și pasagerii stau relaxați, cu genunchii în poziția optimă, bancheta spate nefiind atât de joasă ca la X4.

Există totuși un mic minus în ceea ce privește volumul portbagajului dar diferența nu este semnificativă. GLC Coupe dispune de minim 500 litri (550 litri la GLC), iar cu bancheta rabatată ajunge la 1.400 litri (1.600 litri la GLC). Însă modularitatea este identică pentru că spătarul banchetei este fracționabil 40/20/40% și prin rabaterea banchetei se creează o suprafață perfect plană. Bancheta se rabate atât de la un buton din portbagaj cât și de la unul situat pe pasajul interior la roții spate. Hayonul acționat electric este standard.

Față de GLC, lipsește și ștergătorul de la lunetă. Mercedes explică că nu e vorba de economie și nici de dorința de a oferi o estetică mai deosebită, ci pur și simplu nu era nevoie de acesta. Curentul de aer se formează după eleronul de pe capacul portbagajului și picăturile de ploaie nu vor sta pe lunetă. Însă chiar și în lipsa ștergătorului de lunetă vizibilitatea este mai proastă spre spate. Și frumos și practic e mai greu dar măcar Mercedes este conștient de compromisul făcut și a echipat standard GLC Coupe cu cameră de marșarier.

 

Modelul din test GLC 250 d 4Matic Coupe costă cu 5.430 euro mai mult decât GLC cu aceeași motorizare.  De acești bani primiți o mașină mai sexi dar și mai sportivă.

  • Confort la rulare de înaltă clasă
  • Design sexi și incitant
  • Motor potent și rafinat
  • Cutie fluentă și mai rapidă
  • Spațiu interior comparabil cu GLC
  •  Modularitate bună pentru un SUV coupe

MAX vs MIN

  • Vizibilitate proastă spre spate
  • Preț mai mare cu peste 5.000 euro față de GLC

 

Spre deosebire de GLC, GLC Coupe vine standard direct cu suspensie sport. Apoi, direcția are un raport de demultiplicare mai scurt, de 15,1:1 față de 16,1:1 la GLC. În plus, mașina noastră de test era configurată

cu pachetul AMG Exterior și Interior care vine cu scaune sport și jante AMG de 19 inch cu pneuri mixte de 235/55 R19 pe față și 255/50 R19 pe spate. Trenul de rulare adaptiv Dynamic Select este standard și permite reglajul între cinci moduri de condus: Eco, Comfort, Sport, Sport+ și Individual. Acestea permit modificarea răspunsului direcției, cutiei și chiar și al suspensiei dacă se comandă una din cele două suspensii opționale: Dynamic Body Control (1.130 euro, cu arcuri de oțel și amortizoare adaptive) sau Air Body Control (2.261 euro, suspensie pneumatică).

La condus, GLC 250 d 4Matic Coupe se simte clar mai incisiv la condus pe modul Sport decât GLC. Suspensia sport AMG fermă generează un ruliu redus dar nu ruinează confortul. Acesta este marele merit al lui GLC 250 d 4Matic Coupe: excelentul confort la rulare combinat cu un caracter sportiv bine pus în evidență de direcția incisvă și de masa moderată. Ca și GLC și C-Class, GLC Coupe este construit pe platforma MRA, având o caroserie care utilizează un procent important de materiale ușoare și oțel de înaltă rezistență. Tracțiunea integrală are distribuție sportivă, orientată preponderent spre spate (45/55% față/spate). La limită, GLC Coupe este normal subvirator, dar efectul este diminuat în câteva milisecunde de transferul spre spate al cuplului.

test mercedes GLC 250 d 4Matic Coupe (28)

Motorul bi-turbodiesel de 2,1 litri și 204 CP pare mai silențios și mai rafinat decât fratele său cu aceeași cilindree de 170 CP și trage foarte bine de la turații joase. Cuplul de 500 Nm (100 Nm în plus față de cel de 170 CP) este disponibil de la 1.600 rpm iar noua cutie cu nouă trepte 9G-Tronic este mai fluentă și mai decisă în schimbări dar și mai rapidă. În plus, este și mai eficientă pentru că are un raport de demultiplicare lung și la 130 km/h în treapta a noua motorul toarce cu doar 1.500 rpm. Totuși consumul de 5l/100 km este prea optimist. Noi am obținut o valoare de 7,6 l/100 km , meritorie totuși pentru un SUV cu tracțiune integrală, cutie automată și o masă la gol de 1.845 kg.test mercedes GLC 250 d 4Matic Coupe (24)

La momentul testului erau disponibile doar versiunea testată, dieselul GLC 220 d 4Matic și benzina GLC 250 4Matic. Din decembrie se pot comanda și GLC 300 4 Matic (245 CP), GLC 200 d cu tracțiune doar spte (136 CP) dar și versiunile hot – GLC 350 d 4Matic (258 CP) și AMG GLC 43 4Matic (367 CP) care rivalizează cu BMW X4 M40i/xDrive 30d și Porsche Macan Diesel și S.

 

Verdict

GLC Coupe este mai sexi și mai sportiv decât GLC dar păstrează o ofertă similară de spațiu. Astfel, nu mai aveți frustrarea că plătiți un preț mai mare pe ceva mai mic. Confortul la rulare este absolut senzațional iar mariajul dintre motorul bi-turbodiesel și noua cutie automată cu 9 trepte este perfect.

DATE TEHNICE 
ModelGLC 250 d 4MATIC
Motor/nr.cilindriL4, turbodiesel
Cilindree (cmc)2.143
Putere maximă/turație (CP/rpm)204/3.800
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)500/1.600-1.800
Cutie de viteze9 trepte aut.
Transmisieintegrală
L/l/h (mm)4.732/1.890/1.602
Ampatament (mm)2.873
Volum portbagaj (l)500-1.400
Masă la gol (kg)1.845
Viteză maximă (km/h)222
Accelerație 0-100 km/h (s)7,6
Consum mediu (l/100 km)5,0
Emisii CO2 (g/km)131
Preț (euro cu TVA)de la 51.360

Comentati?

Your email address will not be published.