Test Mercedes-Benz C 350 e: Lux electrizant

,
3.03K 0

Mercedes-Benz încearcă să imite grandoarea de succes a lui S 500 e cu fratele mai mic al acestuia, Mercedes-Benz C 350 e plug-in hybrid. Poate acest C-Class eco să ofere un mix captivant de putere și eficiență la consum? PRIMUL TEST DETALIAT.

Teoretic, poți da greș cu un C-Class eco. Lăsând deoparte mașinile electrice, modelele plug-in hybrid sunt cele mai economice vehicule în ceea ce privește consumul și taxele. Odată ce poți trece cu vederea diferența mare de preț față de modelele cu propulsie convențională.

Mare parte din grupul propulsor de la C 350 e Plug-in-Hybrid va da senzația de familiaritate. C 350 e vine cu același motor turbo de 2.0 litri pe benzină ca și C 250. Capabilă să dezvolte 211 CP (155 kW) la 5,500 rpm și un cuplu maxim de 350 Nm, unitatea convențională este completată de un motor electric sincron de 82 CP, pentru o putere totală cotată la 279 CP și un cuplu combinat de 600 Nm.

Motorul electric este poziționat între unitatea principală și transmisie și poate fi cuplat și decuplat. Și puterea este una brută, atingând o viteză maximă de 250 km/h și ajungând de la 0 la 100 km/h în 5,9 secunde. C 350 e este rapid ca oricare alt C-Class, cu excepția modelelor Mercedes-AMG 43 și 63. Toate resursele menționate sunt controlate prin intermediul unei transmisii automate, revizuite, cu șapte trepte 7G-TRONIC PLUS, care transmite puterea către puntea din spate.

mercedes-c350-e-test-9

Cifrele oficiale de consum promit o medie foarte mică de 2,1 l /100 km. Măsurată, evident, conform ciclului NEDC, care tinde să favorizeze modelele hibrid (măsurătorile au fost realizate cu bateria încărcată complet), niciuna dintre aceste cifre nu poate fi obținută în condiții reale de trafic, acolo unde modelul hibrid este evident mai eficient în mediul urban, dar nu în mod deosebit și pe autostradă. Dar discutăm mai mult pe această temă mai târziu, în testul nostru. Veritabilul as din mânecă este valoarea de numai 48 g/km a emisiilor CO2 (puțin peste 44 g/km, atât cât trece BMW în contul modelului său 330e).

mercedes-c-350-e-16-300x200Bateria litiu-ion de 6,2 kWh răcită cu apă este produsă de Magna și este amplasată sub portbagaj pentru o mai bună distribuție a greutății. Dezavantajul este că limuzina oferă acum un portbagaj cu un volum de 335 de litri, spre deosebire de cel de 480 de litri în cazul versiunii standard. Podeaua în sine primește, în consecință, un prag solid, făcând dificilă încărcarea obiectelor grele în portbagaj. Bancheta din spate nu se pliază deloc, așa că obiectele cu lungime mare sunt, de asemenea, interzise. Priza de încărcare este integrată în bara din spate, ascunsă vederii sub un flaps mic decupat în colțul din partea dreaptă. De la o priză normală de 230V, mașina este gata de plecare și încărcată complet în 3 ore (sau doar în 2 ore, încărcată de la un wall-box special). Stocată într-o capsulă neagră elegantă (dar fără vreun spațiu special rezervat în portbagaj), este priza standard de încărcare (tip E/F, Mod 2) doar pentru prize normale – un încărcător separat în 3 pini pentru prize industriale de mare tensiune costă 505 euro, în timp ce un cablu pentru wall-box (Tip 2, Mod 3) este disponibil pentru 285 de euro (în Germania).

mercedes-c350-e-test-5

Mercedes oferă mai multe moduri de rulare pentru sistemul hibrid – E-Mode, E-Save, Charge și Hybrid. Modurile pot fi selectate prin intermediul unui comutator amplasat lângă butonul COMAND. Modul standard este Hybrid, selectat automat de la pornire. Motorul pe benzină și cel electric lucrează împreună, iar sistemul de recuperare a energiei la frânare este folosit pentru a obține o economie maximă. Pe drumuri în rampă, motorul electric va da motorului pe benzină mai multă vigoare, în timp ce rulează în pantă, C 350 e recuperează energia la frânare și pune transmisia în modul sailing, pentru un plus de eficiență.

mercedes-c-350-e-14-200x300În E-mode, C 350 e se bazează pe electricitate pură. Motorul electric și bateriile livrează o autonomie de 31 km la viteze de până la 140 km. Modul E-save stochează energia în baterie pentru mai târziu, pe parcursul călătoriei, păstrând curent după o călătorie lungă pe autostradă, înainte de a intra într-o zonă metropolitană aglomerată, de exemplu. Dacă ruta de navigație este stabilită, procesul de încărcare/descărcare a bateriei este controlat mai bine pentru folosirea optimă a energiei.

Există și un mod Charge. În această setare, motorul pe benzină este cel care propulsează mașina și reîncarcă simultan bateria – motorul electric nu funcționează. Dacă uiți să încarci mașina peste noapte, modul Charge este, cu siguranță, util. În mai puțin de 30 de minute, bateria este complet încărcată – dacă staționezi cu motorul pe benzină pornit. În trafic, timpul de încărcare este mai lung. Oricum, utilizarea motorului termic pe post de generator și, pe de altă parte, puterea combinată a sistemului motor termic-motor electric nu mai este la dispoziția ta.

Ok, am vorbit suficient despre secrete tehnice. Haideți să vedem cum merge C 350 e. Ajutat de cuplul instant al motorului electric, Mercedes-ul sprintează viguros. Pe modul electric, motorul electric împinge cuplul în sistem la turații mici (ideal pentru uz în mediul urban), cu nivelul de încărcare redus doar la viteze mari. Pe ruta de test din București, autonomia electrică reală a variat între 20 și 24 km în condiții de vreme de toamnă târzie spre iarnă : 5-7 grade Celsius. Cu cât traficul devenea mai intens și cu cât șoferul a fost nevoit să frâneze mai mult, cu atât au crescut economia de energie și autonomia – exact opusul situației unei limuzine pe benzină, al cărei consum ar crește cu viteza luminii.

mercedes-c-350-e-6

În restul timpului, sistemul hibrid face treabă bună, intervenind peste motor la nevoie. În mod interesant, C 350 e rulează cât de mult posibil fără a aduce motorul pe combustie la viață. Pentru acest lucru, șoferul nu trebuie să apese pe accelerație dincolo de susmenționata presiune predefinită – cu alte cuvinte, motorul pe benzină nu pornește dacă accelerația nu este apăsată cu putere. Și, destul de practic, momentul în care motorul turbo pornește este clar definit, pentru că pedala de accelerație întâmpină o rezistență destul de mare. Încă o surpriză plăcută este reacția pedalei de frână. În cazul celor mai multe modele Plug-In hybrid sau electrice, există un recul al pedalei atunci când se recuperează energie. Nu și în cazul lui C 350 e, pentru că liniaritatea în frânare este excelentă.

mercedes-c-350-e-13

Suspensia pneumatică Airmatic este standard, pentru a face față celor 200 de kilograme în plus pe care întregul sistem le adaugă la masa la gol. Oferă, de asemenea, și o mică, dar utilă creștere temporară a înălțimii la rulare – ideal pentru zonele grele de drum sau denivelările mari. Rularea este, de asemenea, una bună, de fapt, ușor mai bună decât în cazul Clasei C standard. Surplusul de greutate de pe spate face mașina să fenteze denivelările obișnuite, în timp ce schimbările de direcție nu sunt bruște ca în cazul modelelor C-Class pe motorină sau benzină. Sistemul Dynamic Select de la Mereces, dotare standard, schimbă caracterul mașinii (inclusiv greutatea direcției, fermitatea suspensiei și răspunsul accelerației) și este disponibil în modurile Eco, Comfort, Individual, Sport și Sport+. Din moment ce setarea rigidă a suspensiei pe modurile Sport și Sport+ poate fi un pic deranjantă în oraș, pentru uz zilnic recomandăm modul mai relaxat, Comfort.

mercedes-c350-e-test-10

Și există economie în viața reală. Mercedes promite 31 de kilometri rulați exclusiv în modul electric. Pe ruta noastră de 19 kilometri parcursă în oraș exclusiv în E-Mode și cu bateria încărcată (98%), am reușit să încheiem parcursul cu o autonomie rămasă de 5 km – doar cu propulsie electrică, evident (viteza medie 20 km/h, nivelul de energie disponibil de 22%). Am repetat testul pe aceeași rută de 19 kilometri, de această dată în modul Hybrid, iar rezultatul a fost demn de o limuzină de 279 CP: cu bateria aproape descărcată (29%), consumul mixt a ajuns la 7,0 l/100 km cu o viteză medie de 19 km/h și energie rămasă de 15%.

mercedes-c-350-e-19-450x300

În afara orașului, am înregistrat un consum mediu de 5,5 l/100 km, începând călătoria cu bateria pe jumătate descărcată (nivelul energiei de 47%) și o autonomie electrică estimată la 7 km. Testul nostru a fost realizat bazându-ne exclusiv pe modul Hybrid pe o rută de 75 km, care a inclus drumuri naționale și mici orașe – la o viteză medie de 64 km/h. Un detaliu important: motorul pe benzină a fost redus la tăcere pentru 28 km.

La final, așa cum a fost anunțat, C 350 e s-a dovedit a fi foarte eficient ca mașină cu emisii zero în mediul urban, pentru rute mai scurte de 25-31 km. Dacă pleci de acasă cu bateria complet încărcată pentru o distanță de 20-30 km, modelele Plug-In Hybrid sunt viitorul, depășindu-și nu doar modelele cu aceeași propulsie, ci și chiar eficientele diesel-uri. Din păcate, tehnologia are un preț. Cel mai ieftin C 350 e te va costa 51.051 euro (Germania) și asta înainte de a începe să te joci cu lista de opțiuni. Între timp, un C 300 clasic pe benzină îți va aduce o economie de 7.259 euro. Este propulsat de același motor L4 turbo, dar într-o versiune mai puternică, oferind 245 CP. Este adevărat, suspensia pneumatică AIRMATIC (1.416 euro) reduce provara financiară la modelul plug-in hybrid. Cei care aleg primii plătesc mereu mai mult.

mercedes-c-350-e-18-300x200

Verdict

Cu noul său C 350 e, Mercedes are, în sfârșit, o alternativă eco veritabilă pe mână. Ceea ce impresionează este abordarea personalității duale. Cel mai economic C-Class mixează autonomia electrică reală pentru drumuri zilnice cu emisii zero, cu bravura dinamică pe care doar un automobile de lux în cel mai profund sens al cuvântului îl poate oferi. Doar prețul piperat față de cel al unui C 300 cu propulsie convențională rămâne deranjant.

 

Comentati?

Your email address will not be published.